آموزش فروش کتاب الکترونیکی در آمازون

بلاگ

هر چه می‌خواهید درباره فروش کتاب الکترونیکی در آمازون بدانید را در این مقاله پیدا خواهید کرد. در این مقاله همراه ما باشید درباره این روش درآمدی دلاری نسبت نوظهور را شما حرف بزنیم و در نهایت بگوییم که چطور می‌توان از داخل ایران این درآمد را نقد کرد.

نحوه فروش کتاب در آمازون

در آمازون می‌توان کتاب‌های مختلفی را در فرمت‌های متفاوت به فروش رساند. اگر با آمازون آشنایی ندارید، بد نیست پیش از ورود به بحث اصلی یک پیش‌زمینه درباره این فروشگاه بزرگ به شما ارائه دهیم. آمازون امروز بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین خرده‌فروشی در سراسر دنیاست. اما جالب است بدانید که آمازون نیز ابتدا کارش را با فروش کتاب آغاز کرد. این فروشگاه اینترنتی در ابتدای کارش در دسته فروشگاه‌هایی مثل Barnes & Noble قرار می‌گرفت.

اما به‌مرور زمان کارش را توسعه داد و توانست بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیا شود. امروز نیز این امکان وجود دارد که افراد مختلف بتوانند کتاب‌هایی را در آمازون به فروش برسانند. فروش کتاب الکترونیکی در آمازون امروز یکی از مشاغل پرطرفدار محسوب می‌شود. فرقی هم نمی‌کند که شما چه نوع کتابی را در این خرده‌فروشی به فروش برسانید.

از کتاب‌هایی که توسط خودتان نوشته‌ شده گرفته تا کتاب‌های ترجمه‌شده، دست‌دوم و حتی ایبوک‌ها. از بین تمامی مواردی که به شما معرفی کردیم تقریباً همه یک‌‌‌زبان هستند که فروش ایبوک فرایند ساده‌تری دارد. در ادامه مراحل ابتدایی فروش کتاب در این وب‌سایت را برای شما شرح خواهیم داد.

آموزش فروش کتاب در فروشگاه اینترنتی آمازون

ایجاد حساب کاربری در آمازون

پیش از شروع هر فعالیتی شما باید در آمازون برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. البته که این حساب یک حساب معمولی نیست. باید در سایت آمازون حساب فروشنده بسازید. در آمازون ما 2 نوع حساب فروشنده داریم:

  • فروشنده حرفه‌ای
  • فروشنده غیرحرفه‌ای

Professional account یا همان حساب حرفه‌ای برای فعال‌سازی نیاز به خرید اشتراک و پرداخت ماهانه حدود 40 دلار آمریکا خواهد داشت. با این حساب شما به‌هنگام فروش مبلغی به آمازون پرداخت نخواهید کرد و دیگر محدودیتی برای فروش‌تان در این فروشگاه نخواهید داشت. حساب حرفه‌ای زمانی مناسب شماست که فروش بالایی در آمازون داشته باشید.

Individual account یا حساب غیرحرفه‌ای بهترین گزینه برای افرادی است که فروش کمی در ماه دارند. یعنی کمتر از 40 عدد. ساخت چنین حسابی هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت اما باید در ازای هر فروش مبلغ 99 سنت به آمازون بپردازید. بعد از ساخت حساب شما باید اطلاعاتی نظیر کارت اعتباری معتبر، اطلاعات مالیاتی و یک شماره تلفن را ارائه دهید.

شهروندان ایرانی امکان ارائه چنین اطلاعاتی را نخواهند داشت؛ اما جای نگرانی نیست. روش‌های مختلفی برای نام‌نویسی از ایران داخل بخش فروشندگی آمازون وجود دارد. شما حتی برای نقدکردن درآمدتان هم به مشکل خاصی برنخواهید خورد. شما می‌توانید برای کسب درآمد دلاری از فروش های ایبوک در سایت آمازون استفاده کنید.

ایجاد لیست کتاب در حساب کاربری

پس از ساخت حساب شما این امکان را به‌دست خواهید آورد که لیست‌های دلخواه خود را ایجاد کنید. برای چنین کاری باید وارد بخش Seller central در حساب خود شوید و از بخش Inventory گزینه Add a Product را انتخاب کنید. در بخش بعدی باید کد شابک کتاب شما وارد شود. شابک یک کد شناسایی است که پشت جلد درج می‌شود. اگر در پشت جلد آن را پیدا نکردید، در شناسنامه کتاب می‌توانید آن را بیابید. Stock Keeping Unit نیز کدی است که باید توسط شما تکمیل و پر شود.

این کد به‌طور مخفف در آمازون SKU نامیده می‌شود. اگر خود آن را پر نکنید، آمازون خودش این بخش را تکمیل خواهد کرد. در بخش بعدی شما باید برای محصول خود که همان کتاب باید قیمت‌گذاری کنید. فروش کتاب ایبوک در آمازون یا حتی کتاب فیزیکی رقابت زیادی دارد و شما باید قیمتی منصفانه برای محصول‌تان انتخاب کنید.

سپس در مرحله بعدی تعداد کتاب‌ها را بنویسید. برای ارسال کالا نیز شما 2 روش اصلی خواهید داشت. روش Merchant Fulfilled همه‌چیز را برعهده شما می‌گذارد، از بررسی موجودی کتاب گرفته تا ارسال و بسته‌بندی کالا. روش دوم که Fulfilled by Amazon نام دارد و به اختصار FBA نامیده می‌شود روش بهتری برای تازه‌کارهاست.

چون در این روش بیشتر وظایف برعهده آمازون خواهد بود و شما کار کمتری خواهید داشت. پس از اینکه یکی از این 2 روش را انتخاب کردید، ازطریق گزینه Save and finish کار را تمام کنید.

فروش کتاب در آمازون

آموزش ثبت کتاب الکترونیکی در آمازون

برای فروش کتاب الکترونیکی در آمازون ابتدا باید آن را به لیست خود اضافه کنید. پس به سراغ گزینه Create a New Title و سپس Kindle eBook بروید. در بخش‌های بعدی باید تمامی اطلاعات مربوط به کتاب وارد شود. دقت داشته باشید که بعضی از اطلاعاتی که وارد می‌کنید قابل تغییر نخواهند بود. این اطلاعات را خریداران کتاب نیز مشاهده خواهند کرد.

اگر حجم تغییرات شما زیاد باشد، باید آن را به‌عنوان یک کتاب جدید ثبت کنید. برای واردکردن باقی اطلاعات خود آمازون شما را راهنمایی خواهد کرد و شرایط لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، درصد شما از فروش است.

اگر قیمت کتاب شما بین ۲.۹۹ تا ۹.۹۹ دلار باشد، می‌توانید انتخاب کنید که 70 درصد مبلغ فروش به شما برسد. اگر مبلغی خارج از این محدوده را برای قیمت‌گذاری کتاب خود انتخاب کنید، تنها می‌توانید 35 درصد از مبلغ فروش خود را داشته باشید.

آموزش فروش کتاب در آمازون

ژانر و دسته پرفروش آمازون کدام است؟

بهتر است که برای فروش کتاب الکترونیکی در آمازون دسته‌بندی‌های محبوب را بشناسید. چون هیچکس دوست ندارد کتابی را بنویسد یا به فروش برساند که کسی طالب آن نیست. کتاب‌های مختلف کودکان، شامل کتاب‌های شعر و رنگ‌آمیزی محبوب‌ترین دسته هستند.

پس از آن‌ها کتاب‌های بیوگرافی و خاطره‌نویسی نیز محبوبیت بسیار زیادی دارند. کتاب‌های انگیزشی، برنامه‌ریزی و ژورنال‌های مختلف هم محبوب هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به فروش برسانید. کتاب‌های تخصصی عموماً در اولویت‌های بعدی فروش قرار خواهند گرفت. شما نیز برای اینکه بتوانید در دسته تخصصی موفق شوید، به دانش زیادی نیاز خواهید داشت.

جمع‌بندی

فروش کتاب الکترونیکی در آمازون امروز کار ساده‌ای نیست اما می‌توان با یادگیری آن درآمد دلاری کسب کرد و یک منبع درآمدی مهم را به‌دست آورد. شاید فکر کنید که از داخل ایران چنین امکانی برای شما وجود ندارد اما بدانید که در اشتباه هستید. شما می‌توانید خیلی راحت در آمازون نام‌نویسی کنید و کتاب‌تان را به فروش برسانید. حتی برای نقد‌کردن درآمد هم مشکلی نخواهید داشت. از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

نویسنده - علی کریمی نوشته شده توسط : علی کریمی

از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا ساده‌تر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌تونید با من در ارتباط باشید.

امتیاز : 5
تعداد رای : 1