بهترین سایت های آموزش سئو (+10 سایت ایرانی و خارجی)

بلاگ

سئو یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که در ایران نیز متخصصین فعال زیادی دارد. به طور کلی به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو یا بهتر بگویم به معنای بهینه سازی تجربه کاربری است. متاسفانه با اینکه سئو از اهمیت بالایی برخوردار است اما سایت‌های زیادی به صورت تخصصی و حرفه‌ای در زمینه آموزش این موضوع فعالیت ندارند. در ادامه قصد دارم بهترین سایت های آموزش سئو را به شما معرفی کنم که شامل گزینه‌های انگلیسی و فارسی می‌شوند. پیشنهاد می‌کنم با من همراه باشید.

 

آکادمی وب‌سیما

بدون شک یکی از بهترین سایت های آموزش سئو در ایران آکادمی وب‌سیما است. لازم به ذکر است که با سایت اصلی که خدمات طراحی سایت ارائه می‌کند متفاوت بوده و آکادمی به طور کلی در زمینه آموزش فعالیت دارد.

مقالات رایگان کاملا حرفه‌ای در این سایت وجود دارد که با خواندن آنها می‌توانید مهارت مناسبی در زمینه سئو کسب کنید. همچنین دوره‌های حرفه‌ای نیز وجود دارد که صفر تا صد مهارت‌های سئو را شامل می‌شود. در صورتی که علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنم به این سایت سر بزنید.

آدرس سایت

آژانس نوین

نوین نیز یکی از بهترین‌ها در زمینه آموزش سئو به شمار می‌رود. مقالات این سایت در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند، اما اگر مایل هستید که ابتدا موارد اصلی را به صورت رایگان و از طریق متن یاد بگیرید، نوین یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که نوین یکی از بهترین شرکت های سئو در ایران به شمار می‌رود.

همچنین امکانات دیگری مانند کتاب‌های صوتی نیز در اختیار شما خواهد بود. علاوه بر آن، دوره‌هایی نیز برای سئو توسط نوین ارائه می‌شوند که با پرداخت هزینه می‌توانید مهارت‌های با کیفیتی را یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنم برای اطلاعات کامل از این موارد از طریق لینک زیر وارد سایت شوید.

آدرس سایت

وبین سئو

سایت وبین سئو نیز به صورت صفر تا صد تمامی موارد مورد نیاز برای متخصص شدن در زمینه سئو را ارائه کرده که در قالب مقالات رایگان هستند. به راحتی می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و این مقالات را مطالعه کنید.

همچنین دوره‌های ویدئویی نیز وجود دارند که با پرداخت هزینه مقرون به صرفه در دسترس شما عزیزان هستند. فراموش نکنیم که وبین سئو یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به شمار می‌رود و ارائه چنین آموزش‌هایی بسیار عالی به شمار می‌روند. پیشنهاد می‌کنم از دوره‌های این مجموعه استفاده کنید.

آدرس سایت

فری سئو (حجت مسگری)

سایت فری سئو که توسط حجت مسگری عزیز ایجاد شده، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای متخصص شدن سئو را در اختیار شما قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که همه این موارد به صورت رایگان ارائه شده که باید از حجت مسگری عزیز برای این کار سخاوتمندانه تشکر کنیم.

گام‌هایی که باید در این مسیر بردارید به صورت دقیق مشخص شده و لازم است بدانید که برخی موارد تخصصی نیز توسط سایر اساتید ارائه شده‌اند تا اصل مطلب بهتر به خواننده منتقل شود. اگر قصد دارید سئو را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنم صفحات ایجاد شده و ویدئوهای این سایت را بارها و بارها مشاهده کنید.

آدرس سایت

ابزار وردپرس

ابزار وردپرس نیز یکی دیگر از بهترین سایت های ایرانی به شمار می‌رود و از اعتبار دامنه بالایی برخوردار است. همین دلیل باعث می‌شود که ما به آموزش‌های سئو آن اعتبار بالایی بدهیم. این امکان را دارید تا به صورت رایگان از طریق سایت ابزار وردپرس مهارت سئو را یاد بگیرید.

تنها کافیست در این سایت آموزش سئو را جستجو کرده تا بتوانید دوره‌هایی ویدئویی را ببینید. 

با توجه به اینکه بسیاری از سایت‌های ایران با وردپرس ایجاد می‌شوند، پیشنهاد می‌کنم به آموزش‌های این سایت اهمیت بدهید چون‌که ابزار وردپرس آموزش‌های وردپرس را ارائه می‌کند تا متخصصین بیشتری در این زمینه در کشورمان فعالیت کنند.

آدرس سایت

کندو کلاب

در ابتدا باید بگویم که این یک سایت آموزش سئو نیست!

کندو کلاب توسط آژانس وبسیما ایجاد شده و هدف اصلی آن ایجاد دورهمی برای انتقال تجربیات سئو است. 2 دلیل برای معرفی این سایت دارم:

  1. اینکه از دورهمی‌های سئو با حضور بهترین‌ها آگاه شوید و در صورت تمایل حضور پیدا کنید.
  2. ویدئوهای دورهمی‌ها به صورت رایگان در این سایت منتشر می‌شود که در صورت نیاز می‌توانید نکات مفیدی از آنها بدست آورید.

یکی از بهترین منابع رایگان برای یادگیری سئو به شمار می‌رود و پیشنهاد می‌کنم حتما به بخش ویدئوهای سایت کندو کلاب سر بزنید.

آدرس سایت

Backlinko

یکی از بهترین سایت‌های آموزش سئو به زبان انگلیسی سایت بک لینکو بوده که تمامی مقالات آن توسط موسس آن یعنی برایان دین نوشته شده است. برایان در زمینه سئو بدون شک یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود و توانسته با تعداد مقالات محدودی با سایت‌هایی بسیار معتبر مانند Semrush، Moz و بسیاری دیگر رقابت کند.

در حال حاضر برند بک لینکو متعلق به Semrush است و برایان نیز برای این شرکت بزرگ کار می‌کند. اگر می‌خواهید به زبان ساده در زمینه سئو متخصص شوید حتما از مقالات این سایت استفاده کنید.

آدرس سایت

Hubspot

سایت هاب اسپات امکانات بی نظیری فراهم می‌کند برای کسانی که علاقه‌مند به بهینه سازی هستند. موارد بسیاری در این سایت وجود دارد مانند مقالاتی که به صورت تخصصی در زمینه سئو نوشته شده‌اند. همچنین کتاب‌های الکترونیک و دوره‌هایی نیز در نظر گرفته شده تا علاقه‌مندان به راحتی بتوانند مهارت مورد نیازشان را کسب کنند.

آدرس سایت

Ahrefs

سایت Ahrefs امکانات گسترده‌ای در زمینه سئو و مارکتینگ ارائه می‌کند. به طور کلی چندین صفحه برای آموزش سئو در نظر گرفته شده و در بین سایت‌های انگلیسی زبان جزو بهترین‌ها به شمار می‌رود.

یک آموزش مقدماتی در بخش منابع ایجاد شده که می‌توانید با مطالعه این صفحه آشنایی کاملی با سئو سایت داشته باشید و البته موارد بسیار حرفه‌ای تری نیز در بخش مقالات، آکادمی و سایر صفحات این برند نیز وجود دارند.

آدرس سایت

Semrush

بدون شک سمراش یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه آموزش سئو به شمار می‌رود. البته باید بدانید که خدمات دیجیتال مارکتینگ این برند نیز یکی از بهترین‌ها در سراسر دنیا محسوب می‌شود. برای استفاده از اطلاعات مفید این سایت لازم است که آی‌پی خود را تغییر دهید چون این برند امکان دسترسی ما ایرانی‌ها را بسته است.

آدرس سایت

Coursera

سایت کورسرا یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه آموزش به شمار می‌رود. همچنین این امکان را به کاربران می‌دهد تا مدرکی معتبر از سایت دریافت کنند تا به روند استخدام آنها نیز کمک کرده باشد. به راحتی می‌توانید عبارت SEO را در این سایت جستجو کرده و دوره‌های مورد نظر خود را ببینید تا به خوبی با این مهارت آشنا شوید.

آدرس سایت

حرف نهایی

من تلاش کردم بهترین سایت های آموزش سئو ایرانی و خارجی را در این مقاله به شما معرفی کنم. امیدوارم که این اطلاعات بتواند به شما کمک کند مهارت مناسبی در این زمینه کسب کنید.

ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و تا انتهای این مطلب با من همراه بودید. در صورتی که از خواندن این مطلب رضایت داشتید پیشنهاد می‌کنم سایر مقالات من در وبلاگ نت چین را بخوانید:

نویسنده - علی کریمی نوشته شده توسط : علی کریمی

از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا ساده‌تر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌تونید با من در ارتباط باشید.

امتیاز : 5
تعداد رای : 2