در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا و چگونه کسب و کار خود را معرفی کنید.
راههای متنوعی بر اساس نوع بیزینس شما وجود دارد.
به عنوان مثال، کسب و کارهای اینترنتی و کسب و کارهای سنتی برای معرفی خودشان به دیگران از روشهای متنوعی استفاده میکنند.
قبل از هرچیز بیایید ببینیم چرا ما نیاز داریم بیزینس خود را به دیگران معرفی کنیم.
شاید مطرح کردن این سوال به جا نباشد؛ اما باید بدانید که کاملا مهم است.
برخی از کارفرمایان محصول یا خدمات عالی دارند. سوال اصلی آنها همواره این است.
"محصول من خودش دیگران رو جذب میکنه و لازم نیست براش هیچ کاری انجام بدم."
باور کنید که به سیستمهای متنوعی احتیاج دارید تا محصول یا خدمات شما به خوبی توسط بازار مورد نظرتان شناخته شود.
همچنین فقط به خوب بودن محصول تکیه نکنید. محصولات خوب زیادی وجود داشتند که تمامی آنها از دور خارج شدند. مانند بلک بری، اینترنت اکسپلورر، ماشینهای تایپ و …
بروز ماندن و توجه به نیاز مشتریان نیز مهم است، اما این موارد نیز مهمترین موضوع نیستند.
احتمالا درست متوجه شدید که مهم ترین موضوع این است که کسب و کار شما باید بفروشد.
شما باید بفروشید
کسب و کار شما اگر نفروشد، کسب و کاری جایگزین شما خواهد شد که فروش مناسبی دارد.
لزوما فروش بالا مربوط به داشتن محصول یا خدمات خوب نیست.
شما میتوانید از بخش کسب و کارها تمامی دسته بندیها را مشاهده نمائید.
با ایجاد پروفایل کاربری میتوانید کسب و کار خود را به کاربران اینترنتی معرفی کنید. و شانس خود برای جذب مشتری را افزایش دهید.
این امکان را خواهید داشت تا اطلاعات مورد نظرتان مانند شماره تماس، آدرس وب سایت، آدرس شبکه های اجتماعی، تخفیفها، رزومه کاری و … را به مشتریان بالقوه خود ارائه کنید.
پیشنهاد ویژه برای معرفی کسب و کار
ما در نت چین یکی از بهترین روشهای معرفی کسب و کار را برای شما درنظر گرفتهایم.
تبلیغ هدفمند.
به عنوان مثال، اگر در زمینه سایتهای خرید کتاب فعالیت دارید، میتوانید با تبلیغ وب سایت شانس خود برای دیده شدن را افزایش دهید.
در این دسته از Netchain بیش از 100 وب سایت به شما معرفی کردهایم. و ممکن است کسب و کار شما در صفحات پایین قرار داشته باشد و شانس کمی برای دیده شدن داشته باشید.
بنابراین پلنهای تبلیغاتی ایجاد کردهایم تا بتوانید شانس مناسبی برای معرفی کسب و کار خود داشته باشید.
با پرداخت هزینه مقرون به صرفه در جایگاه بالایی در دسته بندی کاری خود قرار خواهید گرفت. و نحوه نمایش بیزینس شما نیز نسبت به سایر نتایج تغییراتی خواهد داشت.
علاوه بر این موارد، اگر رویداد یا اونت محبوبی در کسب و کار شما ایجاد میشود، میتوانید از پلن اونت نیز استفاده نمائید.
به عنوان مثال، در همین زمینه کتاب، به صورت سالانه جشنواره کتاب برگزار میشود که برای آگاهی کاربران امکان استفاده از اونت رویداد در نت چین وجود دارد.
برای استفاده از امکانات ویژه پیشنهاد میکنیم از صفحه هزینه تبلیغات سایت بازدید نمائید.
فرم تبلیغ داخل مقالات نت چین
در نت چین شرایطی را ایجاد کردهایم تا بتوانید یکی از روشهای تبلیغاتی مناسب را تجربه کرده و علاوه بر جذب بک لینک فالو، ترافیک مناسبی نیز به سایت خود هدایت کنید. ما نام این پلن را بنر متحرک گذاشتیم و به این صورت است که در مقالات مرتبط با زمینه کاری شما که رتبه مناسبی دریافت کردهاند تبلیغ شما نمایش داده میشود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید.
تفاوتی ندارد کسب و کار شما اینترنتی است یا سنتی. در هر صورت، شبکههای اجتماعی به شما کمک میکنند تا خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید.
کافیست فعالیت مستمری در این شبکه داشته باشید و به معرفی خدمات یا محصولات خود بپردازید.
قبل از شروع فعالیت بهتر است استراتژی خود را مشخص کنید. و همچنین حدس بزنید که مشتریان بالقوه شما در کدام شبکهها و عموما در چه زمانهایی فعال هستند.
به این ترتیب میتوانید پیام خود را به صورت شفاف به آنها برسانید.
لازمه این کار تحقیق و آزمایش میباشد.
به عنوان مثال، لینکدین که یک شبکه اجتماعی کاری است، یکی از مناسب ترین شبکهها برای معرفی کسب و کار به شمار میرود.
شما میتوانید یک پیج کاری در این شبکه راهاندازی کرده و محتوای خود را به مخاطبین مورد نظر ارائه کنید.
به عنوان مثال دیگر، اگر شما در زمینه فروش لباس فعالیت دارید، لینکدین نمیتواند شبکه مناسبی برای معرفی محصول شما باشد. بنابراین شبکههای مناسب شما شامل اینستاگرام، پینترست، تلگرام و … میباشد.
در صورتی که با فعالیت در شبکههای اجتماعی و مدیریت آنها آشنا نیستید، پیشنهاد میکنیم از شرکتهای بازاریابی شبکههای اجتماعی که در نت چین آنها را معرفی کردهایم ارتباط برقرار کنید.
از دوستان و آشنایان خود آغاز کنید
اگر خیلی اهل فعالیتهای اینترنتی نیستید و یا اینکه خیلی از کسب و کار خود مطمئن نیستید، ابتدا با دوستان و آشنایان خود شروع کنید.
محصول اولیه خود را به آنها معرفی کنید. شما نسبت به آنها شناخت دارید و راحتتر میتوانید به آنها بگویید که محصول یا خدمات شما چه مزایایی برایشان به همراه دارد.
اگر محصول یا خدمات جدیدی ایجاد کردهاید که نسبت به آنها مطمئن نیستید، اعضای خانواده و دوستان میتوانند در این شرایط به شما کمک کنند. از کسب و کار خود با آنها صحبت کنید و اگر علاقهمند بودند پیشنهاد سرمایه گذاری یا خرید محصول خود را به آنها ارائه کنید.
در اکثر مواقع با موافقت آنها مواجه خواهید شد. مخصوصا اگر با اعضای خانواده خود در این باره صحبت کنید. عموما پدر یا مادر شما با شما موافقت میکنند. و در صورت عدم موافقت نیز، نظرات ارزشمند و مناسبی دریافت خواهید کرد.
این نظرات به شما کمک میکند تا در محصول خود تغییراتی اعمال کنید تا بهتر از همیشه شود.
فراموش نکنید که کسب و کار شما برای بقا به فروش نیاز دارد. بنابراین خجالت را کنار گذاشته و از آنها درخواست کنید که محصولات شما را بخرند.
همچنین بسیار مهم است که از نظراتی که دریافت میکنید استفاده ارزشمندی داشته باشید.
ممکن است بشنوید: "هی، محصول تو آشغاله"، "مزخرفه" و از این قبیل موارد.
سعی کنید سریع جبهه نگیرید و به این بیندیشید که چرا همچین حرفی میزنن؟ و چه کاری انجام بدم تا این برچسب از محصولاتم برداشته بشه؟
اگر این کارها را انجام دهید، نتایج فوقالعادهای در انتظار شما خواهد بود.
تبلیغات در شبکههای متنوع
تبلیغات باعث میشه محصول یا خدمات فروخته بشه.
همچنین باعث افزایش آگاهی از برند و معرفی کسب و کار نیز خواهد شد.
بنابراین استفاده از تبلیغات متنوع یکی از اصلی ترین راهکارها برای افزایش فروش و آگاهی از برند خواهد بود.
مزیتی که ما در نت چین برای شما فراهم کردهایم. اما اگر میخواهید در زمینه معرفی کسب و کار خود موفق باشید، فراتر از یک یا دو مورد بروید.
اگر بودجه بالایی در اختیار دارید، چندین کمپین تبلیغاتی همزمان اجرا نمائید و تاثیر آنها در کسب و کار خود را مشاهده کنید. مانند تبلیغات ویدیویی در سایتهای پربازدید و حتی در تلویزیون.
اگر بودجه محدودی دارید بهتر است تبلیغات اینترنتی را معیار اصلی خود قرار دهید.
به عنوان مثال، تبلیغات گوگل به شما کمک میکند تا در صفحه اول این موتور جستجو نمایش داده شوید. زمانی که کاربران کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کرده و روی آن کلیک کنند، شما باید برای این کلیک هزینهای بپردازید. در صورتی که روی نتیجه شما کلیک نشود نیز هزینهای پرداخت نمیشود.
در این شرایط تبلیغات شما در پربازدیدترین وبسایتهای ایرانی نمایش داده خواهد شد. همانند تبلیغات گوگل، در این شیوه نیز بر اساس کلیک روی تبلیغ، هزینهای از پنل شما کسر خواهد شد.
استفاده از شعار به یادماندنی و جملات تبلیغاتی تاثیر گذار
تا به حال فکر کردهاید که برخی از نامهایی که ما روی محصولات میگذاریم، نام برندهای آن محصولات است؟
به عنوان مثال، ریکا. ریکا یک مایع ظرفشویی است که عموم مردم وقتی میخواهند مایع ظرفشویی بخرند نام ریکا را به زبان میآورند. در صورتی که قصد خرید مایع ظرفشویی را دارند.
یا به عنوان مثال دیگر، کلینکس. این اولین دستمال کاغذی جهان است که در سال 1924 تولید شد. نه تنها در ایران، بلکه در برخی از کشورها دستمال کاغذی با نام کلینکس شناخته میشود.
این موارد تنها بخشی از ساخت برندهای فوقالعاده به شمار میروند.
بنابراین میتوانید با شعارهای به یادماندنی و جملات تبلیغاتی تاثیر گذار، کسب و کار خود را به مشتریان بالقوهتان معرفی کنید.
انتشارات روزنه، یکی از کمپینهای جالب را در کشورمان ایجاد کرده که برای افزایش سطح کتاب خوانی است. این کمپین به این اشاره دارد که:
"کسی تنهاست که کتاب نمیخواند".
نمونههای دیگری نیز از شعارها و جملات تاثیر گذار وجود دارد.
اما چیزی که باید درباره آنها بدانید، این است که فروش کسب و کار شما را افزایش میدهند. و اصلی ترین وظیفه آنها معرفی کسب و کار شما و افزایش آگاهی از برند میباشد.
برای مثال دیگر میتوان به ازکی اشاره داشت. با اجرای کمپینهای متنوع هرگاه در صبحتهایمان از کلمه ازکی استفاده میکنیم به صورت ناخودآگاه به یاد این برند میافتیم.
فقط به دنبال برطرف کردن نیاز کاربران نباشید، مفید واقع شوید
به یاد داشته باشید که همیشه برطرف کردن نیاز کاربران نمیتواند گزینه مناسبی برای معرفی کسب و کار شما باشد.
عموما خدمات و محصولات با توجه به نیاز بازار ساخته میشوند. اما همیشه نمیتوان با توجه به این اصل اقدام کرد.
به عنوان مثال، فروشنده خودرو را درنظر بگیرید که قصد دارد به یک مرد میانسال که خودرو قدیمی را میراند، ماشینی نو بفروشد. اما آن مرد پاسخ میدهد که آن ماشین برای پدربزرگ مرحومش است و خاطرات زیادی از آن ماشین دارد. به این ترتیب، با قصد برطرف کردن نیاز آن مرد، به نوعی به او توهین نیز شده است!
مفید واقع شدن بسیار اهمیت دارد.
در مثال بالا، فروشنده خودرو میتواند به جای تعویض خودرو، گزینههای جذابی مانند بهتر کردن اتاق، تعویض صندلیها و راحتتر شدن آنها و به این قبیل موارد اشاره کند.
میخواهید میزان فروشتان را بالا ببرید؟ از فروختن دست بکشید، به جای آن کمک کنید.
دارن هاردی
بنابراین تلاش کنید با معرفی کسب و کار خود مفید واقع شوید و به مشتریان بالقوه خود کمک کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید، فروش به خودی خود صورت میگیرد.
حرف آخر
کسب و کار خود را به صورت رایگان در نت چین ثبت کنید و شانس خود برای جذب مشتری را افزایش دهید. ویژگیهای متنوعی برای معرفی کسب و کار شما به کاربران درنظر گرفتهایم که شامل پروپوزال، ارائه تخفیف، معرفی سازمان والد و زیرمجموعه و بسیاری موارد دیگر میشود.
ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم مشتریان بیشتری جذب کنید. پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر، مقاله بهترین روش های جذب مشتری اینترنتی را بخوانید.
اما این شما هستید که میتوانید تصمیم بگیرید چگونه کسب و کار خود را معرفی کنید.
پیشنهاد میکنیم اگر از خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کردید نظر خود را در انتهای این صفحه ثبت نمائید. در صورتی که از محتوای این صفحه رضایت داشتید پیشنهاد میکنم سایر مقالات من در نت چین را بخوانید:
با تبلیغات محصول یا خدمات خود این شانس را خواهید داشت تا بهتر و بیش از پیش دیده شوید. ما در نت چین این امکان را ایجاد کردهایم تا شما به صورت رایگان کسب و کار خود را ثبت کرده و شانس دیده شدن برند خود را افزایش دهید.
بهترین روش های معرفی کسب و کار کدامند؟
در صورتی که کسب و کار شما اینترنتی یا سنتی باشد، روشهای معرفی کسب و کار متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی استفاده از شبکههای اجتماعی و تبلیغات گسترده مانند تبلیغات گوگل و تبلیغات کلیکی یا بنری توصیه میشود.
نوشته شده توسط : علی کریمی
از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا سادهتر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکههای اجتماعی به راحتی میتونید با من در ارتباط باشید.