بهترین سازهای دنیا - محبوب‌‌ترین سازهای جهان

بلاگ

در این مقاله بهترین سازهای دنیا را خواهید شناخت. علاوه بر آن، این امکان را دارید تا از قیمت آنها مطلع شده و برای خرید آنها نیز اقدام نمائید. طبق تحقیق انجام شده، حدود 13 درصد از افراد بین 16 تا 24 سال از آلات موسیقی استفاده می‌کنند. با توجه به آمار می‌توان تشخیص داد که این کالاها عموما مناسب جوان‌هاست. و استفاده افراد بالای 75 سال کمتر از 6 درصد است. در ادامه به معرفی بهترین و محبوب‌ترین ساز‌های موسیقی جهان می‌پردازیم.

پیانو

پیانو یکی از بهترین سازهای قدیمی دنیا است که در سال 1700 و در کشور ایتالیا ساخته شده است.
 
پیانو یکی از بهترین سازهای جهان
 
پیانو انواع مختلفی دارد که با نام‌های گرند پیانو، پیانو رویال، پیانو دیواری، پیانو الکتریک، پیانوی چهارگوش، پیانوی اسپینت شناخته می‌شوند.
البته با گذشت زمان برخی از این مدل‌ها دیگر ساخته نمی‌شوند؛ مانند پیانوهای چهارگوش و اسپینت.
به نوعی می‌توان گفت که این شاهکار با تمامی سازهای دنیا تفاوت دارد؛ چه از نظر قیمت و چه از نظر سایز.
از پیانو به طور گسترده در موسیقی جاز، کلاسیک، سنتی استفاده می‌شود. همچنین برای اجراهای انفرادی، گروهی، همراهی، آهنگسازی و … نیز از آن استفاده می‌شود.
میانگین قیمت پیانو:
پیانوها یکی از گران‌ترین سازهای جهان به شمار می‌روند. البته قیمت‌های متفاوتی با توجه به میزان کیفیت مواد اولیه استفاده شده و نحوه طراحی آن تعیین می‌شود.
  • میانگین قیمت: 1000 تا 60000 دلار
قیمت‌های بالاتر نیز با توجه به میزان ساخته شدن پیانو تعیین می‌شود.

از کجا می‌توانیم پیانو بخریم؟

سایت‌های متنوعی در فروش پیانو فعال هستند که در ادامه برخی از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم:

گیتار

گیتار یکی از انواع سازهای زهی است و داستان‌های بسیاری از پیدایش آن نیز شنیده می‌شود. البته باید اشاره کنیم که یکی از خوش صداترین سازهای دنیا به شمار می‌رود.
 
گیتار از محبوب ترین سازهای جهان
 
برخی می‌گویند سررشته آن از ایران و برخی دیگر معتقدند توسط یونانی‌ها و رومی‌ها ساخته شده است. گفته می‌شود در سال 714 میلادی یا 92 قمری گیتار توسط زریاب دارابگردی بوجود آمده است.
گیتارها انواع مختلفی دارند که می‌توان به مدل‌های آکوستیک، کلاسیک، الکتروآکوستیک، گیتار فلامنکو، گیتار الکتریک، گیتار بیس و رزونانسی اشاره داشت. با بدنه‌های چوبی توخالی، نیمه خالی، چوبی توپر و با بدنه فلزی نیز ساخته می‌شود.
بدون شک یکی از محبوب‌ترین و قشنگ‌ ترین سازهای جهان به شمار می‌رود.
میانگین قیمت گیتار:
گیتارها گاهی ارزان و گاهی گران هستند. با توجه به شیوه ساخت، قیمت گذاری روی آنها انجام می‌شود. گیتار به نسبت پیانو که یکی از سازهای گران جهان است، گزینه به صرفه‌تری به شمار می‌رود.
گاهی می‌توان این ساز را با قیمت کمتر از 20 یورو خرید؛ اما برخی از مدل‌ها بیش از 1000 یورو قیمت دارند.

از چه سایتی گیتار بخریم؟

امروزه در ایران سایت‌های بسیاری در زمینه فروش گیتار فعالیت دارند که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌‌کنیم:

درام کیت

این ساز عموما با نام‌های درام، درام کیت، درامز و ست درام شناخته می‌شود. در کنار هم قرار گرفتن برخی از سازها مانند طبل، سنج و … باعث ایجاد درام کیت شده است.
 
درام کیت - سازی ساخته شده از ترکیب چند ساز اصلی
 
یکی از سازهای برتر دنیا به شمار می‌رود و از آن در سبک‌هایی مانند جاز، بلوز، کانتری، راک و پاپ استفاده می‌شود.
در سال 1860 بود که پرکاشنیست‌ها (موسیقی دان) شروع به استفاده از درام‌های کوچک کردند. البته آنها با مدل‌های امروزی تفاوت‌هایی دارند و در قرن بیستم میلادی استفاده از این ساز به طور چشم‌گیری افزایش یافت.
میانگین قیمت درام کیت:
با توجه به اینکه از چندین ساز مختلف در درام کیت استفاده می‌شود، اما خیلی گران نیست. گاهی با قیمتی کمتر از 100 یورو قابل خرید است، اما برخی از مدل‌های آن نیز بالاتر از 2000 یورو نیز فروخته می‌شوند.
بنابراین با توجه به نیازی که درامر داشته باشد، قیمت‌های کاملا متفاوتی برای خرید وجود دارد.
ثبت نام رایگان سایت

فرم تبلیغ داخل مقالات نت چین

در نت چین شرایطی را ایجاد کرده‌ایم تا بتوانید یکی از روش‌های تبلیغاتی مناسب را تجربه کرده و علاوه بر جذب بک لینک فالو، ترافیک مناسبی نیز به سایت خود هدایت کنید. ما نام این پلن را بنر متحرک گذاشتیم و به این صورت است که در مقالات مرتبط با زمینه کاری شما که رتبه مناسبی دریافت کرده‌اند تبلیغ شما نمایش داده می‌شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

نمايش بنر در مقالات مرتبط
نمايش به مشتريان بالقوه کسب‌وکار
شانس عالي براي جذب مشتريان بالقوه
بک لينک (فالو) به صفحه لندينگ
ثبت اطلاعات

هنگدرام

هنگدرام نوعی ساز کوبه‌ای است که از سال 2000 میلادی توسعه یافته و سازنده آنها فلیکس روهنر و سابینا شارر هستند. در کشور سوئیس ساخته شده و اخیر در کشورمان نیز مورد استقبال قرار گرفته است.
 
بهترین و جدیدترین سازهای جهان - هنگدرام
 
این ساز از دو قسمت جداگانه ساخته شده و نت‌ها بر روی این دو قسمت چیده شده و به طرف دیگر آن دینگ گفته می‌شود. نت‌های آن معمولا به فرم دایره و بیضی شکل است و جلوه‌های صوتی بهتری نیز ایجاد می‌کند.
هنگدرام اخیرا به یکی از سازهای معروف تبدیل شده است.
میانگین قیمت هنگدرام:
قیمت هنگدرام با توجه به مواد اولیه استفاده شده در آن، تعداد نت‌ها و لوازم جانبی همراه آن متفاوت است. ممکن است بتوانید با قیمت حداقل 4 میلیون تومان این محصول را تهیه کنید؛ اما این امکان وجود دارد که با ارقام بالای 10 میلیون تومان نیز مواجه شوید. بهتر است قبل از هر چیزی با فروشنده‌های این کالا ارتباط برقرار کنید.

از کجا هنگدرام بخریم؟

در سال‌های اخیر ساز هنگدرام محبوبیت بیشتری در کشور ما پیدا کرده و سایت‌هایی اقدام به فروش آن نیز داشته اند. ما فروشگاهی را نیز برای خرید این کالا به شما پیشنهاد می‌کنیم:

فلوت

فلوت در دسته بندی سازهای بادی چوبی قرار دارد و یکی از قدیمی ترین آلات موسیقی به شمار می‌رود.
 
فلوت از قدیمی ترین و بهترین سازهای دنیا
 
طبق گفته ویکی پدیا پیدایش این ساز به 50000 سال قبل بازمی‌گردد. امروز دیگر آنها با چوب ساخته نمی‌شوند و از آلیاژهای دیگر برای تهیه آن استفاده می‌شود.
فلوت نیز انواع مختلفی دارد که می‌توان به نوع چینی، هندی، اوکارینا، Dizi، Xiao، Paixiao و Koudi اشاره کرد.
میانگین قیمت فلوت:
فلوت‌ها از انواع ارزان‌‌ترین سازهای دنیا هستند و حتی می‌توان با قیمت 5 یورو نیز آنها را تهیه کرد. اما با توجه به آلیاژ استفاده شده مانند طلا و نقره، قیمت آن تا 5 هزار یورو و حتی بیشتر نیز افزایش می‌یابد.

از کجا فلوت بخریم؟

ساز فلوت در ایران علاقه‌مندان زیادی دارد و سایت‌های مختلفی نیز این محصول را می‌فروشند. در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

ویولن

ویولن یکی از پرطرفدارترین سازهای دنیا است که ایتالیایی‌ها آن را به وجود آورده‌اند.
 
ساز ویولن
 
گفته می‌شود ایجاد این ساز به قرن 9 میلادی بازمی‌گردد. شاید باور آن کمی سخت باشد، اما ویولن از 58 تکه متفاوت ایجاد شده است. 
یک ساز زهی و آرشه‌ای است. نوازنده آن را روی شانه خود گذاشته و با استفاده از آرشه می‌تواند نوازیدن را آغاز کند.
ویولن عموما برای موسیقی‌های کلاسیک و محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین تقریبا در تمامی قاره‌ها مانند آسیا، اروپا و آمریکا طرفداران بسیاری دارد.
میانگین قیمت ویولن:
ویولن‌ها عموما ساز گرانی نیستند، اما برخی از مدل‌ها آن با توجه به ابعاد و متریال استفاده شده در آنها قیمت بالایی دارند. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که با کمتر از 70 یورو یک ویولن تهیه کرد، اما برخی از مدل‌های آن بیش از 600 یورو قیمت دارند.

گیتار الکتریک

تفاوت گیتار برقی با گیتار معمولی در این است که تقویت‌کننده‌ای صدای آن را شدیدتر می‌کند. به همین دلیل است که از آن در سبک‌های موسیقی مانند راک، متال، بلوز، جاز و کانتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
انواع مختلف گیتار الکتریک
 
تقریبا از 100 سال گذشته و در ابتدای دهه 1930 بود که گیتار الکتریک ساخته شد. طبق گفته ویکی‌پدیا، دلیل ساخت این نوع گیتار به دلیل شنیده نشدن کافی صدای گیتار بین سازهای دیگر بوده است. و به همین دلیل از تقویت کننده صدا در این نوع گیتار استفاده شد.
گیتار الکتریک طیف گسترده‌ای ندارد و تنها از نظر بدنه (بدنه توپر و توخالی)، و از نظر تعداد سیم‌ها (شش سیم و 12 سیم) متفاوت هستند.
قیمت گیتار برقی:
عموما گیتارهای برقی با قیمت 100 تا 400 دلار فروخته می‌شوند. اما با قیمت‌های بالاتر از 1000 دلار نیز فروخته می‌شوند.

ساکسیفون

ساکسیفون نوع دیگری از سازهای بادی است که در سال 1840 توسط آدولف ساکس ایجاد شده است.
 
ساکسیفون یکی از بهترین و محبوب ترین سازهای جهان
 
مدل‌های متفاوتی از این ساز وجود دارد که با نام‌های سوپرانو، آلتو، باریتون، و تنور شناخته می‌شوند. 
عموما از ساکسیفون در مراسم‌های رسمی مانند رژه‌ها استفاده می‌کنند.
روز 6 نوامبر که روز تولد آدولف ساکس است به عنوان روز ساکسیفون شناخته شده است. البته این ساز فقط برای روزهای رسمی و مراسم‌های ارتش استفاده نمی‌شود؛ بلکه در سبک جاز نیز به سرعت محبوب شد.
هیچ شکی نیست که ساکسیفون یکی از بهترین سازهای دنیا بوده و به مرور زمان نیز محبوبیت آن افزایش پیدا می‌کند.
میانگین قیمت ساکسیفون:
عموما ساکسیفون با قیمت بالا فروخته می‌شود. میانگین قیمت خرید این ساز بادی بین 800 تا 2700 دلار است. البته قیمت‌های بالاتری نیز روی این ساز گذاشته شده است.

سنتور

سنتور یکی دیگر از بهترین سازهای جهان است که از نوع زهی کوبه‌ای می‌باشد. از دیگر سازهای ایرانی بوده و توسط سیم‌های بسیاری تشکیل شده است.
 
سنتور از اصیل ترین سازهای ایرانی
 
سنتور قدمت طولانی دارد و طراحی‌های خاص انجام شده توسط بابلیان اثبات کرده که این ساز متعلق به ایرانیان است. پژوهشگران معتقدند که این ساز از کشور ایران به سایر کشورهای دور و نزدیک فرستاده شده. مانند چین، یونان، عراق، هند، تاجیکستان و …
باید بدانید که سنتور به شکل ذوزنقه متساوی الساقین ساخته می‌شود و عموما دارای 72 سیم است. هر 4 سیم آن از روی یک خرک رد شده و یک کوک برای تنظیم شدن دارد. توسط دو تکه چوبی که به آنها مضراب گفته می‌شود، سیم‌های سنتور به صدا درمی‌آیند.
امروزه برای ساخت سنتورها از چوب درخت گردو استفاده می‌شود و مناسب‌ترین چوب‌ها برای ساخت این ساز شامل درخت گردوهای تویسرکان، سنندج، طالقان و زنجان می‌باشد. چون چوب‌های مناطق سردسیر کیفیت صدا را مطلوب‌تر می‌کند.
میانگین قیمت سنتور:
با توجه به استفاده از چوب و سیم‌های زیاد در ساخت این ساز، عموما با قیمت بالایی فروخته می‌شود.
به طور کلی سنتور با قیمت‌هایی مانند 200 یورو، 500 یورو و حتی بالاتر از آن نیز به فروش می‌رسد.

از کجا سنتور بخریم؟

ترومپت

اگر انیمیشن 101 سگ خالدار را دیده باشید، احتمالا با ترومپت آشنا هستید! موسیقی دلنواز کروئلا دویل نیز با استفاده از همین ساز زده شده است. یکی از بهترین سازهای جهان است و از نوع بادی برنجی می‌باشد.
 
ساز ترومپت
 
ترومپت در بسیاری از سبک‌های موسیقی استفاده دارد که می‌توان به موسیقی کلاسیک، جاز و پاپ اشاره داشت. این ساز برای اولین بار توسط اروپاییان ساخته شده است. البته در چین و مصر نیز انواع مختلفی وجود دارد.
در ترکیه و ایران نیز ترومپت اروپایی از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده و مورد استفاده نیز قرار گرفته است.
میانگین قیمت:
ترومپت‌ها قیمت نسبتا معقولی دارند و برای کسانی که علاقه‌مند به یادگیری آن هستند گران شناخته نمی‌شود. قیمت آن عموما بین 100 تا 300 یورو می‌باشد. البته با توجه به مواد اولیه استفاده شده در آن با قیمت‌های بالاتر نیز فروخته می‌شود.

چنگ

چنگ یا هارپ یکی از زیباترین سازهای زهی دنیا است و قدمت طولانی دارد. قدمت این ساز به دوره حکومت ساسانیان بازمی‌گردد.
 
چنگ از بهترین و جذاب ترین سازهای موسیقی
 
چنگ توسط ایرانیان ساخته شده و در طول قرن‌ها انواع مختلفی از آن وجود داشته است. تارهای آن در گذشته 4 عدد بوده و در طول زمان به 11 تار رسیده است. در زمان اسلام نیز برخی از انواع آن تا 35 رشته تار داشته‌اند.
چهار دسته کلی برای چنگ وجود دارد که شامل چنگ ارکستری، سنتی، باستانی و تزئینی می‌شود. و از لحاظ ظاهری به انواع مختلفی تقسیم می‌‌شود که می‌توان به چنگ زاویه دار، منحنی، ون، کندوگ و … اشاره داشت.
چنگ‌های امروزی با توجه به اندازه‌های درنظر گرفته شده می‌تواند از 19 تا 47 سیم داشته باشد.
میانگین قیمت:
ساز چنگ عموما از چوب گردو و افرا ساخته می‌شود که خود دلیلی برای گران بودن آن به شمار می‌رود. چنگ‌ها عموما قیمت‌های بالایی دارند.
به عنوان مثال، یک چنگ متوسط حداقل 1000 یورو قیمت دارد و حتی با قیمت‌های بالاتر از 5000 یورو نیز خرید و فروش می‌‌شود. اگر یک جنس کوچک با کیفیت نه چندان بالا بخواهید، این امکان وجود دارد که با کمتر از 500 یورو بتوان آن را تهیه کرد.

از چه سایتی باید چنگ بخریم؟

با توجه به قدرت خرید پایین مردم و قیمت بالای این ساز، وب سایت‌های معدودی در زمینه فروش چنگ فعالیت دارند. 2 مورد از آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

طبل بانگو

ممکن است با طبل بانگو آشنایی نداشته باشد. این یک ساز آفریقایی-کوبایی است که از یک جفت طبل تشکیل شده و جزو پرطرفدارترین طبل‌های کشور کوبا و قاره آفریقا نیز به شمار می‌رود.
 
طبق بانگو آفریقایی کوبایی
 
استفاده آن در سبک‌های موسیقی جاز آفریقایی کوبایی، سان کوبایی و سالسا است. از این ساز برای تکنوازی و اجراهای گروهی نیز استفاده می‌شود.
تاریخچه دقیق و مشخصی برای پیدایش این ساز وجود ندارد. اما طبق گفته ویکی پدیا اولین استفاده از آن در قرن نوزدهم و در کشور کوبا بوده است.
طبل بانگو صدای زیادی نسبت به طبل کنگا دارد که یکی دیگر از سازهای آفریقایی است. به همین دلیل بین زانو نگه داشته می‌شود و طبل بزرگ‌تر باید پشت زانوها نگه داشته شود.
میانگین قیمت بانگو:
طبل بانگو یکی از محبوب‌ترین سازهای دنیاست، اما قیمت بالایی ندارد. عموما با قیمت‌های بین 30 تا 50 یورو خرید و فروش می‌شود.
بنابراین می‌توانید با قیمت مناسب یکی از این طبل‌ها را خریداری کنید. توجه داشته باشید که در ایران به ندرت پیدا می‌شود؛ اما برخی از وب سایت‌های ایرانی به فروش آن می‌پردازند.

آکاردئون

آکاردئون یک ساز اروپایی است که ابتدا در قرن نوزدهم ساخته شد و در سبک موسیقی‌های آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
ساز آکاردئون
 
اگر فیلم اخراجی‌ها را دیده باشید، از نوعی از این ساز برای نواختن موسیقی‌های مختلفی استفاده شده است. آکاردئون، سازی است که برای تک نوازها مناسب بوده و در کوچه خیابان‌ها نیز بسیار پرطرفدار است. لازم به ذکر است که این ساز برای دریانوردان نیز جذاب بوده و در سفرهای خود از آن استفاده می‌کنند.
میانگین قیمت:
قیمت‌های متنوعی با توجه به نوع ساخت آکاردئون وجود دارد. با قیمت کمتر از 500 یورو موجود بوده، اما برخی از مدل‌های آن بیش از 10000 یورو قیمت دارند.

بهترین سایت ها برای خرید ساز

ما در نت چین سایت‌های ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم. این امکان را خواهید داشت تا در دسته بندی‌های مختلف با کسب و کارهای اینترنتی آشنا شده و اطلاعات مناسبی از آنها دریافت کنید.
در Netchain می‌توانید نظرات کاربران را بخوانید، از تخفیف‌ها مطلع شوید، رزومه آنها را ببینید و بسیاری موارد دیگر.
شما می‌توانید برای خرید انواع ساز به سایت‌های لوازم موسیقی که در نت چین معرفی کرده‌ایم مراجعه نمائید.
در این دسته بندی بیش از 50 وب سایت را به شما معرفی کرده‌ایم. در ادامه 10 مورد از بهترین سایت‌ها برای خرید ساز را به شما معرفی خواهیم کرد.
  1. ساز 24
  2. سازکده
  3. سازبازار
  4. سازفروش
  5. موزیک دلشاد
  6. سازباز
  7. موسیقی دلارام
  8. گیتار سنتر
  9. ساز استور
امیدواریم که از خواندن این مقاله در نت چین اطلاعات مناسبی کسب کرده باشید. من تلاش کردم تا انواع سازهای ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنم و ممنونم که تا به اینجای مقاله با من همراه بودید. فراموش نکنید که نظرات خود را درباره بهترین سازهای جهان در انتهای همین صفحه اعلام نمائید.
در صورتی که علاقه مند به خواندن محتوای این صفحه بودید پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

سوالات متداول

بهترین سازهای دنیا کدامند؟

ما در این مقاله بهترین سازهای دنیا را معرفی کرده‌ایم که شامل سنتور، فلوت، گیتار، پیانو و … می‌شوند. شما می‌توانید با مطالعه مقاله از لیست کامل آگاهی پیدا کنید.

از کجا می‌توانیم سازهای معرفی شده را تهیه کنیم؟

ما در نت چین به معرفی کسب و کارهای اینترنتی مشغول هستیم. از همین رو، به شما وب‌سایت‌هایی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید سازهای مورد نظر خود را از طریق آنها خریداری کنید.

 

نویسنده - علی کریمی نوشته شده توسط : علی کریمی

از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا ساده‌تر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌تونید با من در ارتباط باشید.

امتیاز : 5
تعداد رای : 4