بهترین کتاب‌های فارکس (کتاب‌های روانشناسی معامله‌گری) +1 پیشنهاد ویژه

بلاگ

کتاب یکی از بهترین گزینه‌های تاثیر گذار در طول زندگی همه ما انسان‌ها است که کمک کرده به مراحل بهتری از کیفیت زندگی یا مهارت‌های بهتر دست پیدا کنیم. تفاوتی ندارد که بخواهیم مهارت‌های معامله‌گری خود را افزایش دهیم یا قصد فعالیت در بازار دیجیتال مارکتینگ را داشته باشیم. خواندن نکات بهترین‌ها در هر زمینه‌ای باعث می‌شود مهارت‌های خود را افزایش دهیم.

 

اگر حداکثر 5 دقیقه از وقت ارزشمند خود را به من بدهید، در ادامه این صفحه بهترین کتاب های فارکس را به شما معرفی خواهم کرد که البته در سایر بازارها همچون سهام، آپشن سهام، رمز ارزها، آتی، اوراق قرضه و تقریبا تمامی بازارها مفید خواهد بود.

بهترین کتاب های روانشناسی معامله‌گری

قبل از هر چیز به شما تبریک می‌گویم که در این صفحه هستید؛ چون به این معناست که به پیشرفت خود اهمیت می‌دهید.

به عنوان یک معامله گر حرفه‌ای بازار فارکس باید عرض کنم که بیش از 70 درصد از مهارت‌های معامله‌گری مربوط به ذهن و اصطلاحا روانشناسی معامله‌گری می‌شود. به همین خاطر در ادامه کتاب‌هایی به شما معرفی می‌کنم که کمک می‌کنند در این مهارت استاد شوید.

موضوع مهم دیگر که باید عرض کنم این است که اگر مهارت بالایی در زبان انگلیسی دارید، پیشنهاد من این است که کتاب‌های زیر را به زبان اصلی بخوانید. قصد ندارم کیفیت کار مترجمین عزیز را پایین بیاورم، اما موضوع مربوط به تخصص است. عموما افرادی این کتاب‌ها را ترجمه کرده‌اند که مهارتی در زمینه معاملات نداشته‌اند و همین باعث می‌شود کیفیت محتوای صفحات از نظر خواننده پایین بیاید.

به عنوان مثال، در یک کتاب، کلمه Short (اصطلاحا به پوزیشن فروش گفته می‌شود)، به معنای معامله کوتاه ترجمه شده بود که باعث گمراهی معامله‌گر تازه کار می‌شود.

یا به عنوان مثال دیگر، کلمه Edge (که به معنی شانس سود بیشتر نسبت به ضرر)، به معنای لبه معادل فارسی آن ذکر شده بود و هیچ‌گونه توضیحاتی درباره اهمیت بالایی این کلمه در کل کتاب داده نشده بود.

البته به این معنی نیست که خواندن ترجمه این کتاب‌ها به شما کمک نمی‌کند؛ همه حرف من این است که زبان اصلی نویسنده مفاهیم را خیلی بهتر و ساده‌تر به شما منتقل خواهد کرد.

بازی ذهنی معامله‌گری - The Mental Game of Trading

  • نویسنده: جرد تندلر
  • تعداد صفحه: 370
  • سال انتشار: 1401

یکی از بهترین کتاب‌های فارکس بازی ذهنی معامله‌گری است که نویسنده جرد تندلر می‌باشد. در این کتاب توضیحات کاملی درباره اصل‌های روانشناسی همانند خشم، طمع، اعتماد به نفس و … صحبت می‌شود.

بازی ذهنی معامله گری جرد تندلر

جرد توضیح می‌دهد که احساسات در معامله‌گری خود مشکل نیستند، و فقط علائمی از وجود مشکل را به ما گزارش می‌کنند. او می‌گوید اگر به شیوه درست به این گزارشات پاسخ بدهیم، این امکان را داریم تا مشکلات را حل کنیم.

یکی از مهم‌ترین مواردی که به آن اشاره می‌شود، این است که کنترل کردن راه حل نیست. با بازی A- B - C آشنا خواهید شد که هر کدام از آنها مربوط به مواردی هستند که باید نسبت به آنها تسلط داشته باشید.

نقشه را‌هی برای حل کردن مشکلاتی از قبیل خشم، طمع، ترس، اعتماد به نفس و انضباط در این کتاب ارائه می‌شود و برای اینکه بخواهید به عنوان یک معامله‌گر به سودهای منظم دست پیدا کنید پیشنهاد می‌کنم که این کتاب را از دست ندهید.

خرید از سایت ایران کتاب

تحلیل بنیادی، تکنیکال یا ذهنی - Trading in the Zone

  • نویسنده: مارک داگلاس
  • تعداد صفحه: 200
  • سال انتشار: 1387

مارگ داگلاس آنقدر در زمینه معامله به افراد کمک کرده که به نوعی پیامبر معاملات شناخته می‌شود. متاسفانه ما این سوپراستار را در سال 2015 از دست دادیم. امیدوارم که روحش در شادی مطلق باشد.

تریدینگ این د زون

این کتاب مارک به معامله‌گر کمک می‌کند که صفر تا صد مهارت‌های ذهنی مورد نیاز را بدست آورد. به هیچ عنوان مربوط به تحلیل تکنیکال یا بنیادی نیست.

مارک در این کتاب به ما کمک می‌کند تا در معامله‌گری عقاید درستی داشته باشیم. اگر ما انتظار داشته باشیم یا فکر کنیم که در معامله بعدی سود می‌کنیم و نتیجه مشخص کند که ضرر کرده‌ایم، ضربه‌ای به ما وارد شده یا فکر می‌کنیم بازار به ما خیانت کرده است!

این کتاب به تمامی معامله‌گران کمک می‌کند شناخت کاملی نسبت به بازارهای مالی داشته باشند. همچنین در انتها به ما می‌گوید که چگونه فکر کنیم و با این تفکر به یک حرفه‌ای در این حوزه تبدیل شویم.

خرید نسخه انگلیسی

مربی معامله گری روزانه - The Daily Trading Coach

  • نویسنده: برت استینبارگر
  • تعداد صفحه: 517
  • سال انتشار: 1397

برت استینبارگر در این کتاب 101 درس برای تبدیل شدن به یک مربی معامله‌گری حرفه‌ای را ارائه می‌کند. اگر با ترید آشنا باشید احتمالا می‌دانید که اهمیت ژورنال کردن یا نوشتن احساسات، دلایل معامله و … چقدر اهمیت دارد.

مربی معامله گری روزانه - بهترین کتاب های روانشناسی معامله‌گری

اکثریت درس‌هایی که در این کتاب می‌خوانید مربوط به ژورنال کردن است و همچنین به شما کمک می‌کند روند مربی گری خود را تغییر دهید (البته اگر این کار را می‌کنید)!

همچنین فصل 9 کتاب مربوط به درس‌هایی از معامله‌گران حرفه‌ای است که می‌توانید برای بهبود معاملات خود از تجربیات آنها نیز بهره مند شوید. این کتاب به گونه‌ای طراحی شده تا بتوانید به صورت روزانه در سیستم خود از آن استفاده کنید. نویسنده توصیه می‌کند که قبل از وارد شدن به بازار حتما نکات کلیدی که از آن انتخاب کرده‌اید را مرور کنید.

خرید از طریق ترب

معامله‌گر منضبط - The Disiplined Trader

  • نویسنده: مارک داگلاس
  • تعداد صفحه: 232
  • سال انتشار: 1369

این کتاب بیش از 30 سال قدمت دارد و همچنان نیز جزو بهترین کتاب‌های فارکس به شمار می‌رود؛ به این دلیل که نکات ارائه شده در آن مربوط به روانشناسی است. مارک داگلاس در کتاب فوق‌العاده دیگر به معامله گران کمک می‌کند تا نظم خاصی در اجرای سیستم خودشان داشته باشند.

معامله گر منضبط مارک داگلاس

معامله گر منضبط به ما یاد می‌دهد که حتی در زندگی نیز شخص بهتری باشیم و تقریبا تمام بنیان‌های اصلی ما انسان‌ها را در بر می‌گیرد و توضیح می‌دهد که این موارد چطور می‌توانند در نتایج ما به عنوان تریدر تاثیر داشته باشند.

با مطالعه دقیق این کتاب یاد خواهید گرفت که برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق لازم است که تسلط کاملی بر احساسات خود داشته باشید؛ نه تنها موارد مربوط به معامله بلکه تمامی احساس‌ها.

خرید از ایران کتاب

معامله گر کامل - The Complete Traider

  • نویسنده: مارک داگلاس 
  • تعداد صفحه: 304

این کتاب که به تازگی منتشر شده حاوی تمامی موارد دوره‌های مارک داگلاس بوده و توسط همسر مارک روانه بازار شده است. همانند سایر کتاب‌های مارک است اما موارد بیشتری را در زمینه روان‌شناسی شامل می‌شود. کتاب بسیار کاملی است اما توصیه می‌کنم ترجمه انتشارات باوین را نخرید که توسط سلیمه صدیقی ترجمه شده.

معامله گر کامل - بهترین کتاب های فارکس

اگر با مارک داگلاس آشنایی نداشتم و این ترجمه را می‌خواندم، با خودم حدس می‌زدم که مارک داگلاس یک ابله واقعی است! مترجم به هیچ عنوان با معاملات آشنایی نداشته و پیشنهاد می‌کنم از انتشارات دیگری برای تهیه این کتاب اقدام نمائید.

یک معامله خوب - One Good Trade

  • نویسنده: مایک بلافیور
  • تعداد صفحه: 367
  • سال انتشار: 1388

مایک بلافیور یک کتاب فوق‌العاده نوشته که به همه علاقه‌مندان بازار پیشنهاد می‌کنم برای یک‌بار هم که شده آن را بخوانند. در این کتاب با شرکت‌های معامله‌گری آشنا خواهید شد و متوجه می‌شوید که آنها چگونه استراتژی‌های برای سود منظم و همیشگی اجرا می‌کنند. همچنین متوجه خواهید شد که آنها چگونه با زمان‌های بد کنار می‌آیند تا بتوانند در این کسب‌وکار رقابتی دوام بیاورند.

یک معامله خوب - بهترین کتاب های فارکس و روانشناسی معامله

مایک در این کتاب به ما یاد می‌دهد که یک معامله خوب چیست و جالب است بدانید که مایک به معاملاتی که ضرر شده‌اند نیز معامله خوب می‌گوید. یکی از بهترین‌ گزینه‌های ممکن است که به شما کمک کند اصولی دقیق ایجاد کرده و به آنها پایبند باشید. مایک می‌گوید اگر به اصول خود پایبند باشید تمامی معاملات خوب هستند؛ چه سود شوند و چه ضرر.

خرید نسخه الکترونیکی از طاقچه

جادوگران بازار نوین - Unkown Market Wizards

  • نویسنده: جک د.شواگر
  • تعداد صفحه: 638
  • سال انتشار: 1390

جادوگران بازار نوین نیز یکی دیگر از بهترین کتاب‌های فارکس به شمار می‌رود که تجربیات بزرگ‌ترین معامله‌گران را به شما ارائه می‌دهد. مانند افرادی که در بانک‌ها، سازمان‌ها و … در حال فعالیت هستند.

کتاب جادوگران نوین بازار

نکات کلیدی و بسیار زیادی در این 600 صفحه درج شده که با توجه به سیستم شما می‌توانند بسیار مفید و کمک کننده باشند. از جمله سودها و ضررهای بزرگ که نشان می‌دهد انسان‌های دیگر مثل ما چگونه با آنها برخورد می‌کنند و چگونه قادر به ادامه دادن در شرایط بد هستند.

این کتاب همچنین بسیاری از شایعات را بی‌اثر می‌کند. شایعاتی که اعتقاد دارند که اسکلپر‌ها و سوئینگ‌تریدرها نمی‌توانند به صورت مستمر از بازار سود دریافت کنند. با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که چنین چیزی حقیقت ندارد و اگر افراد سیستم مناسب خود را ایجاد کنند و به آن پایبند باشند می‌توانند در بلند مدت سودهای خوبی بدست بیاورند.

جک د شواگر یک کتاب دیگر با عنوان جادوگران بازار دارد که قبل از این کتاب منتشر شده و در صورت علاقه‌مندی می‌توانید آن را نیز تهیه کرده و مطالعه کنید.

خرید از ایران کتاب

بهترین بازنده برنده می‌شود - Best Loser Wins

  • نویسنده: تام هوگارد
  • تعداد صفحه: 292

تام هوگارد یکی از بهترین معامله‌گران دنیا به شمار می‌رود و در کتاب خود توضیحات بسیار مفیدی در زمینه معامله‌گری ارائه داده است. متاسفانه هنوز شانس خواندن این کتاب را پیدا نکردم، اما سمینارهای این استاد را دیدم که محتویات کتاب را کمی توضیح می‌دهد.

تام معتقد است که در زمینه معامله‌گری باید برعکس عمل کنیم. در بازار همه معتقدند که باید ارزان خرید و گران فروخت؛ و برعکس. تام می‌گوید که همیشه این‌گونه نیست. مثالی درباره سوپرمارکت می‌زند که توضیح می‌دهد مغز ما نسبت به ارزان بودن کالاها نسبت به قبل واکنش نشان می‌دهد و آن را به معامله نیز ارتباط می‌دهد. به عنوان مثال، خرید یورو به دلار در قیمت 1.1000 بهتر است تا خرید آن در قیمت 1.2000. اما بازار همیشه این‌گونه عمل نمی‌کند. مانند ماه‌های جولای تا سپتامبر 2023 که چارت یورو به دلار به شکلی بی وقفه در حال ریزش است.

مثالی از چارت یورو به دلار

خرید از نشر چالش

پرایس اکشن بر اساس عرضه و تقاضا

  • نام نویسنده: پرایس اکشن نینجا (Pan)
  • تعداد صفحه: 196

به عنوان آخرین کتاب قصد دارم که کتابی درباره پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال به شما معرفی کنم که استفاده‌های زیادی از آن بردم. این کتاب از ترکیب مقالات معامله‌گری با نام مستعار PAN تشکیل شده است.

کتاب پرایس اکشن عرضه و تقاضا

با خواندن این کتاب ابتدا از مقاومت و حمایت موارد مهمی یاد خواهید گرفت و سپس به طور کامل درباره عرضه و تقاضا توضیح می‌دهد. با خواندن آن به راحتی می‌توانید نقاط عرضه و تقاضا را تشخیص داده و توانایی اجرای معاملات خود در آن زمینه‌ها را داشته باشید.

علاوه بر آن، در زمینه روانشناسی نیز توضیحاتی ارائه می‌کند که در بخش پایانی قرار دارد. به عنوان مثال، PAN می‌گوید که حتی با استراتژی که 10 درصد میزان برد دارد می‌توان سود خوبی از بازار گرفت در صورتی که اجازه بدهیم معاملات سودده به حرکت خود در جهت مسیر ما ادامه دهند.

خرید از دیجی کالا

پیشنهاد: 

در انتها قصد دارم پیشنهادی ویژه به شما ارائه کنم. توصیه‌ای که به هر شخصی که قصد وارد شدن به بازارهای مالی را دارد می‌کنم. مارگ داگلاس که با کتاب‌های او آشنا شدید، عملا به عنوان پیامبر در حوزه معامله شناخته می‌شود. او یک ویدئو دارد که توسط یک شبکه تلویزیونی ضبط شده و در کمتر از 1 ساعت توضیح می‌دهد که چه مواردی برای سوددهی مستمر از بازار نیاز داریم. این ویدئو به زبان انگلیسی است و لینک آن را در زیر قرار می‌دهم. به صورت رایگان می‌توانید از این اطلاعات فوق‌العاده استفاده کنید.

ویدئو آموزشی معامله‌گری

حرف نهایی

از شما ممنونم که تا انتهای مقاله با من همراه بودید. تلاش کردم تا بهترین کتاب‌های فارکس که عموما در زمینه روانشناسی معامله‌گری هستند را به شما معرفی کنم و امیدوارم که از محتوای این صفحه لذت برده باشید.

پیشنهاد می‌کنم سایر صفحات ما در نت چین را نیز مورد بررسی قرار دهید:

نویسنده - علی کریمی نوشته شده توسط : علی کریمی

از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا ساده‌تر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌تونید با من در ارتباط باشید.

امتیاز : 5
تعداد رای : 1