چگونه وب سایت خود را تبلیغ کنیم؟

بلاگ

امروز یک روش ویژه برای تبلیغ وب سایت معرفی می‌کنیم. از طریق این روش می‌توانید کسب و کار خود را رایگان تبلیغ کنید. حتی می‌توانید به صورت هدفمند سایت خود را در معرض مشتریان بالقوه خود قرار دهید. ما در نت چین این امکان را ایجاد کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید تا چگونگی تبلیغ وب سایت را به شما توضیح دهیم.

چرا باید برای سایت خود تبلیغ کنید؟

جملات بسیاری وجود دارند که کارفرمایان همواره از آنها برای بیش از حد بزرگ نشان دادن کسب و کارشان از آنها استفاده می‌کنند. مواردی از قبیل:
چرا باید تبلیغ کنم؟ من به اندازه کافی مشتری دارم.
وقتی دارم همینجوری پول درمیارم، چه انگیزه ای واسه تبلیغ می‌تونم داشته باشم؟
رتبه سایت من تو جستجوهای گوگل عالیه، دیگه چه دلیلی واسه تبلیغ هست؟
و …
چندین دلیل وجود دارد که شما باید تبلیغ کنید.
اولین و مهم‌ترین آنها حضور رقباست.
شما باید تبلیغ کنید، چون رقیب شما این کار را انجام می‌دهد.
اجازه دهید جور دیگری مساله را بیان کنم:
فرض کنید شما دونده‌ای قهار هستید و سالانه مدال‌‌های خوش رنگ طلا دریافت می‌کنید. آیا می‌توانید در هنگام مسابقه گوشه‌ای ایستاده و بدون فکر به رقبا استراحت کنید؟ آیا می‌توانید بگویید چون من از همه بهترم پس دلیلی نداره که بیش از حد تمرین کنم؟ مطمئنا اینطور نیست؛ چون اگه این طرز فکر رو داشته باشید، باید جای خودتون رو با رقیب دسته اولتون عوض کنید.
دلیل مهم دیگر برای تبلیغ وب سایت این است که آگاهی از خدمات یا محصولات شما افزایش می‌یابد. گاهی پیش می‌آید که شما نیاز به محصولی دارید، اما یا آن را پیدا نکردید یا نمی‌دانستید از کجا و چگونه باید برای تهیه آن اقدام کنید. همچنین ممکن است در جستجوی آن بوده باشید، اما در بازار وجود نداشته باشد. در صورتی که بنری از آن محصول ببینید، حداقل کنجکاو نمی‌شوید که آن صفحه را باز کرده و حداقل اطلاعات کالای مورد نظر خود را بخوانید؟ به احتمال زیاد این کار را انجام می‌دهید.
دلایل بسیار دیگری نیز برای تبلیغ وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به افزایش فروش، امکان برقراری ارتباط با مشتریان جدید، افزایش ترافیک سایت و بسیاری موارد دیگر اشاره داشت.

چطور سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟

اکنون که مختصر دلایلی درباره تبلیغ خواندید، بهتر است سراغ اصل مطلب برویم. (شما برای همین موضوع در این صفحه هستید).
ما فروشگاه اینترنتی یا وب سایت شما را در نت چین معرفی می‌کنیم.
نت چین چیست؟ معرف سایت‌های ایرانی.
همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، شما این امکان را خواهید داشت تا به صورت رایگان وب سایت خود را تبلیغ نمائید.
تنها کافیست در نت چین یک حساب کاربری ایجاد کرده و سایت خود را در دسته بندی مورد نظرتان وارد نمائید.
 
اطلاعات اصلی ثبت نام رایگان سایت در نت چین
 
نگران نحوه انجام این کار نباشید. ما از یک ویدیو آموزشی برای ثبت وب سایت استفاده کرده‌ایم که مشاهده آن به شما کمک می‌کند بدون مشکل این کار را انجام دهید.
در صورتی که می‌خواهید فروشگاه اینترنتی خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید، ما مقاله دیگری درباره تبلیغات فروشگاه‌های اینترنتی نوشته‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم آن صفحه را نیز مطالعه نمائید.
در نت چین یک صفحه برای کسب و کار شما ایجاد می‌شود که می‌توانید اطلاعات تماس مانند آدرس وب سایت، شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس شبکه‌های اجتماعی را به کاربران معرفی نمائید.
همچنین این امکان را خواهید داشت تا کد تخفیف نیز به مشتریان بالقوه خود ارائه کنید. موارد دیگری همچون رزومه شرکت، معرفی محصولات و خدمات نیز در اختیار شما خواهد بود.
در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی نیز می‌توانید با ما تماس بگیرید.

چگونه پول کمتری برای تبلیغ وب سایت بدهیم؟

یکی از اصلی ترین اهداف بسیاری از کسب و کارها کاهش هزینه‌هاست. و چه چیزی بهتر از اینکه هزینه‌های تبلیغات کاسته شود و میزان بازدهی آنها افزایش یابد.
ما در نت چین پلن‌های ویژه‌ای برای کسب و کار اینترنتی شما در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید با صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه از آنها برای افزایش مشتریان کسب و کار خود استفاده نمائید.
با توجه به تعداد وب‌سایت‌های ثبت شده در Netchain، ممکن است وب سایت شما به صورت رایگان شانس بالایی برای نمایش نداشته باشد. خصوصا در دسته بندی‌های شلوغ مانند شرکت‌های طراحی سایت و فروشگاه‌های اینترنتی.
بنابراین با استفاده از پلن‌های جستجو این امکان را خواهید داشت تا تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش دهید. این نوع تبلیغات وب سایت به این گونه عمل می‌کند که در دسته بندی مورد نظر، وب سایت شما در جایگاه بالایی نمایش داده می‌شود. و علاوه بر آن، این امکان را خواهید داشت تا پیج اینستاگرام کسب و کار خود را نیز به کاربران ارائه کرده و همچنین از گزارش تبلیغاتی نیز استفاده نمائید.
در صورتی که وب سایت شما در نت چین تائید شده باشد، به راحتی می‌توانید از پلن‌های تبلیغاتی استفاده نمائید. حتی می‌توانید با استفاده از پلن حرفه‌ای بک لینک فالو دریافت کرده و سئو وب سایت خود را نیز بهبود دهید.
ما پلن‌های ویژه دیگری نیز برای شما در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال، از یک بنر در بالای تمامی صفحات وب سایت استفاده خواهیم کرد. این یک بنر معمولی نیست! این پلن اونت یا رویداد است که برای تبلیغ وب‌سایت‌های خاص درنظر گرفته شده است.
به عنوان مثال، فرض می‌کنیم سایت شما در زمینه سایت‌های دانلود فیلم است. 21 شهریور روز سینماست. ممکن است شما برای این روز پیشنهادهای فوق‌العاده‌ای داشته باشید. بنابراین می‌توانید از مدتی قبل (حداکثر 1 ماه) از پلن اونت یا رویداد استفاده کنید و پیشنهادهای خود را به کاربران وب سایت ارائه کنید.
لطفا توجه داشته باشید، که رویداد پیش روی کسب و کار شما به اندازه کافی برای مردم شناخته شده باشد تا ما بتوانیم نمایش آن را تائید کنیم.
پیشنهاد ما این است برای اطلاع دقیق از هزینه تبلیغات سایت، با استفاده از لینک به آن صفحه مراجعه نمائید.

برخی روش‌های رایج برای تبلیغ سایت

شما می‌توانید علاوه بر خدمات نت چین، از سایر روش‌های رایج برای تبلیغ سایت خود نیز استفاده نمائید. با این‌که معتقدیم پلن‌های ما کمک بسزایی در رشد و جذب مشتری برای شما به همراه دارد، اما سایر روش‌های تبلیغاتی را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

تبلیغات گوگل

یکی از بهترین شیوه‌ها برای اینکه سایت خود را تبلیغ کنید، استفاده از کمپین‌های گوگل ادز است.
باید بدانید که کل سیستم آن به صورت مزایده‌ای عمل می‌کند. به این معنی که هزینه‌ها با توجه به عوامل متنوع تعیین می‌شوند. مواردی مانند کلمات کلیدی، حضور رقبا، کیفیت صفحات وب سایت و …
همچنین تا زمانی که کلیکی روی تبلیغ شما انجام نشود، هزینه‌ای از اکانت شما کسر نخواهد شد. 
شما می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کرده و آنها را با عنوان AD یا تبلیغ در صفحه اول گوگل نمایش دهید. به عنوان مثال، خرید اسباب بازی - خرید دایناسور و …
زمانی که شما اکانت گوگل ادز خود را شارژ کنید و برای هرکدام از کلمات کلیدی هزینه مناسبی اعمال کنید، کمپین شما شروع به نمایش می‌کند و شانس مناسبی برای جذب کاربران اینترنتی خواهید داشت.
این امکان را خواهید داشت که علاوه بر نمایش در فضای سرچ، در فضای دیسپلی (سایت‌های همکار گوگل) نیز نمایش داده شوید. بیش از 2 میلیون سایت به عنوان همکار تبلیغاتی گوگل شناخته می‌شوند که در صورتی که علاقه‌مند باشید، وب سایت شما می‌تواند در آنها تبلیغ شود.
تبلیغات ویدیویی (پلتفرم یوتیوب) نیز در دسترس است و با داشتن یک کانال و ساخت یک ویدیو به راحتی می‌توانید کمپین ویدیویی خود را نیز اجرا کنید.
پیشنهاد می‌کنیم از طریق نت چین با شرکت‌های تبلیغات گوگل ارتباط گرفته و با مشاهده نظرات ثبت شده درباره آنها، بهترین گزینه ممکن را انتخاب نمائید.

تبلیغات کلیکی و بنری

استفاده از کمپین‌های همسان و بنری یکی از گزینه‌های ارزان برای تبلیغ وب سایت به شمار می‌رود. شما این امکان را خواهید داشت که با بودجه‌های اندک کمپین خود را راه اندازی کرده و شانس خود برای جذب مشتری را امتحان کنید.
این نوع تبلیغات در قالب‌های بنری، تصویری، متنی، پوش نوتیفیکیشن در وب‌سایت‌های پربازدید ایران نمایش داده می‌شوند. همانند کمپین‌های گوگل، تبلیغات کلیکی و بنری نیز با هر کلیک هزینه‌ای را در بر خواهند داشت.
همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا گزارش‌های کمپین‌های اجرا شده را مشاهده نموده و در صورت نیاز بهینه سازی‌های لازم را انجام دهید. با این کار می‌توانید در مصرف بیهوده هزینه‌ها تغییرات اعمال کرده و کاری کنید تا فروش شما نیز افزایش یابد.
 
استفاده از تبلیغات کلیکی و بنری برای افزایش بازدید سایت
 
پیشنهاد ما این است که از دسته بندی سایت‌های تبلیغات کلیکی استفاده کرده تا تمامی وب‌سایت‌های ثبت شده را مورد بررسی قرار دهید.

ارسال پیامک

ارسال پیامک نیز یکی از راه‌های تبلیغات سایت به شمار می‌رود. شما می‌توانید از آغاز خدمات دهی خود یا جشنواره تخفیفات محصولات اطلاع رسانی کنید و به کاربران پیام بدهید تا از پیشنهاد شما استفاده کنند.
 
ارسال پیامک - چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم
 
البته پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب بانک‌های اطلاعاتی تماس دقت کافی داشته باشید؛ چون ممکن است هزینه خود را هدر داده و با مخاطبین اشتباهی ارتباط برقرار کنید. چند وقت پیش پیامکی دریافت کردم که تبلیغ خرید سنتی (آفلاین) از یک سرای مبل در شهر کرمان بود! من تو کل عمرم تا حالا کرمان نرفتم و این هدر دادن پول کمپین تبلیغاتی بوده که حداقل بر اساس شهر و استان نتایج رو فیلتر نکردند.
البته شده بارها هم نسبت به پیامک‌های ارسال شده اقدامی انجام بدم. مثل ثبت نام در سیمنارهایی که معتقدم به من کمک می‌کنند. در صورتی که قصد دارید از ارسال پیامک برای ارتباط با مشتریان بالقوه خود استفاده کنید، مطمئن باشید که پیام شما به اندازه کافی جذاب و البته قابل قبول باشد.
پیشنهاد ما این است که از دسته بندی سایت‌های ارسال پیامک بازدید کرده و از آنها مشاوره دریافت کنید.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

بدون شک شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین فضاهای ممکن برای تبلیغات وب سایت به شمار می‌‌روند. چه به صورت ارگانیک و چه با پرداخت هزینه.
شما این امکان را خواهید داشت که در این شبکه‌ها به طور مستمر فعالیت کرده و با انتشار محتوا مخاطبینی را با کسب و کار خود آشنا نمائید؛ و حتی برخی از آنها را به وب سایت خود منتقل کنید.
بسیار مهم است که شبکه‌های اجتماعی مناسب با کسب و کار خود را شناسایی کرده و تمرکز خود را روی آنها بگذارید.
به عنوان مثال، اگر می‌خواهید فروش محصول خود را افزایش دهید، از اینستاگرام و تلگرام استفاده کنید. این دو شبکه به شدت می‌توانند فروش شما را افزایش دهند. همچنین از نوشتن کپشن‌های مناسب، استفاده از هشتگ‌ها و البته تصاویر با کیفیت که نقش عمده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی دارند نیز نباید غافل شوید.
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز باعث می‌شود تا کسب و کار شما بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد. همکاری با اینفلوئنسرها یکی از این موارد است که به صورت جداگانه به آنها می‌پردازیم.
همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا محتوای خود را به صورت تبلیغ یا Sponsor به کاربران نمایش دهید. با توجه به تحریم‌های ایران عملا انجام این کار برای افراد معمولی ممکن نیست. اما شرکت‌هایی هستند که می‌توانند با توجه به نیاز شما، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی را برایتان انجام دهند.
پیشنهاد ما این است که با شرکت‌های بازاریابی شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کرده و از آنها برای شروع کمپین‌های خود مشاوره بگیرید.

تبلیغات ویدیویی

طبق تحقیقات انجام شده توسط وب سایت Wordstream، ویدیو می‌تواند تا 1200 درصد اشتراک گذاری را نسبت به متن و تصویر افزایش دهد. یعنی اگر تبلیغات ویدیویی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، این شانس را خواهید داشت تا آگاهی از برند شما به طور چشم‌گیری افزایش یابد.
 
تبلیغات ویدیویی - یکی از بهترین روش های تبلیغ وب سایت
 
یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم‌ها در این زمینه است و می‌توانید برای تبلیغات ویدیویی سایت خود از آن بهره ببرید. از طریق پلتفرم گوگل ادز این امکان را خواهید داشت تا تبلیغات ویدیویی در یوتیوب که پربیننده ترین شبکه ویدیویی جهان است آغاز کنید. برای این کار می‌توانید از شرکت‌های تبلیغات گوگل کمک بگیرید.
از آنجا که کسب و کار شما در ایران قرار دارد، آپارات نیز گزینه مناسبی برای تبلیغات به شمار می‌رود. در مقابل سایت‌‌هایی مانند تماشا، نماشا، جعبه و … آپارات سهم نمایش بیشتری دارد. تعرفه‌های تبلیغات را می‌توانید در وب سایت آپارات مشاهده نمائید. همچنین در صورت علاقه‌مندی در تماشا، نماشا و سایر سایت‌های اشتراک گذاری ویدیو نیز می‌توانید تبلیغات خود را اجرایی نمائید.
لازم به ذکر است که در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید محتوای ویدیویی خود را به اشتراک گذاشته و در آنجا نیز تبلیغ نمائید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر کسی است که در حوزه کاری شما فعالیت دارد و تاثیر بسزایی رو مشتریان بالقوه شما دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک رستوران داشته باشید، افرادی مانند امیر جابری، میلاد تیستر و … اینفلوئنسرهای مناسب برای تبلیغ محتوای شما به شمار می‌روند.
 
اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در تبلیغات سایت
 
بنابراین بهتر است که با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که نقش بسزایی در زمینه کاری شما داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است هزینه‌های بیهوده صرف کنید و مشتریان خاصی از تبلیغات خود دریافت نکنید.
پیشنهاد می‌کنیم از اینفلوئنسرها که در زمینه عمومی محتوا تولید می‌کنند، مانند افرادی که عموما برنامه‌های خنده‌دار می‌سازند استفاده نکنید؛ چون تبلیغات شما در لابه‌لای محتوای آنها گم می‌شوند و مخاطبینشان نیز توجه خاصی به تبلیغات نمی‌کنند.
حتی ممکن است از تبلیغ شما متنفر شوند؛ چونکه کیفیت محتوای مورد علاقه‌شان را به نوعی پایین آورده است.
پیشنهاد ما این است که ابتدا نکات مهم برای استفاده از این شیوه تبلیغات وب سایت را مطالعه نمائید:
نکات مهم برای اینفلوئنسر مارکتینگ

گزینه کلیدی | بازاریابی محتوایی

چرا از بازاریابی محتوایی برای تبلیغ وب سایت خود استفاده نکنید؟!
چه چیزی بهتر از اینکه مخاطبان شما کیفیت بالای کار شما را از زبان خودتان بشوند؛ (البته باید بتوانید آن را ثابت کنید).
برای این کار نیاز به بازاریابان محتوا دارید یا اینکه لازم است خودتان به یکی از آنها تبدیل شوید!
همانطور که تبلیغات وب‌سایت اهمیت بسیاری در دنیای مارکتینگ دارد، باید به تولید محتوا و فعال نگه داشتن کاربران در وب‌سایت خود نیز اهمیت بدهید.
خودمان را مثال می‌زنیم.
"روزی روزگاری بود که در نت چین قصد انجام تبلیغات داشتیم؛ در صورتی که محتوای خاصی نداشتیم که به مخاطبان هدفمند خود ارائه کنیم! شاید حدود 500 کسب و کار در وب سایت ما ثبت شده بود که در کمتر از 10 دسته بندی قرار داشتند. همچنین حتی 1 مقاله نیز در وب‌سایت وجود نداشت. ما چشممان را به حقیقت بسته بودیم و خوشبختانه قبل از این‌که کمپین را آغاز کنیم، متوجه شدیم که ما چیز خاصی نداریم که به کاربران ارائه کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم محتوای وب‌سایت را گسترش دهیم. اکنون که هزاران وب سایت در نت چین ثبت شده‌اند دست به تبلیغات زده‌ایم و بازاریابی محتوایی را نیز به جریان انداخته‌ایم. به همین دلیل است که شما در حال خواندن این مطلب هستید."
همیشه به یاد داشته باشید؛ برای یک روزنامه نگار، انتشار مقاله پایان کار است. اما برای یک بازاریاب محتوا، انتشار مقاله، پست، صفحه محصول و … تازه آغاز کار است. باید عملکرد صفحه بررسی شود؛ میزان و نحوه تعامل کاربران با صفحات مورد آنالیز قرار بگیرد. کلمات مورد نیاز به صفحه اضافه شود؛ و حتی در مواقعی پاراگراف و عناوینی از آن حذف شود.
در کنار تبلیغات وب سایت، حتما بازاریابی محتوایی را برای راضی نگه‌داشتن مخاطبان در وب سایت خود در نظر بگیرید.

حرف نهایی

با اینکه معتقدیم پلتفرم ما بهترین گزینه برای تبلیغات وب سایت به شمار می‌رود، اما باز هم به شما توصیه می‌کنیم روش‌های تبلیغاتی دیگر را نیز در نظر بگیرید. تا زمانی که شما بتوانید با مطالعه این صفحه کسب و کار خود را گسترش دهید برای ما راضی کننده خواهد بود.
در صورتی که فکر می‌کنید روش تبلیغاتی دیگری نیز باید به محتوای این صفحه اضافه شود حتما در بخش نظرات اعلام نمائید. همچنین اگر تجربه‌ای از تبلیغات با مواردی که به آنها اشاره کرده‌ایم داشتید، پیشنهاد می‌کنیم با افزودن نظر خود به سایر کاربران نیز کمک کنید تا آنها نیز بتوانند کمپین‌های پربازده‌ای اجرا کنند.
همچنین اگر از خواندن این مقاله رضایت داشتید، پیشنهاد می‌کنیم سایر مقالات ما در وبلاگ نت چین را نیز مورد بررسی قرار دهید:

سوالات متداول

چگونه در اینترنت رایگان تبلیغ کنیم؟

ما در نت چین این امکان را ایجاد کرده‌ایم تا شما بتوانید وب سایت خود را به صورت رایگان در دسته بندی کاری خود به صورت رایگان تبلیغ کنید. تنها کافیست در وب سایت ما ثبت نام کرده و کسب و کار خود را ثبت نمائید.

بهترین روش تبلیغات سایت چیست؟

ما معتقدیم که در نت چین شما بهترین روش تبلیغات سایت را در اختیار خواهید داشت. چون با هزینه‌ای مقرون به صرفه در دسته بندی کسب و کار خود تبلیغ کرده و توجه مشتریان بالقوه خود را جلب می‌کنید.

دلیل تبلیغ کسب و کار چیست؟

هر کسب و کاری برای بقا نیاز به فروش دارد. شما می‌توانید با تبلیغات میزان فروش کسب و کار خود را افزایش داده و اطمینان حاصل کنید که می‌توانید در مسیر مورد نظرتان باقی بمانید. در صورتی که به هیچ عنوان از تبلیغات برای سایت خود استفاده نکنید، ممکن است در رقابت عقب مانده و سهم شما از بازار کاهش یابد.

 

نویسنده - علی کریمی نوشته شده توسط : علی کریمی

از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا ساده‌تر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌تونید با من در ارتباط باشید.

امتیاز : 5
تعداد رای : 4