نکاتی که باید قبل از همکاری با سایتهای طراحی لوگو بدانید
در دنیای اینترنت به دو صورت میتوانید برای کسب و کار خود برند منحصر بفرد ایجاد کنید.
-
همکاری با سایتهای طراحی لوگو
-
استفاده از ابزار سایتهای ساخت لوگو
توجه داشته باشید که این دو تفاوتهای زیادی با یکدیگر دارند. در صورتی که شما با شرکتها همکاری کنید، تقریبا صفر تا صد انجام کار به عهده شرکت و متخصصین آن میباشد.
اما در صورتی که شما از ابزارها استفاده کنید صفر تا صد انجام کار بر عهده خودتان میباشد.
البته که در صورت استفاده از بسیاری از ابزارها باید برای خروجی مورد نظرتان هزینه پرداخت کنید. ممکن است ساخت برند تجاری در آنها رایگان باشد، اما بسیاری از امکانات آنها شامل هزینه میشوند.
این امر کاملا منطقی است؛ چون آنها برای پاسخگو بودن وبسایت هزینه میکنند.
در این دسته بندی از
Netchain به معرفی بهترین شرکتها و سایتهای طراحی لوگو میپردازیم.
سایتهای ساخت لوگو چه امکاناتی باید داشته باشند؟
با توجه به توضیحاتی که در بالاتر خواندید اکثر این محتوا را به دو بخش شرکتها و ابزارها تقسیم میکنیم. به این ترتیب بهتر میتوانید متوجه شوید که کدام یک از آنها برای شما مناسبتر است.
شرکتهای طراحی
بهترین شرکتهای طراحی لوگو امکانات متنوعی را به شما ارائه میکنند. به عنوان مثال، مشاوره رایگان یکی از اصلی ترین مواردی است که در اختیار شما قرار میگیرد.
همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا چند نمونه از طرحها را مشاهده کرده و پس از آن تصمیم به همکاری بگیرید.
با توجه به هزینهای که پرداخت میکنید تغییرات در لوگو اعمال میشود. به عنوان مثال، عموما تمامی شرکتها تا 2 بار تغییر را در پروژه به صورت رایگان انجام میدهند. پس از آن اگر تغییری مورد نیاز باشد از شما هزینه دریافت خواهد شد. اما این موضوع توسط شرکت تعیین میشود و ما نمیتوانیم رقم دقیقی را برای شما مشخص کنیم.
اگر برای ایجاد برند تجاری خود با شرکتها همکاری کنید، لازم است به سوالات متنوعی پاسخ دهید. عموما آن سوالات به صورت زیر هستند:
-
تایپ یا لوگو مورد نظر شما چیست؟ (شبیه به لوگو پپسی، نتفلیکس، سونی و …)
-
از چه رنگی باید در لوگوی شما استفاده شود؟ آیا رنگ بخصوصی درنظر دارید؟
-
دوست دارید از چه نوع فونتی استفاده شود؟
-
لوگوی مورد نظر شما قرار است در چه جاهایی نمایش داده شود؟ (سایت، اپلیکیشن، تراکت و …)
-
و …
سایتهای ابزاری
سایتهای معروف طراحی لوگو یک ابزار کامل در اختیار شما قرار میدهند تا بتوانید خروجی مورد نظرتان را دریافت کنید.
در این شرایط شما باید طرح مورد نظر را از بین مثالهایی که به شما معرفی میشود ایجاد کنید. در صورتی که با محیط این ابزارها آشنایی نداشته باشید و تخیل بالا برای ایجاد لوگو را نداشته باشید، پیشنهاد میکنیم از کمک شرکتها استفاده کنید.
ابزارها ممکن است رایگان و یا پولی باشند.
حتما خودتان بهتر میدانید که ابزارهای رایگان نمیتوانند امکانات ایدهآل و بسیاری در اختیار شما قرار دهند. حتی برخی از این ابزارها اجازه میدهند تا آنجایی که میخواهید لوگوی خود را شخصی سازی کنید؛ سپس برای خروجی گرفتن شما را به صفحه پلنها و خرید اکانت انتقال میدهند.
ابزارهای پولی کاربردی هستند و با توجه به مهارت شما میتوانند در هزینهها صرفه جویی کنند. شما این امکان را خواهید داشت تا با این ابزارها بهترین لوگوهای ممکن را طراحی کنید.
قابل توجه است که اگر میخواهید هزینههای طراحی را کاهش دهید از تخصص فریلنسرها استفاده کنید.
هدف خود از طراحی لوگو را مشخص کنید
بسیار مهم است که هدف خود از طراحی لوگو را مشخص کنید. با این کار میتوانید به سایتهای طراحی لوگو کمک عظیمی بکنید.
ممکن است هدف شما از طراحی برند تجاری فقط داشتن آن باشد و ممکن است برای برندسازی حرفهای دست به این کار بزنید.
با تعیین هدف خود میتوانید متوجه شوید که استفاده از ابزار برای شما مناسب است یا همکاری با شرکتها.
همچنین در این صورت میدانید که چه بودجهای باید برای این پروسه درنظر بگیرید. حتما پیشنهاد میکنیم قبل از بررسی صفحات ثبت شده در این دسته بندی، هدف خود را کاملا مشخص کنید.
چگونه میتوانیم به سایتهای طراحی لوگو اعتماد کنیم؟
اعتماد کردن از طریق اینترنت به هر شرکتی میتواند دشوار باشد.
در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد. باید بدانید که فقط یک مورد را درنظر نگیرید؛ بلکه توجه به تمامی موارد در اعتمادسازی کاملا تاثیر گذار است.
بررسی تاریخچه شرکت
برای تشخیص بهترین شرکتهای طراحی لوگو یکی از اصلی ترین راهها، بررسی تاریخچه آنها میباشد.
ما در نت چین سال تاسیس شرکتها را درج کردهایم تا راحتی بتوانید از این موضوع اطلاع داشته باشید. شما میتوانید با مراجعه به صفحه شرکت مورد نظرتان، از این موضوع مطلع شوید.
اما متاسفانه تمامی شرکتها این اطلاعات را در وب سایت منتشر نمیکنند؛ اما میتوان به صورت تقریبی سال تاسیس آنها را حدس زد. این موضوع برای ابزارهای ساخت لوگو نیز صدق میکند.
با جستجوی نام برند در گوگل میتوانید متوجه شوید که وب سایت مورد نظر شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده است.
در کنار نام برند مدنظر شما یک گزینه آپشن 3 نقطه وجود دارد که اگر روی آن بزنید، اطلاعات دامنه به شما نمایش داده میشود. مانند تصویر زیر:
و اینگونه میتوانید حدس بزنید که شرکت یا سایت مورد از چه سالی فعالیت خود را آغاز کرده است.
توجه داشته باشید، نداشتن تاریخچه طولانی به این دلیل نیست که شرکت مورد نظر تخصص کافی را ندارد. فقط این موضوع را مطرح کردیم، چون برندهای قدیمیتر اعتماد بیشتری نسبت به برندها جدید کسب کردهاند.
اطمینان از تخصص طراحان
سایتهای طراحی لوگو که ارائه دهنده خدمات به مشتریان هستند، باید از متخصصین در این زمینه استفاده کنند. اما شما به عنوان مشتری نمیتوانید اطمینانی از این موضوع داشته باشید.
اینجاست که نمونه کارهای انجام شده به کمک شما خواهند آمد.
شما میتوانید نمونههای ثبت شده آنها را مشاهده کنید. در صورتی که نمونه کاری پیدا نکردید، بهتر است برای کمتر شدن ریسک کار با شرکتهایی که چنین مزیتی دارند همکاری کنید.
البته بودن نمونه کار نیز نمیتواند خیال شما را راحت کند. شرکتها به راحتی میتوانند نمونه کارهایی به صفحات خود اضافه کنند؛ در صورتی که خودشان آنها را انجام ندادهاند.
این موضوع در بین
شرکتهای طراحی سایت رواج دارد و برخی از شرکتها به دنبال گول زدن مشتریان هستند. دقت کنید که در این دامها گرفتار نشوید.
مشاهده نظرات ثبت شده کاربران
نظرات آنلاین کاربران یکی از اصلی ترین مواردی هستند که هم برای مشتری و هم برای فروشنده مفید واقع میشوند. از
سوپرمارکتهای آنلاین گرفته تا طراحی لوگو.
بیشتر ما قبل از اینکه خدماتی دریافت کنیم یا چیزی بخریم نظرات ثبت شده خریداران را میخوانیم.
در زمینه طراحی لوگو نیز همین موضوع وجود دارد. برای اینکه بتوانید به شرکتی اعتماد کنید، لازم است نظرات ثبت شده درباره آنها را بخوانید.
ما در نت چین این امکان را ایجاد کردهایم تا نظرات ثبت شده درباره شرکتهای طراحی لوگو و سایتهای ساخت لوگو را بخوانید.
به عنوان یک کسب و کار بی طرف نظرات مثبت و منفی شما را تائید میکنیم.
ممکن است شما در وبسایت مورد نظرتان به دنبال نظرات ثبت شده باشید و شرکتهای محدودی هستند که نظرات منفی ثبت شده درباره خودشان را منتشر میکنند.
همچنین اگر خودتان تجربهای از همکاری با شرکت دارید، بدون ثبت نام میتوانید نظر خود را بیان کرده و به مجموعه مورد نظرتان امتیاز بدهید. در این صورت به سایر کاربران کمک میکنید تا بهترین شرکتهای طراحی لوگو را برای دریافت خدماتشان انتخاب کنند.
مشاوره رایگان
در حال حاضر مشاوره رایگان در بسیاری از کسبوکارها وجود دارد. به این دلیل که تاثیر گذار است و تعداد مشتریان را افزایش میدهد.
اگر برای ساخت لوگو برند خود قصد همکاری با شرکتها را دارید، پیشنهاد میکنیم گزینههایی را انتخاب کنید که مشاوره رایگان ارائه کنند.
به این دلیل که سوالات مطرح شده از سمت شما و شرکت نمیتواند بیشتر از 10 دقیقه طول بکشد، بنابراین برای مشتری منطقی نیست که هزینهای پرداخت کند.
شرکتهای بسیاری هستند که به صورت رایگان شما را راهنمایی میکنند تا بهترین پلن ممکن برای دریافت برند تجاری را بچینید.
همچنین میتوانید از طریق چت آنلاین نیز سوالات خود را با شرکتها مطرح نمائید. هم برای صرفه جویی و هم برای آشنایی با شرکت بهتر است این گزینه را جدی بگیرید.
استفاده آسان از ابزار ساخت لوگو
آیا ابزارها این امکان را به شما میدهند تا به سادگی لوگوی خود را ایجاد کنید؟ اگر کمی در زمینه استفاده از ابزارهای آنلاین تجربه داشته باشید بله.
این ابزارها با گزینهها و منوهای متنوعی ایجاد شدهاند و به افرادی که هیچ دانشی در زمینه طراحی لوگو ندارند کمک بسزایی میکنند.
به عنوان مثال، شما میتوانید یک لوگو خاص را انتخاب کرده و در آن تغییراتی ایجاد کنید. یا اینکه تنها نام برند خود را وارد کرده تا بتوانید ایدههای بسیاری دریافت کنید.
بنابراین بسیار مهم است که قبل از کار با ابزار ساخت لوگو از ساده و کاربردی بودن آن اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است خروجی مدنظر خود را نتوانید ایجاد کنید.
همچنین ممکن است با بی توجهی به این موضوع، زمان خود را نیز هدر بدهید.
فایلهای دریافتی از خروجی کار
تفاوتی ندارد که شما با سایتهای طراحی لوگو کار میکنید یا با ابزارها. فایلهای دریافتی موضوعی هستند که باید آنها اهمیت بدهید.
ممکن است بخواهید لوگو را در وب سایت خود قرار دهید و شرکت، فریلنسر یا ابزار تنها گزینه PNG به شما ارائه کند. باید بدانید که این یک گزینه ایدهآل نیست. حتی فایل JPG نیز برای شما مناسب نیست.
شما باید فایل SVG را به دلیل سبک بودن حجم آن در وب سایت آپلود نمائید.
اما دریافت این فایل نیز به تنهایی مناسب نیست. آنوقت در استفاده از لوگو در شبکههای اجتماعی به مشکل میخورید.
اگر با شرکت همکاری میکنید حتما قبل از شروع کار تعیین کنید که تمامی خروجیهای ممکن از پروژه را میخواهید تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید از آنها استفاده کنید.
البته شرکتها عموما خودشان تمامی فایلها را در اختیار شما قرار میدهند. اما ضرری ندارد که قبل از شروع پروژه از این مورد نیز اطمینان حاصل کنید تا ریسک کار کمتر شود.
آیا میتوان به صورت رایگان از سایتهای طراحی لوگو خدمات گرفت؟
سایتهای طراحی لوگو رایگان بسیاری وجود دارند که میتوانید از خدمات آنها بهره مند شوید.
یک نمونه در ایران
سایت لوگونومی است که با ابزاری رایگان این اجازه را میدهد تا مارک تجاری قابل قبولی ایجاد کنید.
یا به عنوان مثال دیگر،
سایت لوگاستر که چند زبانه است نیز این امکان را به شما خواهد داد.
اما به طور کلی بهتر است که از خدمات رایگان برای طرح برند تجاری خود استفاده نکنید. باید بدانید که برای یک شرکت، هزینه زیادی نخواهد داشت.
با پرداخت هزینه معقول به صرفه میتوانید خروجی مناسبی دریافت نمائید.
اما تصمیم گیرنده خود شما هستید و باید برای برند خود تصمیم منطقی اخذ کنید.
لیست بهترین سایتهای طراحی لوگو ایرانی
-
لوگونومی
-
آرمکده
-
رسانه هنر برتر
-
آژانس ایده پردازان
-
بعد چهارم
-
بیزگو
-
استودیو مونس خواه
-
رایان طرح
-
شرکت نگاران
-
استودیو هنر امروز
شما میتوانید اطلاعات این برندها را در همین دسته بندی از نت چین مشاهده نمائید. همچنین برای راحتی شما آدرس وب سایت را اضافه کردهایم تا به راحتی به صفحه شرکت مورد نظرتان منتقل شوید.
در صورتی که در زمینه طراحی لوگو فعالیت دارید، میتوانید به صورت رایگان وب سایت خود را در این دسته بندی ثبت نمائید. تنها کافیست ثبت نام کرده و اطلاعات خود را وارد نمائید. کارشناسان ما پس از بررسی و تکمیل بودن اطلاعات، وب سایت را تائید خواهند کرد.
سوالات متداول
آیا باید از سایتهای طراحی لوگو رایگان استفاده کنم؟
در صورتی که در زمینه طراحی مهارت دارید میتوانید با استفاده از ابزارهای رایگان یک لوگو مناسب ایجاد کنید. اما ممکن است در صورت نداشتن مهارت خروجی مناسبی ایجاد نکنید. لوگوی شما برای برندسازی بسیار مهم است و منطقی به نظر میرسد که برای دریافت برند تجاری خاطره انگیز هزینه کنید.
چگونه میتوانم به شرکتهای طراحی لوگو اعتماد کنم؟
به شما گزینههایی معرفی میکنیم تا بتوانید ریسک کار را تا حدودی کاهش دهید. اما تضمینی برای اعتماد به شرکتی وجود ندارد. ممکن است آنها خروجی مناسبی به یک برند ارائه کنند، اما در تکمیل پروژه شما به اندازه کافی موفق نباشند. پیشنهاد میکنیم قبل از همکاری تاریخچه برند، میزان تخصص طراحان و نظرات ثبت شده درباره آنها را بررسی نمائید.