چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم؟ 13 روش جذب مشتری آنلاین
بلاگ
امروزه با توجه به رقابتی بودن کسبوکارهای اینترنتی، مهمترین سوال کارفرمایان این است که چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم؟
در ابتدا باید بدانید که این کار اصلا آسان نیست! اما شدنی است و لازمه انجام فعالیتهایی میباشد.
ما در این مقاله به مهمترین روشهای جذب مشتری آنلاین اشاره میکنیم. برخی از آنها زمانبر و برخی دیگر در کوتاهترین زمان قابل انجام هستند.
بیایید روشهای محبوب در سال 1401 را بررسی کنیم:
شما این امکان را دارید تا در نت چین به صورت رایگان کسب و کار اینترنتی خود را به مشتریان بالقوه معرفی نمائید.
دسته بندیهای متنوعی درنظر گرفته شده تا شما به راحتی بتوانید وب سایت خود را درج نمائید.
همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا بدون هزینه، کسب و کار خود را در چند دسته بندی به کاربران معرفی کنید.
به عنوان مثال، فرض میکنیم شما در دسته بندی فروشگاههای اینترنتی فعالیت دارید. بنابراین ممکن است در زمینه لوازم دیجیتال، لوازم خواروبار و لوازم آرایشی نیز محصولاتی داشته باشید.
در این شرایط، در نت چین میتوانید در آن دسته بندیها نیز سایت خود را به مشتریان بالقوه نمایش دهید. (به صورت رایگان).
برای انجام این کار، در زمان ثبت نام، کافیست در بخش فعالیت شغلی اطلاعات مورد نظر خود را وارد نمائید.
فراموش نکنید که در صفحه کسب و کار ایجاد شده خود میتوانید محصولات و خدمات مور نظرتان را به کاربران نت چین معرفی کنید.
به همین دلیل است که عنوان این بخش را بهترین روش جذب مشتری اینترنتی انتخاب کردهایم.
پیشنهاد ویژه
ما بخش ویژهای در نت چین درنظر گرفتهایم تا حتی شانس بیشتری برای جذب مشتری اینترنتی داشته باشید. البته این پیشنهاد ما شامل هزینه میشود و باید بدانید که مقرون به صرفه است.
در بخش جستجوی هر دسته بندی، شما میتوانید با تهیه پلنهای ما از سایر کسب و کارها متمایز شده و بالاتر دیده شوید.
تنها کافیست کسب و کار خود را ثبت کرده و سپس از طریق صفحه هزینه تبلیغات سایت، پلن مورد نظر خود را تهیه نمائید.
پیشنهاد دیگری نیز برای صاحبان کسب و کار درنظر گرفتهایم. شما این امکان را خواهید داشت تا از پلن اونت یا رویداد استفاده کنید.
لازم به ذکر است که اونت مورد نظر شما باید به اندازه کافی محبوب و مورد توجه باشد تا امکان تبلیغ را داشته باشید.
به عنوان مثال، هر ساله در ماههای مهر و آذر زمان ثبت نام لاتاری است. اگر کسب و کار شما در این زمینه فعالیت دارد، میتوانید قبل از شروع این پلن را خریداری کنید.
یا به عنوان مثال دیگر، جشنواره کتاب عموما در اواخر اردیبهشت برگزار میشود. اگر در زمینه خرید و فروش کتاب فعالیت دارید میتوانید از این پیشنهادهای تبلیغاتی ما استفاده نمائید.
یکی دیگر از روشهای جذب مشتری آنلاین فعالیت در شبکههای اجتماعی است.
در واقع این فضایی است که مشتریان بالقوه هر کسبوکاری در آن وقت میگذرانند.
ما پیشنهاد میکنیم در یک یا دو شبکه فعالیت کنید تا بتوانید تمرکز کافی داشته و محتوای جذاب نیز ایجاد کنید.
به عنوان مثال ما خدمات خودمان را درنظر میگیریم. اینستاگرام شبکه محبوبی برای ما به شمار نمیرود؛ چون ما در زمینه کسب و کارهای اینترنتی فعال هستیم و مخاطبین بالقوه ما حضور کمرنگی در اینستاگرام دارند. به جای آن روی لینکدین و تلگرام یا توئیتر سرمایه گذاری میکنیم.
اما این استراتژی ممکن است برای یک فروشگاه آنلاین مناسب نباشد. عموما بیشتر مشتریان فروشگاهها در اینستاگرام فعال هستند. به همین دلیل است که فروشگاهها نیز در این شبکه اجتماعی فعالیت زیادی دارند.
بنابراین قبل از شروع فعالیت خود در شبکه های اجتماعی بهتر است تحقیق کنید که مشتریان شما در کدام یک از آنها فعال تر هستند.
سئو یکی از الزامی ترین روشها برای رسیدن به مشتریان بالقوه در هر کسب و کاری میباشد.
میپرسید چگونه آنلاین مشتری بگیریم؟ با سئو یا بهینه سازی وب سایت.
هرچقدر هم که تبلیغات مفید و تاثیر گذار باشد، اما شامل هزینههای زیادی میشود.
تنها هزینه قابل توجهی که در پروسه سئو میپردازید، زمان است.
البته سئو ممکن است هزینههای زیادی را دربر بگیرد، اما با توجه به میزان بازگشت آن، شیوه جذب مشتری پرهزینهای به شمار نمیرود.
بهینه سازی وب سایت پروسه زمانبری است. اگر با این زمینه آشنا نیستید، باید بدانید که حداقل 6 ماه زمان لازم است تا نتیجه فعالیتهای انجام شده را ببینید. گاهی اوقات این زمان تا 1 سال نیز افزایش مییابد.
نکته طلایی همین است. هرچه زمان بیشتری برای بهینه سازی درنظر گرفته شود، نتیجه نیز ممکن است بهتر باشد. به این دلیل میگویم ممکن است، چون هیچ چیز در سئو تضمین شده نیست.
ممکن است استراتژی سئو موفق شما در زمینه گردشگری، در زمینههای دیگر مانند فروشگاه و دیجیتال مارکتینگ پاسخگو نباشد.
با فعالیت مستمر رقبا نیز میتوان گفت تضمینی در زمینه سئو وجود ندارد.
در صورتی که با بهینه سازی وب سایت آشنایی ندارید، دو لینک مفید به شما معرفی کردهایم.
پیشنهاد: ما در نت چین بیش از 170 مورد از شرکتهای سئو را به شما معرفی کردهایم. با دریافت خدمات آنها میتوانید مشتری اینترنتی جذب کنید.
4. ارسال پوش نوتیفیکیشن
امروزه بیش از 87 درصد از افراد به صورت روزانه از اپلیکیشنهای گوشی خود استفاده میکنند.
شما با ارسال پوش نوتیفیکیشن شانس خوبی برای جذب این مشتریان خواهید داشت. پیامهای شما از طریق اپلیکیشنها، از طریق جیمیل، گوگل مپ و بسیاری موارد دیگر به مشتریان بالقوه نمایش داده خواهد شد.
توجه داشته باشید که استفاده از این شیوه آگاهی از برند شما را نیز افزایش خواهد داد. خبر خوب این است که بودجه زیادی نیاز ندارد و تقریبا تمامی کسبوکارها میتوانند از این ویژگی تبلیغاتی بهره مند شوند.
استفاده از Push Notification میتواند تا 88 درصد نرخ تعامل کاربران با کسب و کار شما را افزایش دهد.
تبلیغ در گوگل یکی از سریعترین روشهای جذب مشتری آنلاین به شمار میرود.
با این کار شما در یک مزایده اینترنتی شرکت میکنید. و به ازای هر کلیک روی نتایج شما هزینه پرداخت میشود.
به عنوان مثال، شما این امکان را خواهید داشت تا با کلمات کلیدی "خرید گوشت" یا "خدمات دیجیتال مارکتینگ" و "خرید بلیط هواپیما" در صفحه اول گوگل دیده شوید.
ابتدا هزینهای برای هر کلیک روی کلمات شما تعیین میشود و تنها در صورتی که کلیک انجام شود شما هزینه میپردازید. به ازای نمایش در موتور جستجوی گوگل هیچ هزینهای از اکانت شما کسر نمیشود.
پیشنهاد میکنیم در صورت امکان از تبلیغات گوگل استفاده نمائید. در این صورت میتوانید با مشتریان بالقوه کسب و کار خود ارتباط برقرار کرده و در عین حال زمان خود را روی بهینه سازی سایت نیز بگذارید.
همچنین اگر بتوانید صفحات مناسبی به کاربران معرفی کنید و برندسازی خوبی انجام دهید، ممکن است کاربران هدایت شده از تبلیغات گوگل به مشتریان وفادار برند شما تبدیل شوند.
از همه مهمتر اینکه در زمان استفاده از تبلیغات گوگل، این امکان را خواهید داشت تا پروموشن تبلیغاتی نیز دریافت کنید.
گوگل برای تشویق تبلیغ کنندگان به هر اکانت پروموشنهای تبلیغاتی ارائه میکند. باید بدانید که پروموشن تبلیغاتی فقط برای کمپینها به شمار میرود و امکان نقد کردن آنها وجود ندارد.
نکته مهمی که باید بدانید، با توجه به تحریمهای وضع شده گوگل علیه ایران، در زمان تکمیل این مقاله وب سایتهای IR امکان تبلیغ در گوگل را ندارند. اما شرکتهای فعال در این زمینه پیشنهاداتی برای صاحبان دامنه IR دارند که بهتر است با آنها تماس بگیرید.
نظرات مشتریان به خریداران بالقوه بیشترین کمک را میکند.
به عنوان مثال، فرض کنید قصد خرید دمنوش گیاهی دارید و به درستی نمیتوانید از بین چند برند انتخاب کنید. در این شرایط میتوانید نظرات کاربران درباره برندها را خوانده و سپس تصمیم بگیرید.
هرچه نظر مثبت بیشتری در فضاهای مختلفی از خدمات یا محصولات یک برند منتشر شود، دلیل بر آن است که کیفیت مناسبی ارائه میکند.
طبق گفته وب سایت Oberlo، حداقل 59 درصد از کاربران از نظرات آنلاین استفاده میکنند. و 57 درصد از این تعداد بیش از 4 نظر را درباره محصولات یا خدمات میخوانند.
بنابراین یکی از روشهای جذب مشتری آنلاین استفاده از نظرات کاربران و خریداران میباشد.
با این حال، خیلی مناسب نیست که در وب سایت مورد نظرتان به دنبال نظرات آنلاین کاربران باشید. به احتمال زیاد فقط نظرات مثبت را مشاهده خواهید کرد.
ضرب المثل معروف میگه "هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه".
بنابراین پیشنهاد میکنیم در فضاهای دیگر به دنبال نظرات ثبت شده کاربران درباره محصولات یا خدمات باشید.
در چه فضاهایی نظرات کاربران را بخوانید؟
ما در نت چین در صفحات کسب و کارها بخشی برای نظرات کاربران درنظر گرفتهایم.
شما میتوانید به به صفحه برند مورد نظرتان مراجعه کرده و نظرات ثبت شده را ببینید. همچنین پیشنهاد میکنیم اگر تجربیاتی از همکاری با آنها داشتهاید حتما نظر خود را بیان کرده تا به سایر کاربران کمک کنید.
دقت داشته باشید که برای ثبت نظر خود، هیچ اطلاعاتی از شما دریافت نمیشود. و بدون ثبت نام میتوانید نظر خود را ارسال کنید.
همچنین ما به عنوان یک کسب و کار بی طرف، نظرات مثبت و منفی شما را درباره کسب و کارهای اینترنتی منتشر خواهیم کرد. البته تا زمانی که فحاشی از طرف کاربران صورت نگیرد.
در شبکههای اجتماعی به دنبال نظرات ثبت شده کاربران باشید. عموما کاربران رضایت و انتقاد خود را در لحظه در شبکههای اجتماعی بیان میکنند. و خبر خوب این است که برندها هیچ کنترلی روی این شبکهها ندارند و به احتمال بسیار زیاد میتوانید روی این نظرات حساب باز کنید.
البته منظور ما نظرات اینفلوئنسرها نیست، بلکه کاربرانی که از خدمات یا محصولات مورد نظر شما استفاده کرده باشند. بنابراین بهتر است قبل از اعتماد به هر نظری، پروفایل شخص را نیز بررسی نمائید.
گوگل بیزینس نیز میتواند کمک بسزایی به شما داشته باشد. به عنوان مثال، با جستجوی نام برند مورد نظرتان (اگر گوگل بیزینس فعال داشته باشد) میتوانید نظرات ثبت شده کاربران درباره آنها را بخوانید.
همچنین این نظرات را میتوانید از طریق گوگل مپ و پیدا کردن موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود بررسی کنید.
7. تبلیغات کلیکی و بنری
جذب مشتری اینترنتی با تبلیغات کلیکی و بنری تقریبا آسان خواهد بود.
سپس تبلیغ شما در پربازدیدترین وبسایتهای ایرانی نمایش داده خواهد شد. همانند تبلیغات گوگل، در این نوع کمپینها نیز بر اساس کلیک و یا اقدام از شما هزینه کسر میشود.
به ازای نمایش هیچگونه هزینهای پرداخت نمیکنید.
در صورتی که تجربهای در اجرای این گونه تبلیغات نداشته باشید، کارشناسان شرکتی که انتخاب میکنید به شما کمک خواهند کرد.
همچنین فراموش نکنید که بعد از اجرای تبلیغات بهتر است برای بهینه سازی آن نیز اقداماتی انجام دهید.
یکی از مزایای استفاده از کمپین های کلیکی و بنری این است که با بودجه محدود نیز میتوانید تبلیغات خود را آغاز کنید. به عنوان مثال، با کمتر از 1 میلیون تومن نیز میتوان کمپین را استارت زد.
8. ارائه خدمات رایگان
یکی راههای جذب آنلاین مشتری ارائه خدمات رایگان به آنها میباشد.
در صورتی که کسب و کار شما چنین مزیتی را دارد، حتما این کار را انجام دهید.
به عنوان مثال، فرض میگیریم شما یکی از رقبای سرسخت شرکتهای طراحی سایت هستید. فکر کنید ببینید چه خدماتی میتواند در زمینه کاری شما رایگان ارائه شود.
پشتیبانی همیشگی؟ مشاوره رایگان؟ آموزش طراحی یا سئو؟
یا اینکه فراتر از این گزینهها اندیشیده و برای افراد یا شرکتها طرحهای رایگان ایجاد کنید. اگر در لینکدین حضور داشته باشید، احتمالا چنین مواردی را تجربه کردهاید.
مشاورینی که وقتشان را رایگان در اختیار نیازمندان میگذارند. یا متخصصین سئو که به شرکتها یا اشخاص خدمات رایگان ارائه میکنند.
به عنوان مثال، محمد فروزبخش یک مشاور حرفهای است که من از طریق لینکدین با او آشنا شدم و افتخار صحبت با ایشان را داشتهام. محمد در زمان خالی خود به صورت رایگان خدمات مشاوره به دیگران ارائه میکند.
شما نیز میتوانید در کسب و کار خود چنین کاری را انجام دهید. اگر محصول میفروشید و فروشگاه دارید، یک کار ساده این است که سفارشها را رایگان ارسال کنید. مطمئن باشید اگر مخاطب و مشتری خود را درک کنید، آنان نیز این کار شما را بدون پاسخ نمیگذارند.
9. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یکی از مواردی است که بیشترین تاثیر را در جذب مشتری اینترنتی خواهد داشت.
بسیاری از تولید کنندگان محتوا این تفکر را دارند که بعد از تولید و انتشار محتوا کار تمام است!
اما فقط روزنامه نگار بعد از تحقیق، تولید و انتشار کارش تمام میشود.
برای بازاریاب محتوا، انتشار صفحه تازه به معنای شروع کار است. تلاش شما ممکن است اولین ارتباط را با خواننده یا همان مشتری بالقوه شما داشته باشد.
مرحله بعد این است که آن فرد را به مشتری تبدیل کنید. به جرئت میگویم که اصلا آسان نیست.
شما باید تشخیص دهید که هدف کاربر از ورود به صفحه شما چیست؟ آیا میخواهد جوابی صریح دریافت کند؟ یا میخواهد اقدامی انجام دهد و باید CTA مناسبی برای او درنظر گرفت؟
ممکن است قصد شما از تولید، آموزش موضوعی باشد که روی آن تخصص دارید. بنابراین در مرحله ابتدایی، متنی را برای آموزش درنظر میگیرید.
سپس بعد از انتشار آن، متوجه میشود که میتوانید این متن را در قالب PDF به صورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار دهید.
یا احتمالا از خود میپرسید که چرا شرایطی ایجاد نکردهاید تا کاربران در زمان کمتری به اطلاعات دست یابند. از این رو میتوانید از پادکست و ویدیو در مقالهتان استفاده کنید.
بازاریابی محتوا را تا زمانی که نیازی وجود دارد انجام دهید. در صورتی که وب سایت شما مخاطبی ندارد، خود را جای مخاطبان سختگیر قرار داده و بپرسید که چه چیزی مناسب است؟
همچنین شرایط رقبا را نیز درنظر گرفته و نقاط ضعف آنها را به نقاط قوت خود تبدیل کنید.
با ایجاد استراتژی مناسب در بازاریابی محتوا میتوانید مشتریان آنلاین بسیاری برای کسب و کار خود دریافت نمائید.
10. ایجاد CTA جذاب
ممکن است با اصطلاح CTA آشنا نباشید. بنابراین توضیحی مختصر درباره آن میدهیم.
کلمه CTA یا Call to Action به معنای ایجاد شرایطی برای اقدام کاربر است. درواقع به آن دعوت به عمل گفته میشود.
برای جذب مشتری بدیهی است که باید از CTA جذاب استفاده نمائید. همچنین این امر بسیار اهمیت دارد که دعوت به عمل در فضای مناسبی قرار گرفته باشد.
به عنوان مثال، اگر فروشگاه اینترنتی دارید، در صفحه محصول شما، CTA باید در نگاه اول دیده شود. همچنین باید رنگ و ابعاد آن با سایر المانهای صفحه متفاوت باشد تا به درستی در معرض دید کاربران قرار گیرد. مانند تصویر زیر:
دکمه خرید در فضای مناسبی قرار گرفته و با رنگ متفاوت، نظر کاربر را به خود جلب میکند.
یا به عنوان مثال دیگر، اگر مشاوره میدهید یا خدماتی ارائه میکنید که حتما افراد باید با شما ارتباط بگیرند از شماره تماس خود به شکلی جذاب استفاده کنید.
بسیار مهم است که در فضای مناسب، اطلاعات تماس خود را به کاربران نمایش دهید.
به عنوان مثال، اگر خدمات آموزشی ارائه میکنید، میتوانید پس از ارائه مقدمه و سرفصلها، شماره تماس یا دکمه ثبت نام را در معرض دید کاربران قرار دهید.
تلاش کنید تا در صفحات خود نیز چنین دعوت به عملی را ایجاد نمائید. بسیار مهم است که رفتار کاربران را نیز آنالیز نمائید. این کار در جذابتر کردن CTA به شما کمک بسزایی خواهد داشت.
فراموش نکنید که برای ایده گرفتن میتوانید از رقبای خود و یا وبسایتهای دیگر استفاده کنید. اگر در زمینه کاری خود رقبایی نداشتید، از سایتهای دیگر الهام بگیرید. بدانید که برای جذب مشتری آنلاین باید از دعوت به عمل استفاده کرد.
11. ارائه تخفیف
تخفیف به تنهایی بخشی از پاسخ سوال چگونه آنلاین مشتری بگیریم را حل خواهد کرد!
درواقع من و دوستانم با استفاده از تخفیف با سایتهای سفارش غذا آشنا شدیم.
در ابتدا دریافت یک تخفیف 40 یا 50 درصد؛ و چیزی نگذشت که متوجه شدیم یکی از مشتریان وفادار آنها هستیم.
ارائه تخفیف به کاربران باعث میشود تا شانس بیشتری برای جذب آنها داشته باشید. اما بهتر است کسب و کار خود را بر اساس تخفیف بنا نکنید.
چون در صورتی که دیگر به کاربران تخفیف ندهید، آنها نیز استفاده از خدمات و محصولات شما را متوقف میکنند.
گزینههای متنوعی برای ارائه تخفیف وجود دارد.
میتوانید مانند دیجی کالا به صورت روزانه تخفیفهایی ارائه کنید.
یا میتوانید بر اساس رویدادها مانند ماه رمضان، عید نوروز، روز مرد، روز زن و … تخفیفهایی به کاربران بدهید.
این موضوعیست که شما به عنوان صاحب کسب و کار به همراه تیم خود انتخاب میکنید. اما حتما میدانید که ارائه تخفیف به شما کمک میکند تا از طریق اینترنت مشتریان بیشتری به سوی بیزینس خود هدایت کنید.
ممکن است ندانید، اما سایتهای تخفیفاتی بسیاری ایجاد شدهاند و کدهای تخفیف برندها را به مشتریان بالقوه آنها ارائه میکنند.
ما در دسته بندیهای نت چین نیز این امکان را ایجاد کردهایم تا از کسبوکارهایی خرید کنید که تخفیف ارائه میکنند.
به عنوان مثال، در هر دسته بندی که باشید با استفاده از فیلتر تخفیف در بالای صفحه، میتوانید کسب و کارهایی را بررسی کنید که تخفیف ارائه میکنند.
12. چت آنلاین
بسیاری از افراد دوست ندارند برای دریافت خدمات یا محصولات با کسب و کار تماس بگیرند. از جمله خود من!
گاهی اوقات ارتباط گرفتن از طریق واتس اپ و تلگرام هم آنقدر زمانبر است که زنگ زدن گزینه بهتری به شمار میره.
اما چت آنلاین کمک میکنه تا تعداد مشتریان آنلاین بیشتری به کسب و کار شما جذب بشن.
طبق تحقیق انجام شده توسط Invesp، وجود چت آنلاین باعث میشود فروش تا 60 درصد افزایش یابد.
در این تحقیق مثال زده شده که اگر یک بازدید کننده در چت آنلاین پاسخ خود را در زمان مناسب دریافت کند، احتمال خرید او از کسب و کار 2.8 برابر افزایش مییابد.
گزارش شده که 38 درصد از مشتریان بعد از چت آنلاین اقدام به خرید محصولات یا خدمات کردهاند.
بنابراین بدیهی است که از چت آنلاین برای افزایش مشتری اینترنتی استفاده نمائید.
13. تحویل کالا بدون هزینه ارسال
یکی از روشهای جذب مشتری آنلاین که در بالا نیز اشارهای به آن داشتیم.
اگر برای شما مقدور باشد که کالا را بدون هزینه برای مشتریان ارسال کنید، به احتمال بسیار زیاد آنها تبلیغ شما را در بین دوستان و آشنایان خود انجام خواهند داد. و به مرور زمان به تعداد مشتریان شما نیز افزوده میشود.
حتی میتوانید برای جلب رضایت مشتریان خود یک قدم فراتر رفته و محصولات آنها را کادو پیچ کنید. حتما با خود فکر میکنید که این کارها هزینه بر خواهد بود و انجام آنها منطقی نیست.
اما به این فکر کنید که سالانه چقدر هزینه تبلیغات میکنید؟ و چقدر از هزینه شما باز خواهد گشت؟
با این شیوه میتوانید شانس بالایی برای جلب نظر کاربران داشته باشید. هرچه افراد بیشتری را تحت تاثیر فعالیتهای خود قرار دهید به احتمال زیاد آنها از محصولات شما استفاده خواهند کرد.
حرف نهایی - تحقیق و جستجو را متوقف نکنید
درخواست میکنم همینجا متوقف نشوید.
تحقیق و جستجو را کنار نگذارید و به طور فعال دنبال راههایی باشید تا تعداد مشتریان کسب و کار خود را افزایش دهید.
در این زمینه کتاب بخوانید، پادکست گوش کنید و ویدیو آموزشی ببینید.
همچنین فعالیتهای انجام شده خود را نیز مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آنها را نیز بهینه سازی کنید.
اگر بخواهید بدون شک میتوانید تعداد مشتریان اینترنتی خود را افزایش دهید. اگر دیگران توانستهاند، پس شما نیز میتوانید این کار را انجام دهید.
سپس نظرات خود را در انتهای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.
همچنین اگر تجربهای در این زمینه دارید و معتقدید راههای دیگری نیز باید به محتوای این صفحه اضافه شود، نظر خود را در انتهای مقاله ثبت نمائید.
شما که تا به اینجا با من همراه بودید و علاقه مند به جذب مشتری هستید، پیشنهاد میکنم مقاله ما درباره متن تبلیغاتی برای جذب مشتری را نیز بخوانید. پیشنهاد میکنم سایر صفحات من در نت چین را نیز مورد بررسی قرار دهید:
امروزه اینترنت نقش بسزایی در جذب مشتری برای کسبوکارها ایفا میکند. در هر ثانیه بیش از 63000 جستجو تنها در موتور جستجوی گوگل انجام میشود. علاوه بر آن، کاربران همیشه در شبکههای اجتماعی و سایر فضاهای آنلاین فعال هستند. بدون شک بدون فعالیت در این حوزهها نمیتوانید با رقبای فعال خود رقابت کنید.
بهترین راههای جذب مشتری اینترنتی چیست؟
با توجه به حوزه فعالیت کسب و کار شما راههای متنوعی برای جذب مشتری وجود دارد. اما ما به شما پیشنهاد میکنیم از خدمات تبلیغاتی نت چین استفاده کنید و شانس خود برای جذب مشتریان هدفمند را افزایش دهید.
نوشته شده توسط : علی کریمی
از سال 98 در زمینه سئو فعالیت دارم و در سایر زمینه های مارکتینگ مانند گوگل ادز و برخی روش های تبلیغاتی فعالیت و مطالعه دارم. نوشتن رو به صورت خودآموز یاد گرفتم و همواره در حال یادگیری هستم تا سادهتر بنویسم. امیدوارم که بتونم یک متن ساده و روان در اختیار شما قرار بدم تا بتونید مطالب مورد علاقتون رو بدون پیچیدگی بخونید. در شبکههای اجتماعی به راحتی میتونید با من در ارتباط باشید.