بهترین کتاب های خودشناسی برای شناخت از خود - نت چین

بلاگ

کتاب یکی از بهترین مواردی است که می‌تواند به انسان کمک کند پیشرفت کند و خودش یا دیگران را بهتر بشناسد. چه برسد که در زمینه خودشناسی باشد. به طور کلی حتی اگر روزانه 5 دقیقه یا 2 صفحه بخوانید می‌تواند در بلندمدت به شما کمک کند. اگر هدفمندتر عمل کنید و روزانه 1 الی 2 ساعت کتاب بخوانید قطعا در چند سال آینده به فرد دیگری تبدیل خواهید شد. حداقل برای من که اینطور بود و توانستم در مدت کمتر از 5 سال توانستم طرز فکر جدید، سیستم جدید، کسب و کار جدید و زندگی جدیدی ایجاد کنم.

هدفم در این صفحه از معرفی بهترین کتاب‌های خودشناسی این است که کمک کنم تا حتی چند نفر بتوانند با خودشان بهتر ارتباط بگیرند و به افراد مفید‌تری نیز تبدیل شوند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مطلب با من همراه باشید.

زندگی خود را دوباره بیافرینید

  • نویسنده: جفری ای یانگ
  • تعداد صفحه: +400

بدون شک یکی از بهترین کتاب های خودشناسی به شمار می‌رود و به گونه‌ای نوشته شده که ارتباط خیلی قوی و خوبی با خواننده برقرار می‌کند. نویسنده به تله‌های زندگی اشاره می‌کند که ممکن است از زمان کودکی یا مدتی قبل در زندگی ایجاد شده باشند و ما به خوبی متوجه آنها نباشیم.

خوندن این کتاب به شما کمک می‌کنه که بتونید با این تله‌ها که در تصمیم‌گیری‌ها شمارو اسیر می‌کنن مقابله کنید و راهکارش رو به خوبی یاد خواهید گرفت.

قسمت‌هایی از کتاب 

سعی نکنید دنیا را تغییر دهید فقط خودتان را تغییر دهید.

هر روز خود را به چالش بکشید تا بهتر و بهتر شوید.

خرید نسخه چاپی

خودت را به فنا نده

  • نویسنده: گری جان بیشاپ
  • تعداد صفحه: 133

اگر علاقه‌مند هستید در زمینه خودشناسی بخوانید و یک کتاب نسبتا کوتاه می‌خواهید، خودت را به فنا نده گزینه مناسبی برای شماست. به شما راهنمایی ارائه می‌کند تا نحوه زندگی خود را بهبود دهید، بیش از حد ایراد نگیرید، نسبت به زندگی خوش‌بین‌تر باشید و برای اتفاقاتی که قرار است در زندگی‌تان رخ دهند انگیزه کافی داشته باشید.

بهترین کتاب های خودشناسی - خودت را به فنا نده

قسمت‌هایی از کتاب

هیچ‌وقت با خودت فکر کرده‌ای که شبیه یک همستر، روی یک چرخ، با عصبانیت و آشفتگی، مسیر زندگی‌ات را دویده‌ای اما همیشه در حال درجا زدن هستی؟

بر شانست لعنت نفرست. دیگران را سرزنش نکن. شرایط تقصیری ندارند.

خرید نسخه چاپی

خودت باش دختر

  • نویسنده: ریچل هالیس
  • تعداد صفحه: 232

ریچل هالیس در این کتاب کمک بزرگی برای تمامی افراد در سراسر جهان کرده است. تنها با تمرکز روی این نکته که از دروغ‌هایی که درباره ما گفته می‌شوند مطلع باشیم تا بتوانیم تبدیل به شخصیتی شویم که همیشه خواهانش هستیم.

نکته‌ اصلی که ریچل بیان می‌کند این است که افراد مسئولیت زندگی خود را دارند و با داستان‌های متنوع به ما یاد می‌دهد تا بتوانیم این مسئولیت بزرگ و سنگین را قبول کنیم.

قسمت‌هایی از کتاب

ده ساله بودم و در اردویی تابستانی به سر می‌بردم. مشغول بازیِ پرچم را بگیر بودیم و حتی برای یک ثانیه هم قادر به کنترل ادرارم نبودم. دوست نداشتم کسی بفهمد شلوارم را خیس کرده‌ام بنابراین یک بطری آب روی خودم خالی کردم. 

خرید نسخه الکترونیک

نیمه تاریک وجود

  • نویسنده: دبی فورد
  • تعداد صفحه: 216

این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا از سایه‌های درونی که از چشم دیگران پنهان بوده آگاهی پیدا کنند و به شخصیت قوی‌تری تبدیل شوند. شاید کمی عجیب باشد، اما در این کتاب یاد خواهید گرفت که هر آنچه شما را می‌ترساند را دوست داشته باشید.

دبی فورد در کتاب نیمه تاریک وجود به شما یاد می‌دهد تا هدف زندگی‌تان را روشن نمائید؛ و همچنین عشق و همدلی را کشف کنید.

قسمت‌هایی از کتاب

بیشتر ما در آرزوی آرامش فکر هستیم. این تلاشی‌ست که یک عمر طول می‌کشد و کاری‌ست که دست‌کم در آغوش کشیدن و پذیرفتن تمامیت وجودمان را می‌طلبد. پی بردن به موهبت های حتی نفرت‌انگیزترین ویژگی‌های‌مان روندی خلاق است که به خواسته‌ای عمیق برای شنیدن و آموختن، اشتیاق به رها کردن پیش داوری‌ها و باورهای معیوب و آمادگی برای «حال بهتری داشتن» نیاز دارد. 

خرید نسخه الکترونیک

تغییر مسیر زندگی

  • نویسنده: جف تامپسون
  • تعداد صفحه: 234

تغییر مسیر زندگی یکی از بهترین کتاب‌های خودشناسی به شمار می‌رود و به شما کمک می‌کند نسخه‌ای خودتان باشید که همیشه آرزویش را داشتید. این فکر ممکن است کمی اغراق آمیز باشد و شما بلافاصله فکر کنید که اکثر ما در زندگی آدم معمولی خواهیم بود. اما با این کتاب یاد می‌گیرید که درون هر شخص یک نابغه خارق‌العاده وجود دارد.

قسمت‌هایی از کتاب

هرکس که هدف روشنی برای تغییر دارد و سخت و اصولی برای آن تلاش می‌کند فرصت این را خواهد داشت که تصور و آرزوی خود را به بهترین شکل نمایش دهد.

 تابحال چند بار داستان شخصی را شنیده‌اید که با یک ایده ساده به راحتی میلیونر شده؟ ممکن است با هیجان فکر کنید که آن فرد چقدر خوش‌شانس بوده است. در ذهن خودتان تصور می‌کنید که می‌توانید به راحتی مانند این فرد پولدار شوید. اگر دیدگاه‌تان این است که فکر می‌کنید موفقیت خیلی زود اتفاق می‌افتد، بدانید که امکان ندارد.

خرید نسخه الکترونیک

خودشناسی

  • نویسنده: آلن دوباتن
  • تعداد صفحه: 65

آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است!

واقعا این کتابی هست که توضیح خاصی نمیشه راجع بهش نوشت و اسمش گوینده همه چیز هست. با خواندن آن سفری به دورترین گوشه های وجودتان خواهید داشت و راهنمایی دارید تا شخصیت تان را بهتر بشناسید.

قسمت‌هایی از کتاب

باید بدانیم که عشق شرافتمندانه به خویشتن با خودخواهی فرق دارد: عشق به خویشتن یعنی احساس صحیح احترام به خودمان.

گردوی مغز ما چندان در کنترل خودش ماهر نیست و بابت چیزهای اشتباهی، احساساتی یا دچار هراس می‌شود.

خرید نسخه چاپی

خودشناسی به روش یونگ

  • نویسنده: مایکل دانیلز
  • تعداد صفحه: 248

مایکل دانیلز در این کتاب به ما کمک می‌کند تا بهترین شخصیت خودمان را پیدا کنیم. این کتاب طبق تئوری‌های روان‌شناختی کارل یونگ ایجاد شده است. محتوای کتاب ساده و قابل فهم هست و همچنین با سیستمی ساده کمک می‌کند تا نتایج مورد نظر را ارزیابی کنیم.

قسمت‌هایی از کتاب

نشان صلیب، مدتها پیش از آنکه به صورت سمبول مسیحیت در آید، حتی در زمان انسانهای نخستین وجود داشته است. سمبولی پیچیده و اغلب بیانگر احساسات و عواطف بسیار قوی است. معانی مشخص انواع صلیب معمولا بستگی به شکل یا صورت خاص آن دارد (صلیب مسیحی و صلیب شکسته حزب نازی آلمان را مقایسه کنید). برای مسیحیان و رنجهای وی برای کفاره گناهان مردم است. در مذاهب و فرهنگهای دیگر، صلیب با اندک تنوعی در شکل به صورت سمبول آتش، خورشید یا نیروی زندگی آمده است.

خرید نسخه چاپی

هنر و علم خودشناسی

  • نویسنده: پیتر هالینز
  • تعداد صفحه: 153

کتاب هنر و علم خودشناسی به افراد کمک می‌کنه تا شناخت بهتری نسبت به خودشون پیدا کنند و نکاتی مفید برای هر شخصیت ارائه می‌کند. نویسنده به صورت خلاصه مطالب را منتقل می‌کند که ممکن است برخی افراد با این موضوع موافق نباشند و برخی دیگر تصور کنند که این حجم مطالب عالیست.

اما خواندن آن بهتر از این است که کلا از آن دوری کنید. می‌تواند به شما نکات مفیدی برای پیشرفت و شناخت بیشتر از خودتان ارائه کند.

قسمت‌هایی از کتاب

در اهمیت خودآگاهی و خودشناسی فلاسفه بسیاری سخن گفته‌اند. ارسطو فیلسوف برجستهٔ یونانی در این خصوص گفته بود: خودشناسی سرچشمهٔ تمام حکمت‌هاست

خرید نسخه الکترونیک

کیمیاگر

  • نویسنده: پائولو کوئیلو
  • تعداد صفحه: 188

اگر اهل کتاب باشید احتمال نام کیمیاگر به گوشتان خورده است. یک رمان با داستانی جالب که به ما کمک می‌کنه بهتر و جدی‌تر به اتفاقات اطرافمون دقت داشته باشیم. با این داستان شما با سادگی انسان‌ها خو می‌گیرید، فقر را نسبتا درک می‌کنید و همچنین سطح رفاه را نیز متوجه خواهید شد.

کیمیاگر - بهترین کتاب های شناخت از خود

کتابی عالی است که حداقل ارزش یکبار خواندن را دارد و پیشنهاد می‌کنم آن را بخوانید.

قسمت‌هایی از کتاب

تعبیر رویای تو این است:

تو باید تا اهرام مصر بروی. اگر شخصی که در خواب آن را به تو نشان داده یک کودک است حتما خوابت حقیقت دارد و آن گنج وجود دارد. گنجی را در اهرام مصر خواهی یافت که تو را ثروتمند خواهد کرد.

علت اینکه گفتم تعبیر خواب تو دشوار است همین بود. چیزهای ساده باور ناپذیرترین مسائل هستند و تنها خردمندان می‌توانند آنها را بپذیرند.

خرید نسخه الکترونیک

کتابخانه نیمه شب

  • نویسنده: مت هیگ
  • تعداد صفحه: +300

کتابخانه نیمه شب پاسخی به سوالی است که تقریبا برای همه ما انسان‌ها پیش می‌آید. پاسخ به این پرسش که بهترین راه برای زندگی کردن چیست. با خواندن این رمان به درک بهتری از خود خواهید رسید و از آن کتاب‌هایی است که ارزش چندبار خواندن را دارد.

قسمت‌هایی از کتاب

هر زندگی میلیون ها تصمیم رو شامل می شه. بعضی از این تصمیم ها بزرگ هستن و بعضی کوچیک. اما هر بار که تصمیمی گرفته می شه، نتیجه تغییر می کنه. تغییری جبران ناپذیر که به نوبه ی خودش موجب تغییرات دیگه ای می شه.

خرید نسخه چاپی

نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

  • نویسنده: آلبرت آلیس - آرتور لانگ
  • تعداد صفحه: 232

با این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه تحت هر شرایطی امکان کنترل روی رفتار و عملکرد خود را داشته باشید. همانند نام آن به شما مراحل و تمریناتی می‌دهد تا در هر بخش از زندگی نگذارید کسی اعصاب شما را بهم بریزد.

نمیگذارم کسی اعصابم را بهم بریزد

به عنوان مثال یک بخش از کتاب تنها به این موضوع اختصاص دارد که چگونه به دیگران اجازه می‌دهیم تا اعصاب ما را بهم بریزند. یا در بخش دیگر که مناسب والدین است توضیح می‌دهد که چگونه کودکان می‌توانند اعصاب ما را بهم بریزند و راهکارهایی برای رفتار بهتر ارائه می‌دهد.

قسمت‌هایی از کتاب

شما برای رویداد خاصی در یک رستوران هستید. همه چیز شگفت انگیز است، اما پیشخدمت به شدت گستاخ و نالایق است. او خیلی کند است، به میز شما به مدت طولانی بی اهمیت بوده و در زمانی که از او سوال می‌پرسید عصبانی رفتار می‌کند. اشتباهات زیادی دارد و به طور کلی بی ادب است. 

مجبور نیستم این رفتار را تحمل کنم. من باید در مقابل این احمق بایستم!

خرید نسخه چاپی 

هنر شفاف اندیشیدن

  • نویسنده: رولف دوبلی
  • تعداد صفحه: 325

هنر شفاف اندیشیدن یکی از بهترین کتاب‌های خودشناسی به شمار می‌رود و در بیشتر از 100 داستان متنوع به شما کمک می‌کند بهتر درباره زندگی و رویدادهایش فکر کنید. رولف دوبلی در هنر شفاف اندیشیدن به خطاهای شناختی اشاره می‌کند که در زندگی همه ما پیش آمده اما احتمالا از آنها هیچ خبری نداشتیم و نمی‌دانستیم چرا اینطور رفتار کرده‌ایم.

یکی از دلایلی که پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخوانید به این خاطر است که کمک می‌کند بهتر تصمیم بگیرید. علاوه بر آن با درک صحیح مطالب کتاب می‌توانید زندگی شادتری داشته باشید.

قسمت‌هایی از کتاب

آمار نشان میدهد که 30% ضربه ها به کنج چپ، 30% به کنج راست و 30% به وسط (جائی که دروازه بان ایستاده) زده میشوند. پس از نظر منطقی، اگر دروازه بان در همان میانه بایستد، به همان اندازه شانس مهار توپ را دارد که اگر به یکی از دو سو شیرجه ای جانانه برود. اما اگر همان وسط بایستد و توپ به یک کنج نواخته شود و گل شود، تماشاگران، تلاش دروازه بان برای مهار توپ را باور نخواهند کرد.

خواهند گفت که “چقدر بی تفاوت است این دروازه بان!”

این خطای عمل است.

خرید نسخه الکترونیک

دوباره فکر کن

  • نویسنده: آدام گرنت
  • تعداد صفحه: 288

آدام گرنت در این کتاب با طرز تفکری که ارائه می‌کند کمک می‌کند تا ما بتوانیم همواره شناخت بهتری از وظایف و رفتارمان داشته باشیم؛ همچنین بتوانیم پیشرفت بیشتری داشته باشیم و گاهی طرز فکرمان را نیز به چالش بکشیم.

دوباره فکر کن - آدام گرفتن از بهترین کتاب های خودشناسی

با خواندن این کتاب ممکن است به این تفکر بیفتید که در متمرکز ترین لحظه‌ها (از نظر خودتان) در اشتباه باشید!

قسمت‌هایی از کتاب

دانشمند بودن یک حرفه نیست، بلکه یک چارچوب ذهنی است. طرز فکری که با موعظه‌گری، بازپرسی و سیاسی بازی فرق دارد. وقتی در پی حقیقت باشیم، طرز فکر دانشمند را اتخاذ می‌کنیم، آزمایش‌هایی انجام می‌دهیم تا فرضیات‌مان را بیازماییم و به دانش برسیم. ابزارهای علمی صرفا مختص افرادی نیستند که روپوش آزمایشگاهی پوشیده‌اند و بهره گیری از آنها هم مستلزم داشتن میکروسکوپ نیست!

خرید نسخه چاپی و الکترونیکی

حرف نهایی

امیدوارم که از خواندن این مقاله در وبلاگ نت چین لذت برده باشید. در صورتی که علاقه‌مند هستید مقالات بیشتر بخوانید پیشنهاد می‌کنیم صفحات زیر را مورد بررسی قرار دهید:

نویسنده - علی کریمی نوشته شده توسط : علی کریمی

از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا ساده‌تر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌تونید با من در ارتباط باشید.

امتیاز : 5
تعداد رای : 1