افزایش بازدید سایت (28 روش) - غصه ترافیک سایت رو نخور!
بلاگ
راههای زیادی برای افزایش بازدید وب سایت وجود داره. اصطلاحا با روشهای متنوع میتونی ترافیک سایت رو ببری بالا.
ما تو این صفحه راهکارهایی رو به شما معرفی میکنیم تا بتونید شانس جذب مشتری و میزان فروش خودتون رو افزایش بدید.
پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
نت چین در زمینه معرفی سایتهای ایرانی فعالیت دارد. همه کسبوکارها که وب سایت در اختیار دارند، میتوانند به صورت رایگان در نت چین ثبت نام کنند.
ما دسته بندیهای متنوعی ایجاد کردهایم تا بتوانید با توجه به زمینه کاری خود به مشتریان بالقوه نمایش داده شوید. همچنین این امکان را خواهید داشت تا کسب و کار خود را در چند زمینه کاری نمایش دهید.
فرض میگیریم شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید. در صورتی که خدمات سئو ارائه میدهید میتوانید در شرکتهای سئو و اگر خدمات طراحی سایت نیز ارائه میکنید در بین شرکتهای طراحی سایت نیز نمایش داده خواهید شد.
بنابراین شما به صورت رایگان میتوانید در چندین دسته بندی وب سایت خود را ثبت کرده و شانس خود برای افزایش ترافیک سایت را بالا ببرید.
البته ما در نت چین مسیر ویژهای برای افزایش بازدید سایت درنظر گرفتهایم. شما میتوانید با تهیه پلن جستجو، کسب و کار خود را در دسته بندی مرتبط در بالاترین جایگاه قرار دهید.
همچنین میتوانید از پلن اونت یا رویداد نیز استفاده نموده و ورودی وب سایت خود را افزایش دهید. اطلاعات کامل را در صفحه هزینه تبلیغات سایت دریافت کنید.
مقاله دیگری در زمینه تبلیغات سایت نوشتهایم و پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر آن را بخوانید.
1. هیچگاه از سئو غافل نشوید
غافل شدن از سئو ممکن است مشکلات عمدهای برای شما به همراه داشته باشد.
ممکن است وب سایت بزرگی داشته باشید و به این فکر باشید که دیگر به سئو نیازی ندارید. اما سخت در اشتباه هستید. همه وبسایتها که قصد جذب مشتری را دارند باید به سئو اهمیت بدهند.
غافل شدن از سئو همانند این است که در فرمول یک شرکت کنید، اما رانندهای نداشته باشید. یا تیم فوتبالی داشته باشید که مربی نداشته باشد!
در حال حاضر بیش از 63000 جستجو در ثانیه در موتور جستجوی گوگل انجام میشود. این رقم در طول روز بیش از 5.6 میلیارد میرسد.
البته باید بدانید که سئو یک پروسه طولانی مدت است. به عنوان مثال، پس از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود، در 6 ماه یا 1 سال اول نباید انتظار نتایج شگفت انگیز داشته باشید. با توجه به بودجهای که برای این کار درنظر میگیرید نتایج مناسبی خواهید گرفت؛ اما سئو نیاز به زمان دارد. حتی با هزینههای گزاف.
مهمترین نکات در سئو سایت:
عناوین جذاب و پربازدید انتخاب کنید (به جای عنوان غذاهای ایرانی از بهترین غذاهای ایرانی برای ناهار و شام استفاده کنید)
محتوای منحصر بفرد بنویسید (اگر در زمینه کاریتان تخصص دارید، خودتان محتوا بنویسید یا اطلاعات خود را به تولید کننده محتوا منتقل کنید)
لینک سازی داخلی را فراموش نکنید (صفحات تولید شده خود را با لینک سازی داخلی به یکدیگر ارتباط دهید)
سرعت وب سایت را تا حد امکان کاهش داده تا کاربران بتوانند به راحتی از صفحات شما استفاده کنند
بک لینک خارجی دریافت کنید؛ اما همیشه کیفیت را ترجیح دهید
تجربه کاربری را بهبود دهید
2. ایجاد محتوای تازه و منحصر بفرد
یکی از بهترین روشها برای افزایش کلیک از گوگل ایجاد محتوای تازه و منحصر بفرد میباشد.
به هیچ عنوان از وبسایتهای دیگر کپی برداری نکنید. الگوریتمهای موتورهای جستجو آنقدر هوشمند هستند که بخش به بخش محتوای تمامی وبسایتها را جمع کنند.
در این صورت شما نمیتوانید رتبه مناسبی در نتایج جستجو کسب کنید.
تلاش کنید تا در زمینه کاری خود، اطلاعات مناسبی به کاربران ارائه کنید. به عنوان مثال، اگر در زمینه گل و گیاه فعالیت دارید، انواع گیاهان را معرفی کنید یا نحوه نگهداری از آنها را توضیح دهید.
در هر زمینه کاری که فعالیت کنید، موضوعات متنوعی هستند که میتوانید به آنها بپردازید.
اما کامل بودن و منحصر بفرد بودن محتوا بسیار مهم است و حتما برای افزایش بازدید سایت باید به آن توجه داشته باشید.
محتوایی که شما به عنوان یک متخصص منتشر میکنید با محتوایی که از جایی کپی شده یا الهام گرفته شده زمین تا آسمون متفاوت است.
نوشتن محتوا مهارتی است که میتوانید یاد بگیرید، اما اگر زمان کافی برای این کار ندارید پس لازم است آن را برون سپاری کنید.
در صورتی که نوشتههای وب سایت شما بیش از حد قدیمی شدهاند و اطلاعات مفیدی به کاربران ارائه نمیکنند زمان آن است تا تغییراتی در آنها اعمال کنید.
یکی از بهترین راههای افزایش بازدید سایت همین ویرایش نوشتههای قدیمی است.
فرض کنید شما در مورد پرفروش ترین فیلمهای سینمای جهان مطلبی تولید کردهاید. به عنوان مثال، تا سال 2019 آواتار به عنوان پرفروش ترین فیلم جهان شناخته میشد. سپس اونجرز پایان بازی جای آن را گرفت. (در این مطالب باید ویرایش انجام میشد). البته پس از مدتی و اکران مجدد آواتار، به جایگاه خود بازگشت. سپس مقالات مجددا باید ویرایش شوند. و این مسئله همیشه ادامه خواهد داشت.
دقت کنید تا زمانی که نیاز باشد تغییرات و ویرایشها را انجام دهید.
اگر مطالبی تولید میکنید که باید قیمت آنها ذکر شود، سعی کنید تا حد ممکن از قیمت دلار یا سایر ارزهای خارجی استفاده کنید. خودتان بهتر میدانید که امروزه قیمتها لحظهای جابجا میشوند و این ویرایشها برای شما ممکن نیست.
اگر نتوانستید، حتما از سیستمی استفاده کنید که به صورت خودکار قیمتها را تغییر دهد.
پیشنهاد میکنم بازه زمانی برای ویرایشها تنظیم نکنید. چون برای بسیاری از مطالب ممکن است فقط زمان خود را هدر بدهید.
گوگل میگوید:
اگر صفحه شما مفید است، چه جدید و چه قدیمی مفید خواهد بود.
If your page is useful. It’s useful, wether it’s new or old.
4. تبلیغات کلیکی و بنری
با استفاده از تبلیغات کلیکی و بنری همسان میتوانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
با هزینه اندک میتوانید این کار را آغاز کرده و بررسی کنید که کدام روش برای شما بهتر است.
به عنوان مثال میتوانید یک کمپین برای موبایل ایجاد کرده و یک کمپین برای دسکتاپ.
بهتر است قبل از این کار شناختی از مخاطبین خود داشته باشید تا بتوانید بهترین کمپین را برای آنها اجرا کنید.
پیشنهاد میکنیم از کمک سایتهای تبلیغات کلیکی و بنری نیز استفاده کنید. کارشناسان آنها به شما کمک خواهند کرد تا تبلیغات بهتری اجرا کنید.
5. بررسی رقبا
بررسی رقبا یکی از اصلی ترین پروسههای افزایش بازدید سایت است.
شما این امکان را خواهید داشت تا به راحتی از کارهایی که رقبایتان انجام میدهند مطلع شوید.
به عنوان مثال، صفحات وبلاگ آنها را مورد بررسی قرار دهید. موضوعاتی که روی آنها فعالیت میکنند را بررسی کرده، سرعت صفحات آنها را با وب سایت خود مقایسه کنید. نحوه چیدمان اطلاعات صفحات اصلی و …
ممکن است آنها به تازگی متوجه موضوعی شده باشند که در صنعت شما به کار گرفته نشده. بنابراین بسیار اهمیت دارد که همواره روی رقبای خود نیز تمرکز کرده و از آنها یاد بگیرید.
بهتر است حرفهای ترین رقبا را مورد بررسی قرار داده تا موارد مهمی را از آنها الگو بردارید. همانند قهرمانهای زندگیتان که از آنها الگو برداری میکنید.
توجه داشته باشید که در دنیای آنلاین بررسی و آنالیز رقبا ساده است. و این فرصت را در اختیار دارید که در هر زمان از 24 ساعت این کار را انجام دهید.
همچنین ابزارها نیز در این زمینه به شما کمک میکنند و میتوانید با ابزارهایی مانند Kwfinder، کیورد پلنر، Moz و … مهمترین کلمات کلیدی آنها را استخراج کنید.
6. دریافت بک لینک
احتمالا میدانید که دریافت بک لینک احتمال تعداد کلیک سایت شما در گوگل را افزایش میدهد.
پس از گذشت 2 دهه، بک لینک هنوز هم از مهمترین موارد برای بهتر شدن رتبه وب سایت در نتایج جستجو به شمار میرود.
بهتر شدن رتبه در نتایج جستجو برابر با افزایش ترافیک سایت میباشد.
بنابراین هرچه از دامنههایی با اعتبار بالاتر و مرتبط تر با موضوع وب سایت خود بک لینک دریافت کنید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.
تنها به تعداد فکر نکنید، بلکه کیفیت را الگوی ذهنی خود قرار دهید. کیفیت بک لینک شامل میزان ارتباط سایت شما و لینک دهنده، اعتبار دامنه وب سایت و بسیاری موارد دیگر میشود.
بک لینکها به صورت فالو و نوفالو هستند.
بک لینکهای فالو ارزش و اعتبار زیادی به صفحه مورد نظر هدایت میکنند.
بک لینکهای نوفالو ارزش و اعتبار زیادی به صفحات نمیدهند.
در استراتژی دریافت بک لینک خود تلاش کنید که هم از لینکهای فالو و لینکهای نوفالو استفاده کنید تا از جریمه شدن توسط الگوریتمهای گوگل جلوگیری شود.
همچنین بهتر است لینکهای فالو خود را با کلمات متنوع دریافت کنید.
به عنوان مثال، اگر شما در زمینه "خرید و فروش خودرو" فعالیت دارید، با کلمات مانند "خرید و فروش ماشین"، "سایت خرید و فروش ماشین" "خرید و فروش ماشین نو و دست دوم" و از این قبیل کلمات نیز استفاده کنید.
پیشنهاد: شما میتوانید به صورت رایگان کسب و کار اینترنتی خود را در نت چین معرفی کرده و بک لینک دریافت کنید.
شیوههای دریافت بک لینک:
نوشتن پست مهمان
خرید رپورتاژ آگهی
تبادل لینک (توصیه نمیشود)
دریافت لینک از طریق کامنت در فرومها و صفحات وب سایت
دریافت لینک با محتوای شگفت انگیز
دریافت لینک از طریق ایمیل و مطلع کردن افراد از خدمات شما
دریافت لینک از دایرکتوریها
و ...
7. تبلیغ در گوگل
اگر میخواهید سریع بفروشید، تبلیغات گوگل را انتخاب کنید.
این دقیقا برعکس پروسه سئو است و در کمترین زمان ممکن میتواند مشتریان کسب و کار شما را افزایش دهد.
با استفاده از این شیوه از تبلیغات، وبسایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد. و شانس بالایی برای جذب مشتری خواهید داشت.
اصطلاحا به آن افزایش کلیک گوگل نیز گفته میشود. شما به ازای پرداخت هزینه شانس کلیک خواهید داشت.
به عنوان مثال، میتوانید با کلمه "خرید بلیط هواپیما" و تقریبا هر کلمهای که خواستید در گوگل تبلیغ کرده و رتبه مناسبی داشته باشید.
تنها مشکل این است که تا زمانی در صفحه اول خواهید بود که برای هر کلیک هزینه پرداخت کنید.
بهترین کار این است که روی سئو وب سایت خود زمان بگذارید و سعی کنید با تبلیغات گوگل مشتری جذب کنید. به این ترتیب با یک گزینه دو نشان خواهید زد.
در زمان انتشار این مقاله، با توجه به تحریمها امکان تبلیغ برای دامنههای IR وجود ندارد. پیشنهاد میکنیم با شرکتهای تبلیغات گوگل ارتباط برقرار کرده و این شیوه از افزایش ترافیک وب سایت را امتحان کنید.
8. ویدیو مارکتینگ
استفاده از ویدیو یکی از بهترین راههای افزایش بازدید سایت به شمار میرود.
میتوانید از شیوههای مختلفی استفاده نمائید؛ مانند موشن گرافیک، تیزر تبلیغاتی، انیمیشن و …
در صورتی که تیم حرفهای برای ساخت ویدیو ندارید، پیشنهاد میکنیم برای دریافت کیفیت بالا این کار را برون سپاری کنید. بسیاری از شرکتها بیشترین میزان مشتری خود را از طریق ویدیو جذب میکنند.
قبل از شروع بهتر است کمی ایده پردازی کنید. به وب سایتهایی مانند آپارات و یوتیوب سر بزنید. تبلیغات و محتوای آنها را بررسی کرده تا کمی ایده بدست بیاورید.
میتوانید خودتان سناریو نویسی کرده و خدمات یا محصولات را به صورت داستانی به مشتریان بالقوه معرفی کنید.
پیشنهاد میکنیم مقاله ویدیو مارکتینگ نوین را مطالعه نمائید. راهکارهای بسیاری در این مطلب به شما معرفی شده است.
9. برگزاری اونت/آزمون یا مسابقه
تفاوتی ندارد از آزمون، مسابقه یا اونت در استراتژی خود استفاده کنید. مهم چرایی و هدف انجام این کار است.
اگر این کار را برای افزایش بازدید سایت انجام دهید، باید مواردی را شامل شود که برای کاربران جذاب باشد.
به عنوان مثال، ایجاد یک مسابقه و ارائه کدهای تخفیف یکی از بدیهی ترین شیوهها به شمار میرود.
یا ایجاد یک آزمون و ارائه مدرک آنلاین به کاربران نیز گزینه مناسبی به شمار میرود. با اشتراک گذاری این موارد نیز میتوانید ترافیک بیشتری برای وب سایت خود جذب نمائید.
بنابراین در صورتی که این امکان وجود دارد، در استراتژی خود از برگزاری اونت، آزمون و یا مسابقه استفاده نمائید. با این کار شانس هدایت کاربران به وب سایت خود را افزایش خواهید داد.
10. استفاده از پادکست
شما میتوانید اطلاعات و محتوای منحصر بفرد خود را در قالب فایل شنیداری یا پادکست به کاربران ارائه کنید.
افراد بسیاری هستند که در زمان رفت و آمد و انتظار پادکست گوش میدهند. ممکن است آنها زمان کافی برای خواندن مطالب نداشته باشند، اما به راحتی میتوانند در چند دقیقه محتویات مورد نظرشان را گوش دهند.
همچنین میتوانید با سایر افراد فعال در این زمینه همکاری کرده و خود را به سایر مخاطبان نیز معرفی کنید.
به عنوان مثال، اگر در زمینهای تخصص دارید، میتوانید یک دوره آموزشی صوتی بسازید. در حال حاضر اپلیکیشنهای متنوعی برای ساخت پادکست وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده نمائید.
11. استفاده از پست مهمان یا انتشار مقاله در وبسایتهای رایگان
وبسایتهایی مانند ویرگول به شما اجازه میدهند به صورت رایگان پست منتشر کنید. به این پستها، پست مهمان گفته میشود.
شما در ازای ارائه اطلاعاتی این امکان را خواهید داشت تا مخاطبانی را به وب سایت خود هدایت کنید. علاوه بر آن، میتوانید برای صفحات خود نیز بک لینک رایگان دریافت کنید.
توجه داشته باشید که برای جلب نظر مخاطبین لازم است که محتوای مفید و جذابی تهیه کنید. دقیقا همانند محتوایی که برای وب سایت خود ایجاد میکنید.
استراتژیهای متنوعی را برای استفاده از پست مهمان درنظر بگیرید و همواره از کاربران بخواهید نظرشان را اعلام کنند یا از آنها بخواهید به وب سایت شما سر بزنند.
12. فعالیت در شبکه های اجتماعی
حضور پر رنگ شما در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و … به صورت مستقیم ترافیک وبسایت را افزایش نمیدهد.
اما با فعالیت در این شبکهها در زمینه برندسازی فعال خواهید بود و همین امر آگاهی از برند شما را افزایش میدهد.
بنابراین احتمال آن بسیار زیاد است که برخی از بازدیدکنندگان به وب سایت شما نیز سر بزنند. یا نام برند شما را در موتورهای جستجو سرچ کرده و از خدمات یا محصولات شما بازدید کنند.
قبل از شروع فعالیت حتما استراتژی مدنظر خود را ایجاد کنید و سپس طبق آن عمل کنید.
به عنوان مثال، اگر میخواهید به صورت هفتگی 3 پست ایجاد کنید، لازم است این کار را تحت هر شرایطی انجام داده و هفتهای 3 پست منتشر کنید.
به مرور زمان میتوانید مخاطبان خاص برند خود را پیدا کنید. پیشنهاد میکنیم پستهای خود را در ساعتی معین منتشر کرده تا کاربران بدانند چه زمانی منتظر محتوای شما باشند.
پیشنهاد: شرکتهای بازاریابی شبکههای اجتماعی به شما کمک میکنند تا پیج شما به خوبی به مشتریان بالقوه نمایش داده شود. از کمک و تجربه این شرکتها استفاده کنید.
13. ایمیل مارکتینگ و خبرنامه
پس از شروع تولید محتوای اختصاصی حتما یک خبرنامه ایجاد کنید تا کاربرانی که علاقه دارند محتوای شما را بخوانند در آن ثبت نام کنند.
در این صورت شما میتوانید پس از تولید هر محتوا یا تغییراتی در کسبوکار خود آنها را مطلع نمائید.
همچنین این امکان را خواهید داشت تا با استفاده از ابزارها، به صورت خودکار پس از انتشار هر پست به مشترکین خبرنامه ایمیل ارسال شود.
به راحتی میتوانید در صفحات خود، پیام ثبت نام در خبرنامه را به کاربران نمایش داده تا آنها نیز در صورت علاقهمندی به مشترکین شما بپیوندند.
سعی کنید بیش از حد کاربران را تحت فشار ثبت نام قرار ندهید؛ چون ممکن است این کار آنها را رنجانده و برای مطالعه مقالات مورد نظرشان به سایر وبسایتها مراجعه کنند.
با این کار از افزایش بازدید سایت در بازههای زمانی مختلف کمی خیالتان راحت است.
14. بهینه سازی سرعت وب سایت
بهتر شدن سرعت وب سایت یکی از اصلی ترین فعالیتهایی است که باید در زمان سئو انجام دهید.
لازم به ذکر است که به صورت مستقیم در بیشتر شدن ترافیک تاثیر ندارد. اما سرعت بهتر، میتواند رضایت بیشتری برای کاربران داشته باشد.
و رضایت بیشتر کاربران نیز در طولانی مدت رتبه وب سایت شما را بهبود میدهد.
حتما لازم نیست که نمره +A یا 100 دریافت کنید. شرایطی ایجاد کنید که کاربر مدت زیادی در انتظار لود شدن صفحات شما نباشد.
با توجه به سرعت اینترنت در کشور ما که در مناطق مختلف نیز متفاوت است، بهتر است بهینه سازی سرعت را در استراتژیهای خود قرار دهید.
به عنوان مثال، ما در نت چین اهمیت ویژهای به سرعت لود صفحات دادهایم. و همواره تلاش میکنیم تا تجربه کاربری مناسبتری ایجاد کنیم.
توجه داشته باشید که بهینه سازی سرعت بر نحوه خدمات دهی تاثیر نگذارد. یا برای بهتر شدن نمره کلی بخشهایی از وب سایت را حذف نکنید. پیشنهاد میکنیم از وب سایت Page Insight برای تشخیص سرعت وب سایت خود استفاده نمائید. (قبل از استفاده لازم است آیپی خود را تغییر دهید)
15. از محتوای محبوب شده یا ترند استفاده کنید
یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ترافیک سایت استفاده از محتوای ترند شده است.
برای اینکار بهتر است در شبکهها همواره فعال باشید یا از ابزار Google Trends استفاده کنید.
به عنوان مثال، همیشه در انتهای سال یکی از موضوعهای ترند یا محبوب رنگ موی سال آینده و طرحهای ناخن سال آینده است.
لازم است که محتواهای محبوب در زمینه کاری خود را شناسایی کرده و به سرعت درباره آنها مطلب تولید کنید.
به عنوان مثال، با شیوع ویروس کرونا سایتی نبود که درباره این موضوع مطلبی ننوشته باشد. اما افرادی که ابتدا درباره آن تحقیق و شروع به نوشتن کردند، بیشترین ترافیک را به وبسایت خود هدایت کردند.
یا مثلا، در سایتهای خبری، شایعهها نقش بسزایی در هدایت کاربران به وبسایت ایفا میکنند.
تلاش کنید تا این محتواهای ترند را در زمینه کاری خود پیدا کرده و درباره آنها محتوا ایجاد کنید.
16. میزبان اونتها و مراسمهای جذاب
میزبانی از اونتها، مراسمها، رویدادهای آنلاین و … میتواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد.
علاوه بر آن، میزان آگاهی از برند شما را نیز افزایش میدهد.
در صورت امکان میتوانید گفتگوهای مربوط به کسب و کار خود را میزبانی کنید و برند خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید.
یا همچنین خودتان میتوانید به عنوان مجری چنین مراسمهایی برگزار کنید.
به عنوان مثال، ما در نت چین میزبان اونتهای شناخته شده هستیم. در صورتی که اونت شناخته شدهای مانند جشنواره کتاب، ثبت نام لاتاری و … برگزار میکنید ما در نت چین میزبان شما خواهیم بود.
میتوانید از طریق پلن اونت یا رویداد برای خرید اقدام نموده و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.
17. فعالیت در سایتهای پرسش و پاسخ
فعالیت در فرومها و شبکههای اجتماعی پرسش و پاسخ به شما ایدههایی میدهد تا بتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
به عنوان مثال، میتوانید به سوالهای مطرح شده کاربران پاسخ دهید و وب سایت خود را معرفی کنید تا بتوانند مشکلشان را برطرف کنند.
سایتهایی مانند Quera، لینکدین و فرومهای مختلف میتوانند ایدههای متنوعی به شما بدهند. همچنین اگر سوالی برای افرادی پیش آمده باشد، پس احتمال دارد کسانی دیگر نیز چنین سوالاتی داشته باشند.
میتوانید پاسخ جامع را در مقالهای در وب سایت خود ثبت کرده تا با جستجو به آن برسند.
18. ایجاد محتوای همیشه سبز
محتوای همیشه سبز چیست؟ به محتوایی گفته میشود که در مدت زمان طولانی برای خوانندگان جذابیت دارد.
به عنوان مثال، نحوه نگهداری از کاکتوس یک نمونه از محتوای همیشه سبز است. علاقهمندان این صفحه برای مدت طولانی میتوانند از محتوای تولید شده شما استفاده کنند.
یا به عنوان مثال دیگر، چگونه کراوات بزنیم نوع دیگری از محتوای همیشه سبز است که کاربران برای مدتها در جستجوی آنها هستند.
برای افزایش بازدید سایت پیشنهاد میکنیم به سراغ این نوع محتوا در زمینه کاریتان بروید.
در صورت امکان از اشاره به خبرهای جزئی که حداکثر تا یک هفته محبوبیت دارند دوری کنید.
به عنوان مثال، همکاری فلان کارگردان با فلان کمپانی برای ساخت فیلم، نمیتواند به مدت طولانی کاربران را به وب سایت شما هدایت کند.
محتوایی که ما ایجاد کردهایم نیز نوعی محتوای سبز است. افراد همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش ترافیک سایت خودشان هستند.
19. ساخت اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها جذابیت بالایی دارند و میتوانند به بهترین شکل پیام را به مخاطبین برسانند.
این نوع از محتوا به شکلی بصری اطلاعات مورد نیاز کاربران را در اختیار آنها قرار خواهد داد. و به صورت تصویری باعث میشود مخاطبین به راحتی پیام را درک کنند.
به عنوان مثال، شما میتوانید به جای نوشتن متن 3000 کلمهای، یک اینفوگرافیک جذاب در زمینه کاری خود تولید کنید.
در این شرایط، علاوه بر جلب نظر مخاطب میتوانید اینفوگرافیکهای خود را در کانالهای مختلف منتشر کرده تا بازدیدکنندگان خود را بیشتر کنید.
همچنین میتوانید از طریق Infographic بک لینک نیز دریافت نمائید.
با برنامههای مختلفی همچون پاورپوینت و بسیاری نرم افزار دیگر میتوانید اینفوگرافیکهایی جذاب ایجاد کنید.
20. نوشتن محتوای طولانی
بسیاری از متخصصین محتوا و متخصصین سئو توصیه میکنند از محتوای طولانی استفاده کنید.
برای راحتی کاربران بهتر است به این توصیهها اهمیت دهید.
بهتر است یک محتوای طولانی داشته باشید تا این که پنج محتوای متفرقه. آنگاه ممکن است کاربران به راحتی نتوانند محتوای مورد نظر را پیدا کنند.
علاوه بر آن، طبق تحقیقات بسیاری که انجام شده، صفحات اول تا دهم نتایج جستجو حداقل از 1500 کلمه در محتوای صفحات خود استفاده کردهاند. با توجه به صنعت کاری میتواند متفاوت باشد.
بنابراین با ایجاد محتوای طولانی و پرداختن به تمامی جزئیات، میتوانید در گوگل افزایش کلیک داشته باشید؛ و در سایر موتورهای جستجو نیز همین کار نتیجه مناسبی خواهد داشت.
به عنوان مثال، وب سایت Backlinko، کمتر از 200 پست دارد، اما به صورت ماهانه بیش از 500 هزار بازدید کننده از آن استفاده میکنند.
اگر این امکان وجود داشت، حتما از محتوای طولانی استفاده نمائید.
21. محتوای خوشهای یا کلاستر
محتوای خوشهای همانطور که از نام آن پیداست، به صورت خوشه به یکدیگر متصل هستند.
فرض میکنیم شما در زمینه گردشگری و سایتهای مهاجرتی فعالیت دارید.
در این حالت شما مقالهای دارید با عنوان اقامت آلمان و صفحهای برای آن ایجاد میکنید.
در ادامه باید روشهای اقامت را توضیح دهید که شامل تحصیل، ویزای کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، اقامت توریستی و … میشوند.
شما برای هر یک از این روشها یک صفحه ایجاد میکنید. در صورتی که تمامی این موارد در صفحه اقامت آلمان نیز ذکر شدهاند.
پس از ساخت همه آنها، صفحهها از طریق لینک داخلی به یکدیگر متصل میشوند. این نمونهای ساده از محتوای خوشهای یا پیلار کلاستر میباشد.
همانند تصویر مشاهده میکنید که این نوع استراتژی محتوا چگونه عمل میکند.
22. استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ
با اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ عموما در شبکههای اجتماعی رواج دارد، اما برای بیشتر شدن مخاطبین وب سایت نیز از آن استفاده میشود.
به عنوان مثال، شما میتوانید خدمات خود را به افراد محبوب در شبکههای اجتماعی معرفی کرده تا شما را تبلیغ کنند. مانند سایتهای رستوران، شیرینی فروشی، خرید و اجاره خانه و …
قبل از تبلیغ دقت داشته باشید که اینفلوئنسر میزان بازدید و تعامل بالایی داشته باشد تا هزینهای که برای تبلیغات انجام دادهاید، با فروش به شما برگردد.
23. در صورت امکان از همکاری در فروش بهره مند شوید
همکاری در فروش به شما این امکان را میدهد تا در چندین فضا دیده شوید و شانس فروش را داشته باشید.
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اینگونه کار میکند که به ازای هر فروش از وبسایت معرف، شما بخشی از آن درآمد را به معرف ارائه میکند.
عموما درصدهای این نوع همکاری بسیار پایین است. و از جهت دیگر که تا فروشی انجام نشود، پولی به معرفی نمیدهید نیز عالی است.
در صورتی که میتوانید در زمینه کاری خود از سیستم همکاری در فروش استفاده کنید.
24. ارائه خدمات رایگان (در صورت امکان)
خدمات رایگان به صورت بالقوه توجه مخاطب را جلب میکند. در صورتی که این امکان را داشتید که خدمات خود را به مدت محدود به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید، حتما این کار را بکنید.
با این کار از افزایش ترافیک سایت خود شگفت زده خواهید شد.
به عنوان مثال، وب سایت Moz که یکی از برترین سایتها در زمینه سئو است، اکانتهای خود را به صورت یک ماه رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد.
پس از آن، کاربران در صورت علاقهمندی میتوانند پلنهای این شرکت را خریداری کنند.
بسیاری از وبسایتهای دیگر نیز چنین کاری را انجام میدهند و در صورتی که برای شما نیز مقدور است، همین کار را انجام دهید. در این صورت بازدیدکنندگان زیادی خواهید داشت.
25. بهینه سازی نرخ CTR
کلمه CTR مخفف کلمه Click Through Rate است که میزان کلیک نسبت به نمایش شما میباشد.
به عنوان مثال، اگر با 100 نمایش تنها 10 کلیک دریافت کرده باشید، آنگاه نرخ CTR شما 10% است.
این یعنی شما رتبه 3، 4 یا 5 گوگل در کلمه کلیدی مورد نظرتان هستید.
میانگین CTR در رتبه 1 گوگل 30 تا 40 درصد است، اما میتواند نسبت به کلمه کلیدی و صنعت فعالیت متفاوت باشد.
استفاده از عنوان جذاب که به آن میپردازیم میتواند تاثیر زیادی در بالا رفتن نرخ CTR شما داشته باشد. هرچه این نرخ بیشتر باشد، شانس بیشتری دارید تا جایگاه بهتری در نتایج جستجو دریافت کنید.
نوشتن توضیحات Description جذاب نیز در بیشتر شدن نرخ CTR شما تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال، استفاده از ایموجی، اعداد و بسیاری موارد دیگر تعداد کلیک روی نتیجه شما را افزایش میدهد.
26. استفاده از عنوان جذاب (تگ تایتل)
عنوان یکی از مهمترین موضوعاتی است که برای افزایش بازدید باید درنظر بگیرید.
از اصلی ترین عوامل کلیک کاربران روی نتایج جستجو به شمار میرود.
به عنوان مثال، اگر برای چگونه لاغر شدن جستجو کردهاید و با عنوان مانند 10 ماده غذایی که باعث لاغری میشوند مواجه شوید به احتمال زیاد روی آن کلیک خواهید کرد. یا مثلا چگونه در کمتر از یک ماه 15 کیلو وزن کم کنیم.
همیشه تلاش کنید تا عناوین جذابی برای صفحات خود انتخاب کنید. این کار باعث میشود نرخ CTR شما افزایش یابد. از همین رو نیز جایگاه شما میتواند در نتایج جستجو نیز بهتر شود؛ چون کاربران بیشتری علاقهمند به کلیک روی آن بودهاند.
27. خرید رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی به صورت کلی تاثیر بسزایی در افزایش ترافیک ندارد. اما ممکن است با دریافت بک لینک از آن، شانس شما برای افزایش کلیک گوگل نیز بیشتر شود.
به عنوان مثال، جایگاه اول در نتایج جستجو تقریبا 2 برابر جایگاه دوم کلیک دریافت میکند.
بنابراین اگر شما با دریافت بک لینک از جایگاه 2 به جایگاه 1 برسید، تغییر چشمگیری در تعداد ورودی وبسایت خود نیز تجربه خواهید کرد.
البته وبسایتی که انتخاب کردهاید و زمینه کاری آن نیز میتواند در بیشتر شدن ترافیک دخیل باشد. به عنوان مثال، اگر شما یکی از فروشگاههای خرید لباس را در اختیار داشته باشید و در مجلههای مد و پوشاک رپورتاژ منتشر کنید، شانس مناسبی برای جذب ترافیک خواهید داشت.
28. تحلیل وب سایت (تکرار و تکرار)
به آخرین مورد از این مقاله رسیدیم که یکی از مهمترین گزینههای در افزایش ترافیک سایت به شمار میرود.
زمانی که توانستید مواردی که معرفی کردیم را انجام دهید، زمان تحلیل فرا رسیده است.
از طریق ابزارهایی مانند سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، مایکروسافت کلاریتی و سایر ابزارها، وب سایت خود را تحلیل و بررسی نمائید.
به طور دقیق ببینید فعالیتهایی که انجام دادهاید در افزایش ترافیک سایت تاثیر گذار بودهاند یا خیر. اگر نبودهاند، برنامه خود را مجدد بازبینی کرده و تغییراتی انجام دهید تا نتیجه بهتری بدست بیاورید.
تحلیل را در برنامه کارهایی که همیشه باید انجام شود قرار دهید. ممکن است این فرآیند نیز به شما سر نخهایی بدهد تا ورودی بیشتری به سمت سایت خود هدایت کنید.
به عنوان مثال، زمانی مقالهای درباره بهترین غذاهای ایرانی نوشتم. بعد از مدتی که از طریق سرچ کنسول آن را بررسی کردم، متوجه شدم که با کلمه "لیست 51 غذای محبوب ایرانی" کلیکهای بسیاری زیادی گرفتم. در صورتی که اصلا این کلمه هدف من نبود و با هیچ ابزاری قابل تشخیص نبود!
آن کلمه را به صفحه اضافه کرده و رتبه بهتری با آن گرفتم.
بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت فعالیت همیشگی است
شما همیشه باید برای افزایش بازدید سایت خود تلاش کنید. به این خاطر که رقبای شما نیز همین کار را انجام میدهند.
مانند این است که در مسابقه فرمول 1 زمانی که به جایگاه اول رسیدید سرعت خود را کاهش دهید. آنوقت خواهید دید رقبا چطور از شما سبقت میگیرند.
بنابراین همواره باید روی بهینه سازی صفحات خود فعالیت کنید تا زحماتی که کشیدهاید هدر نرود.
نه تنها در زمینه وبسایت، بلکه در هر زمینه دیگری نیز آپدیت بودن نیازی ضروری است.
تحلیلگر مسابقات ورزشی را درنظر بگیرید؛ یا مشاور املاک و …
تمامی افراد برای موفقیت در زمینه کاریشان باید فعالیت همیشگی داشته باشند؛ وبسایت شما نیز از این قائله مستثنی نیست.
علاوه بر آن، در اینترنت همیشه موضوعات جدیدی وجود دارند که میتوانید به آنها بپردازید.
از رباتهای افزایش دهنده ترافیک وب سایت دوری کنید
به طور کلی متوجه ایجاد این نوع کسب و کارها نمیشم. و بدتر از آن، کسانی از چنین خدماتی استفاده میکنند!
فرض کنید به کسی پول بدهید تا ترافیک مصنوعی روی وب سایت شما ایجاد کند. خب فایده این کار چیست؟ گول زدن خودمان یا موتورهای جستجو؟
بعضی افراد فکر میکنند بازدید کنندههای زیادی در بهتر شدن رتبه وب سایت تاثیر میگذارد. این درست است! اما نه بازدید کنندگانی که هیچ کاری در صفحه انجام نمیدهند.
حتی این کار ممکن است باعث افت صفحات شما بشود.
علاوه بر آن، اگر رشد یک وب سایت به این راحتی بود که من در این مقاله برای رضایت شما 5000 کلمه تولید نمی کردم.
پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان از چنین خدماتی استفاده نکنید و از همان ابتدا روی راضی نگه داشتن کاربر تمرکز کنید. به مرور زمان ترافیک شما افزایش می یابد.
حرف نهایی
اکنون زمان آن رسیده که فعالیت خود را آغاز کرده و برای افزایش ترافیک وب سایت خود اقدام کنید.
به نظر شما کدام یک از موارد مطرح شده در این صفحه به شما کمک می کند تا کاربران بیشتری به صفحات خود هدایت کنید؟
ایجاد محتوای منحصر بفرد یا استفاده از تبلیغات متنوع؟
خوشحال میشویم نظرات خود را به ما در انتهای این صفحه به اشتراک بگذارید.
در صورتی که از محتوای این صفحه رضایت داشتید پیشنهاد میکنم سایر مقالات من در نت چین را بخوانید:
روشهای مختلفی برای افزایش ترافیک سایت درنظر گرفته میشود که با توجه به حوزه فعالیت متفاوت هستند. به عنوان مثال، تمرکز روی سئو، انواع تبلیغات، تولید محتوای اختصاصی، بررسی سرعت وبسایت و بسیاری موارد دیگر که در این صفحه به طور به آنها میپردازیم.
آیا مناسب است از رباتها برای افزایش بازدید سایت استفاده کنم؟
به هیچ عنوان. چرا برای چیزی زحمت بکشید یا هزینه بپردازید که میدانید هیچ فایدهای برایتان ندارد! از این نوع خدمات استفاده نکنید و تمرکز خود را روی راضی نگه داشتن کاربر بگذارید.
نوشته شده توسط : علی کریمی
از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا سادهتر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکههای اجتماعی به راحتی میتونید با من در ارتباط باشید.