بررسی نقش پررنگ گوگل ادز در دیجیتال مارکتینگ +۴ مورد مزیت تبلیغ در گوگل

بلاگ

اگر در حوزه آنلاین، فعالیت تجاری داشته باشید، حتماً با مفهوم دیجیتال مارکتینگ و اهمیت تبلیغات در بستر آنلاین آشنا هستید. مفهوم بازاریابی آنلاین با کسب‌و‌کارهای اینترنتی و ماهیت اون‌ها پیوند نزدیکی داره. اونچه که در این بین موردتوجه قرار می‌گیره، اهمیت تبلیغات گوگل ادز در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تأثیر اون بر کسب‌و‌کارهای آنلاین هست.

 تبلیغات کلیکی گوگل ادز به‌عنوان مؤثرترین شیوه تبلیغ در رشد کسب‌و‌کارهای اینترنتی شناخته میشه. دوره آموزش گوگل ادز و استفاده از خدمات این پلتفرم تبلیغاتی، ساده‌ترین روش برای تحقق اهداف تجاری مشاغل آنلاین از طریق افزایش جذب مشتری هست. این شیوه تبلیغاتی یک راهکار بهینه‌سازی شده برای تموم کسب‌و‌کارهای اینترنتی آماتور و حرفه‌ایه. برای اینکه با نقش پررنگ گوگل ادز در دیجیتال مارکتینگ و مزایای اون آشنا بشید، این مطلب رو تا انتها دنبال کنید.

نقش مهم گوگل ادز در دیجیتال مارکتینگ

گوگل ادز چیست؟

حتماً با گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز آشنایی دارید؛ اما اگر یک تعریف کوتاه و مختصر از اون داشته باشیم، درک موضوع براتون ملموس‌تر خواهد شد. گوگل ادز یک سرویس و پلتفرم تبلیغاتی آنلاینه که موتور جستجوی گوگل اون رو برای انجام تبلیغات هدفمند و نتیجه‌گرا و افزایش ترافیک سایت‌های مختلف بهینه‌سازی کرده. این پلتفرم تبلیغاتی که با عنوان سرویس تبلیغات کلیکی شناخته میشه، به سایت‌های مختلف امکان میده که کمپین‌های مناسبی رو متناسب با شرایط و نوع کسب‌و‌کار خودشون راه‌اندازی کنن و اهداف تجاری خودشون رو محقق سازند. هزینه تبلیغات گوگل که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد، کاملاً مزایده‌ای هست و به‌ازای هر کلیک روی تبلیغ محاسبه میشه. به همین خاطر این تبلیغات به‌عنوان به صرفه‌ترین روش بازاریابی آنلاین شناخته میشه. تبلیغات گوگل ادز، خودش بخشی از فرایند دیجیتال مارکتینگ هست و کمپین‌های تبلیغاتی اون در همین حوزه بازاریابی آنلاین تعریف میشن. تبلیغ دهنده‌ها در این سرویس، صاحبین سایت‌های فروشی هستن که به‌دنبال افزایش بازدید سایت و در نهایت فروش بیشتر، کمپین‌های خودشون رو اجرا می‌کنن.


اهمیت تبلیغات گوگل ادز

بررسی اهمیت تبلیغات گوگل ادز به شناخت بهتر شما نسبت به این پلتفرم تبلیغاتی کمک می‌کنه. تموم صاحبین کسب‌و‌کارهای آنلاین باید در قدم اول سایت خودشون رو سئو و بهینه‌سازی کنن. سئو درواقع ستون و پایه هر سایت اینترنتی هست و خدمات اون میتونه سایت شما رو برای همیشه در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار بده؛ اما ازاون‌جا که این نتیجه در دراز مدت حاصل میشه، کسب‌و‌کارهای اینترنتی ناچارن تا زمان افزایش ترافیک ارگانیک سایت به روش‌های مختلف، فروش خودشون رو افزایش بدن تا بتونن در این مدت زمان، رونق کسب‌و‌کار خودشون رو حفظ کنن. اهمیت تبلیغات گوگل دقیقاً در این زمان آشکار میشه. کارفرمایان باید در بسترهای تحت وب مختلف مثل: شبکه‌های اجتماعی با مخاطبین خودشون تعامل داشته باشن. درواقع صاحبین کسب‌و‌کارها باید از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای افزایش ترافیک سایت خودشون استفاده کنن. نکته اینجاست که تبلیغات گوگل ادز نسبت به سایر کمپین‌های تبلیغاتی با سرعت و کیفیت بیشتری ترافیک ارگانیک سایت رو افزایش میده. با توجه به شیوه محاسبه هزینه تبلیغات گوگل، این روش تبلیغاتی از همه جهت ایدئال به نظر میرسه.

 

مزایای مهم تبلیغات گوگل ادز

داشتن یک کسب‌و‌کار اینترنتی نتیجه‌گرا و هدفمند و کسب درآمدهای بالا از این طریق، نیازمند شناخت و پیاده‌سازی تکنیک‌ها و استراتژی‌های راهبردی در حوزه دیجیتال مارکتینگ هست. تموم کسب‌و‌کارهای آنلاین برای پیشرفت در حوزه کاری خودشون به بازاریابی اینترنتی نیاز دارن. روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ به تناسب نوع کسب‌و‌کار و وضعیت اون‌ها نسبت به رقبا انتخاب میشن. این در حالیه که پلتفرم گوگل ادز برای پیاده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی برای تموم کسب‌و‌کارهای نوپا، حرفه‌ای و قدرتمند بهینه‌سازی شده. در ادامه چهار مورد از مهم‌ترین مزایای تبلیغات گوگل ادز رو بررسی می‌کنیم. فاکتورهایی که به‌عنوان مزایا بررسی می‌کنیم می‌تونن ضمن افزایش شناخت شما نسبت به این سرویس تبلیغاتی، شما رو برای اجرای کمپین‌های تبلیغات گوگل ادز متقاعد کنن.

  1. هزینه تبلیغات گوگل

برای اینکه بتونید از خدمات گوگل ادز استفاده کنین، در قدم اول باید یک حساب کاربری در این پلتفرم ایجاد کرده و هزینه تبلیغات رو در اکانت کاربری خودتون شارژ کنید. هزینه‌ای که شما بابت تبلیغات گوگل ادز پرداخت می‌کنین، به‌عنوان یکی از مزایای مهم اون شناخته میشه. هزینه تبلیغ در استفاده از این پلتفرم به‌ازای هر کلیک مشخص میشه. به عبارتی این مبلغ تنها در صورتی از حساب شما کم میشه که کاربران موقع سرچ کردن روی پیوند سایت شما کلیک کنند. از طرفی این هزینه به‌صورت مزایده‌ای روی کلمات کلیدی پرسرچ تعیین میشه. به‌این‌ترتیب هرچقد رقابت بر اثر یک کلمه کلیدی بیشتر باشه، تبلیغ دهندگان مبالغ بیشتری رو برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی پیشنهاد میدن. این موضوع به‌هیچ‌وجه نمی‌تونه برای شما در استفاده از خدمات این پلتفرم تبلیغاتی محدودیت ایجاد کنه. اگه شما به تازگی کسب‌و‌کار خودتون رو در بستر اینترنت بنا کردین، می‌تونید به‌عنوان یک سایت نوپا که هنوز رقابت زیادی بر سر کلمات کلیدی اون شکل نگرفته، از کمپین‌های ارزون قیمت استفاده کنین. بعدازاینکه به رشد قابل‌توجهی رسیدین، می‌تونید برای رقابت با سایت‌های قدر، کمپین‌های گرون‌قیمت رو انتخاب کنین. اگه هزینه تبلیغات گوگل بعد از دوره‌ای که برای نمایش تبلیغ در نظر گرفتین، در حساب کاربری شما باقی بمونه، گوگل ادز اون رو به حساب اصلی شما بر می‌گردونه.

هزینه تبلیغات گوگل ادز

  1. مدیریت کمپین تبلیغاتی

اکانت گوگل ادز به دو شیوه اختصاصی و مدیریت‌شده ارائه میشه. اکانت اختصاصی کمپین‌های تبلیغاتی به صاحبین سایت‌ها امکان میده که کمپین خودشون رو مدیریت کنن. این اکانت‌ها با حساب بین‌المللی معتبر ایجاد شدن و از قابلیت شارژ مجدد هم برخوردارن. شما می‌تونید با شرکت در دوره آموزش گوگل ادز کمپین‌های خودتون رو مدیریت کنین و با ارزیابی وضعیت سایت بعد از اجرای تبلیغات، در صورت لزوم استراتژی‌های تبلیغاتی خودتون رو تغییر بدید. ازاون‌جا که مدیریت این نوع تبلیغات، فرصت کافی برای ایجاد تعامل با مشتری رو از شما می‌گیره، می‌تونید از اکانت‌های مدیریت‌شده استفاده کنین. این نوع اکانت‌ها برای اون دسته از صاحبین سایت‌هایی که هیچ تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و مدیریت کمپین‌های تبلیغات گوگل ندارند، انتخاب ایده آلی به نظر میرسه. در این اکانت‌ها تموم امور تبلیغاتی از قبیل راه‌اندازی کمپین، طراحی استراتژی و مدیریت اون به عهده تیم‌های متخصص آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبریه که به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل شناخته می‌شه.

  1. شیوه‌های مختلف تبلیغات

همون‌طور که گفتیم گوگل ادز به تبلیغات کلیکی معروف هست. این کلیک می‌تونه بر روی تبلیغات متنی، تبلیغات بنری و ویدئو مارکتینگ باشه. هر یک از این شیوه‌های تبلیغاتی مزایای خاصی در راستای رشد کسب‌و‌کار، افزایش فروش و برندسازی اون ارائه میدن:

  • زمانی که کاربران در جستجوی محصول یا خدمات خاصی هستن، تبلیغات متنی میتونه کاربران بسیاری رو جذب سایت شما کنه. درواقع گوگل ادز با استفاده از یک تبلیغ جذاب و پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند، محصولات شما را به کاربران هدف معرفی میکنه.

  • تبلیغات بنری هم یک شیوه متفاوت و جذاب در تبلیغات گوگل ادز هست که به دیده شدن بهتر سایت و برندسازی اون کمک میکنه. بنرهای تبلیغاتی در شبکه نمایش گوگل ادز با استفاده از عکس، لوگو و یا متن ایجاد شده و نتایج مؤثری برای سایت شما خواهند داشت

  • اگر یک سایت به خوبی در گوگل دیده بشه، اما از نظر کاربران هدف اعتبار کافی نداشته باشه، بازدید کمی داشته و فروش چندانی رو تجربه نخواهد کرد. سایت‌های کسب‌و‌کار می‌تونن از طریق تبلیغات گوگل ادز برای خودشون اعتبار به‌دست بیارن. به این صورت که کارفرمایان می‌تونن یک ویدئو طراحی کرده و در اون کسب‌و‌کار، محصولات و خدمات خودشون رو به‌صورت جامع و کوتاه تبلیغ کنن. پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز تیزرهای تبلیغاتی این کارفرمایان رو در سایت‌های معتبر همکار گوگل و یوتیوب قرار میده.

 

  1. افزایش فروش و برندسازی

رشد کسب‌و‌کارهای آنلاین با کمک تبلیغ گوگل ادز مهمترین مزیت این پلتفرم تبلیغاتی شناخته میشه. شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار اینترنتی می‌تونید از این طریق در عرض چند ساعت سایت خودتون رو به جامعه هدف معرفی کرده و با افزایش ترافیک ارگانیک سایت فروش بالایی رو برای خودتون رقم بزنید. سایت‌هایی که ترافیک ارگانیک اون‌ها بالاست، از دیدگاه موتور جستجوی گوگل اعتبار بالایی دارن. این سایت‌ها می‌تونن در دنس گوگل در رتبه اول قرار بگیرن. اگه از این شیوه تبلیغاتی استفاده کنین، می‌تونید با یک هزینه مناسب کاربران هدف بیشماری رو جذب کرده و با افزایش تعامل با اون‌ها مشتریان بالفعل رو به مشتریان بالقوه و طرفدار تبدیل ساخته و فروش خودتون رو چند برابر کنین. این فرایند سبب افزایش اعتبار شما و در نتیجه تسریع در روند برندسازی میشه. ازاون‌جا که تبلیغات گوگل ادز کاملاً مؤثر و نتیجه‌گرا است، هزینه تبلیغات شما هم بازگشت‌پذیر خواهد بود. فقط کافیه که یک سایت معتبر رو انتخاب کنید که خدمات گوگل ادز رو به‌صورت حرفه‌ای، نتیجه محور و با تمرکز بر پرفورمنس انجام میده و همچنین دوره آموزش گوگل ادز رو به‌صورت صفر تا ۱۰۰ و رایگان در سایت خودش قرار داده.

نقش مهم گوگل ادز در دیجیتال مارکتینگ

جمع‌بندی

ما در این مطلب در مورد تبلیغات گوگل ادز و نقش اون در حوزه دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم. شما می‌تونید با شرکت در یک دوره آموزش گوگل ادز کمپین‌های تبلیغات گوگل رو اجرا کرده و در مدت زمان کوتاهی از طریق تبلیغات گوگل ادز ترافیک ارگانیک سایتتون را افزایش بدید و به‌دنبال اون فروشتون رو چند برابر کنید. اگر فرصت کافی برای مدیریت کمپینتون رو ندارید، می‌تونید از اکانت‌های مدیریت‌شده آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر استفاده کنید.

نویسنده - علی کریمی نوشته شده توسط : علی کریمی

از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا ساده‌تر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌تونید با من در ارتباط باشید.

امتیاز : 5
تعداد رای : 1