۱۸ فکت جالب از نتفلیکس که باید بدانید!

بلاگ

نتفلیکس به عنوان بزرگترین سرویس استریم فیلم و سریال در جهان، برخی از چشمگیرترین آمار استفاده، درآمد و... را به نام خودش کرده است. میتوان گفت که نتفلیکس سال سختی را پشت سر گذاشته، اما همچنان بر سرویس های استریم فیلم و سریال تسلط کامل دارد. سرویس استریم Hulu، رقیب نتفلیکس است و سعی دارد پایاپای آن در صحنه‌ی رقابت ظاهر شود. با بررسی ۱۸ تا از فکت های جالب نتفلیکس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

    ۱. با وجود رقبای بیشتر، نتفلیکس همچنان بیشترین تعداد مشترک را در سال 2022 دارد

    یکی از فکت های جالب نتفلیکس این است که در حالی که سرویس استریمِ شماره دوی جهان، آمازون پرایم، ممکن است بتواند به تعداد مشترکان هم‌اندازه‌ی خود با نتفلیکس ببالد (که در آوریل 2021 حدود 200 میلیون نفر تخمین زده می‌شد)، ولی مشخص نیست که چه تعداد از اعضای Amazon Prime آن از سرویس Prime Video استفاده می کنند. در سه ماهه دوم 2022، نتفلیکس اعلام کرد که 220 میلیون مشترک دارد که اکنون در سراسر جهان به نتفلیکس روی آورده اند.

    ۲. حدود 75 میلیون بزرگسال آمریکایی و کانادایی اشتراک نتفلیکس دارند

    نتفلیکس اکنون ایالات متحده و کانادا را در مشتان خود نگه داشته است. به گفته این شرکت، این دو کشور در مجموع 73 میلیون از کاربران آن را تشکیل می دهند. نتفلیکس تقریباً 1.3 میلیون کاربر از آمریکای شمالی را در شش ماه از دست داده است.

    طبق تحقیقات Ampere، حدود چهار پنجم افراد 18 تا 34 ساله در ایالات متحده یا مشترک نتفلیکس هستند یا از طریق خانواده یا رمزهای عبور مشترکان دیگر به این سرویس دسترسی دارند.

    ۳. 41 درصد از کاربران نتفلیکس، به لطف رمز عبور و اشتراک گذاری اکانت بدون پرداخت هزینه فیلم‌ها را تماشا می‌کنند

    امکان تماشای فیلم و سریال رایگان در نتفلیکس

    طبق گفته KillTheCableBill، اکثر مشترکین نتفلیکس اکنون مشخصات اکانت خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. دوستان تقریباً 18 درصد از این اشتراک‌گذاری‌ها را تشکیل می‌دهند، در حالی که اعضای خانواده بخش عمده‌ای از اشتراک‌گذاری را تشکیل می‌دهند.

    واضح است که نتفلیکس نیز به این قضیه توجه دارد. در مارس 2022، این شرکت برنامه‌های خود را برای مبارزه با اشتراک‌گذاری رمز عبور اعلام کرد. یعنی از کاربران درخواست کرد که برای تماشای افراد خارج از خانواده‌شان هزینه بیشتری بپردازند.

    ۴. این شرکت از آن چیزی که اکثر کاربران تصور می کنند قدیمی تر است

    توجه رسانه ها به نتفلیکس در دهه گذشته افزایش یافته است، اما این سرویس استریم از سال ها قبل در زمینه‌ی فیلم و سریال فعالیت داشت. آمارها برجسته‌ترین نقاط عطف این شرکت را نشان می‌دهد، زیرا از یک سرویس DVD کوچک به یک غول رسانه‌ای استریم تبدیل شد. نتفلیکس در سال 1997 تاسیس شد. سایت این شرکت یک سال بعد راه اندازی شد.

     

    ۵. نتفلیکس علیرغم مشکلاتی که در سال‌های اولیه خود داشت، بر اوضاع غلبه کرد

    در ابتدا، نتفلیکس تنها 2 میلیون دلار بودجه داشت. سه سال بعد، تنها 50 میلیون دلار با سه اسپانسر برای بودجه‌ی این شرکت جمع آوری شد.

    اکنون بودجه‌ی این شرکت تقریباً 8 میلیارد دلار در سال (2022) با سود عملیاتی 5.9 میلیارد دلار تخمین زده شده است. این ارقام بسیار چشمگیر و بزرگ هستند. با این حال، شایان ذکر است که گسترش نتفلیکس در حال حاضر در حال کمتر شدن است و این شرکت شروع به از دست دادن مخاطبانش به طور انبوه به رقبای خود کرده است.

    ۶. نتفلیکس خیلی زودتر از رقبای خود از فناوری بیشتری استفاده می کرد

    یکی از فکت های جالب نتفلیکس این است که این شرکت در سال 1999 شروع به ارائه یک سرویس DVD-by-mail مبتنی بر اشتراک کرد. در سال 2000، نتفلیکس شروع به استفاده از ترکیبی از داده های بزرگ و ابزارهای تحلیلی برای اجاره دادن به کاربران کرد.

    فکت های جالب در نتفلیکس

    پس از رسیدن به 4 میلیون مشترک در سال 2004، و درک پهنای باند بالقوه اینترنت که می تواند ارائه دهد، نتفلیکس در سال 2007 پخش آنلاین ویدئو را در کنار گزینه غالب DVD-by-mail خود راه اندازی کرد.

    ۷. نتفلیکس اولین سرویس استریم بین المللی واقعی در نوع خود بود

    نتفلیکس در سال 2010 با راه شروع کارش در کانادا رسماً به بازارهای بین المللی راه یافت. سال 2011 سال مهمی برای نتفلیکس بود زیرا این سرویس استریم به بازارهای بین المللی وارد شد و به آمریکای لاتین و کارائیب نیز راه یافت. نتفلیکس سرانجام در سال 2012 به اروپا رسید و به طور رسمی در بریتانیا، ایرلند و کشورهای شمال اروپا در دسترس قرار گرفت.

    نتفلیکس در سال 2015 به راهگشایی خود در سراسر جهان ادامه داد و سرانجام سرویس خود را در استرالیا، نیوزلند، ژاپن و کشور های دیگر راه اندازی کرد. از سال 2022، نتفلیکس در سراسر جهان به جز چند کشور (من جمله ایران) در دسترس است.

    ۸. نتفلیکس نامزدی طولانی مدت HBO در مراسم امی را شکست

    یکی از فکت های جالب درباره نتفلیکس این است که در سال 2017، نتفلیکس اولین اسکار خود را دریافت کرد. محتوای اورجینال این سرویس، کلاه سفیدها در بخش بهترین فیلم مستند کوتاه برنده شد. در ادامه فیلم دیگری برای بهترین فیلم مستند بلند (کارخانه آمریکایی) در سال 2020 منتشر شد. علاوه بر این، لورا درن جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در Netflix Original Marriage Story دریافت کرد.

    از سال 2018، نتفلیکس رسماً نامزدی امی 17 ساله HBO را شکست داد. این سرویس پخش 160 نامزدی امی در سال 2020 دریافت کرد که نسبت به 90 نامزدی در سال 2017 بسیار بیشتر بود. تا سال 2020، نتفلیکس 225 نامزدی امی با 43 جایزه دریافت کرده بود.

    ۹. کاربران نتفلیکس حجم زیادی از اینترنت را صرف تماشای نتفلیکس می‌کنند

    از سال 2020، کاربران نتفلیکس به طور متوسط ​​3.2 ساعت ویدیو در روز را از طریق این سرویس تماشا می کردند که به عبارتی 6 میلیارد ساعت در ماه است. اگر فرض کنیم که هر ساعت پخش از 3 گیگابایت اینترنت استفاده می کند، به این معنی است که هر یک از ما حدود 288 گیگابایت در ماه فقط در Netflix استفاده می کنیم. البته، فرض بر این است که شما در حال تماشای ویدیوی HD هستید. اگر ترجیح می دهید با کیفیت  به عبارتی  4Kاستریم کنید، احتمالاً مصرف اینرنت شما به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود.

    ۱۰. به‌طور میانگین هر کاربر نتفلیکس از زمان ایجاد اکانت، 49 روز صرف تماشای فیلم و سریال کرده‌اند

    ابزارهای محاسبه‌ی تماشای زمان صرف شده نشان می‌دهد که کاربران ​​نتفلیکس به‌طور میانگین از زمان ایجاد حساب خود بیش از 1130 ساعت یا 49 روز برای تماشای محتوا صرف کرده‌اند. اکثریت آن زمان (83 درصد) صرف تماشای سریال ها شده است.

    18 فکت جذاب از نتفلیکس

    ۱۱. همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2020 باعث ایجاد حجم بی‌سابقه‌ای از استریم در نتفلیکس شد

    در نامه ای به سهامداران، نتفلیکس فاش کرد که تنها در سه ماهه اول سال 2020، 15.77 میلیون مشترک به دست آورده است، زیرا میلیاردها نفر در سراسر جهان مجبور به قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی شده بودند.

    یک واقعیت کلیدی: نتفلیکس مجبور شد کیفیت پخش را در چندین کشور کاهش دهد تا به کاهش فشار بر پهنای باند کمک کند.

    ۱۲. کاربران نتفلیکس در سال 2019، مجموعاً 164 میلیون ساعت در روز را صرف تماشای محتوا می کردند

    طبق گزارش Streaming Observer در سال 2019، بینندگان نتفلیکس در سراسر جهان حدود 164 میلیون ساعت در روز محتوا تماشا می‌کردند. نتفلیکس از سال 2017 اعداد مشابهی منتشر نکرده است، اما شروع به انتشار آمار کل بازدید برای محتوای اورجینالِ منتخب خود کرده است. این مورد یکی از فکت های جالب درمورد نتفلیکس است.

    ۱۳. 45 درصد از درآمد جهانی نتفلیکس از آمریکای شمالی است

    در حالی که نتفلیکس تقریباً در همه کشورهای جهان در دسترس است، پایگاه اصلی آن هنوز هم مهمترین پایگاه آن است. از 220 میلیون مشترک نتفلیکس، بیش از 73 میلیون نفر در ایالات متحده و کانادا هستند و ایالات متحده در استفاده از این سرویس پیشتاز است.

     

    ۱۴. نتفلیکس در سال 2021، تقریباً ۲۹.۷ میلیارد دلار درآمد داشته

    این غول استریم هر ساله به درآمدهای کلانش ادامه می دهد. نتفلیکس با بهره مندی از رشد بیشتر مشترکین و همچنین افزایش قیمت، مجموع درآمد خالصی نزدیک به 29.7 میلیارد دلار در سال را در سال 2021 گزارش کرد. درآمد سالانه این شرکت تنها چهار سال قبل از آن در سال 2017، 11.69 میلیارد دلار بود که نشان دهنده افزایش 87 درصدی از سال 2017 تا 2021 است. شاید جالب‌تر این باشد که رشد درآمد نتفلیکس از سال 2007، سالی که این شرکت گزینه پخش دیجیتال بر اساس تقاضا را در کنار سرویس DVD-by-mail خود معرفی کرد، 2400 درصد افزایش یافته است.

    ۱۵. مشترکین نتفلیکس به طور فزاینده ای مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای این سرویس هستند

    در ماه مه 2020، 55 درصد از کاربران مورد بررسی گفتند که مایلند برای استفاده از این سرویس هزینه بیشتری بپردازند. این افزایش 8 درصدی نسبت به دسامبر 2019 است که 47 درصد از کاربران گزارش دادند که بیشتر از آنچه در حال حاضر پرداخت می کنند، پرداخت خواهند کرد.

     

    ۱۶. نتفلیکس تا اکتبر 2022 بیش از 105 میلیارد دلار ارزش داشته

    نتفلیکس تا اکتبر 2022 بیش از 105 میلیارد ارزش داشته

    این شرکت در طول سال ها شاهد رشد سریع سهام و ارزش خود بوده است. از اکتبر 2022، ارزش بازار نتفلیکس بیش از 105 میلیارد دلار بود. این مقدار ممکن است بسیار بزرگ به نظر برسد، اما تنها شش ماه قبل، ارزش آن در حدود 160 میلیارد دلار بود.

    ۱۷. این سرویس حدود 11300 کارمند را استخدام کرده

    نتفلیکس تقریباً 11300 کارمند دارد. در مقایسه، این شرکت در پایان سال 2005 اندکی کمتر از 1000 کارمند داشت که نشان دهنده افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد آن در 17 سال گذشته است. بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، نتفلیکس 1900 کارمند جدید استخدام کرد که بیشترین تعداد کارمند جدیدی است که این شرکت در طول 12 ماه در تاریخ خود به حقوق‌بگیرانِ خود اضافه کرده است.

     

    ۱۸. کاربران نتفلیکس صفحه نمایش های بزرگ را ترجیح می‌دهند، اما آمار تماشا با موبایل در حال افزایش است

    فاکتورهای نتفلیکس - کاربران این شبکه صفحه نمایش های بزرگ را ترجیح می دهند

    در سال 2019، گروه تحقیقاتی لیختمن دریافت که 85 درصد از کاربران نتفلیکس این سرویس را روی تلویزیون پخش می‌کنند.

    با این حال، در سال 2022، نتفلیکس اعلام کرد که نیمی از مشترکان آن هر ماه از طریق دستگاه های تلفن همراه به تماشای آثار می پردازند.

     

    امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. همچنین شما میتوانید آخرین اخبار سینما جهان را از طریق وبسایت مووی ۲۱ دنبال نمایید.

    نویسنده - علی کریمی نوشته شده توسط : علی کریمی

    از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا ساده‌تر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌تونید با من در ارتباط باشید.

    امتیاز : 5
    تعداد رای : 3